25 kw, hoe vind je het!

Mee eens. Heb nu net iets langer als een jaartje mijn 25 kw motor. Niet traag maar kapt ermee bij 8k toeren.
Heb een 3/4de jaar geleden op een FZ6 gereden, toen een paar keer het gas open gehad, die dag de smile niet meer van me gezicht gekregen.
hij had net een fireblade geprobeerd:

jo2_jpg_350x500_q85.jpg
 
Als je vol vermogen hebt gereden weet je wat je mist. Anders mis je t niet. Vind t gewoon kloten dat je x meer moet schakelen en juiste toerental moet hebben voor bepaalde snelheid, in vergelijking met vol vermogen.

Laatst wezen rijden met paar jongens. M'n F2 kreeg ik niet boven de 150 (setje erop en sproeiers niet aangepast oid) en dan schaam je je dood als je hun ziet. Een keer aan het gas lurken en weg zijn ze. Gewoon balen.
hoezo?
het is jouw schuld niet dat je motor niet harder kan!

harder betekent niet beter hé!
 
Redelijk tevreden over mijn zx4r alleen vindt het het optrekken toch wat aan de slome kant. Ook is het gas respons niet al te best het duurt een seconde tot hij wil gaan trekken.
 
Rij nu een jaar op mijn R6.
trek goed hard op en vanaf honderd nog steeds een beste acceleratie.
is injectie dus wat betreft gas reactie heb ik ook niks te klagen. *O*

het is dat ik een sf project wil beginnen en geen geld heb voor 2 motoren maar ander ging hij zeker nog niet in de verkoop.
 
Een zx6r (officieel op 25kW) inmiddels meer dan een jaar in bezit. Rijd prima alleen bij gas helemaal open merk je jammer genoeg niet zo heel veel geweld... Maar de meeste koekblikken rij ik er makkelijk uit en op de snelweg ff inhalen doet ie moeiteloos :]
 
Blijkbaar toch een paar mensen erbij die niet snel genoeg op een zwaardere motor willen klimmen :) Ik heb al ongeveer een half jaar mijn full rijbewijs en alsnog rijd ik op mijn ninja 250 :] en waarschijnlijk ga ik nog vele jaren op deze motor rijden. Ik heb zoveel plezier op deze motor. Ik vindt dat hij zeker vlot genoeg met het verkeer meegaat. Ik ben nog steeds sneller dan 90% v/d auto's, het is lichtgewicht en het is ongelofelijk goedkoop om te verzekeren en laag in verbruik. Het enige voordeel dat een zwaardere motor in mijn mening heeft is dat hij NOG sneller is. Maar buiten het circuit zie ik niet in waarom dit zou moeten. Op de autosnelweg kan ik ook mooi mee. Het zal misschien wel comfortabeler zijn op een zwaardere motor maar als ik met de motor ergens naartoe rijd neem ik zowiezo toch steeds liever de kleine bochtigere wegen :)

Enja ik heb ook reeds met een zwaardere motor gereden (er6n) dus het is niet zo dat ik niet kan vergelijken :)
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar toch een paar mensen erbij die niet snel genoeg op een zwaardere motor willen klimmen :) Ik heb al ongeveer een half jaar mijn full rijbewijs en alsnog rijd ik op mijn ninja 250 :] en waarschijnlijk ga ik nog vele jaren op deze motor rijden. Ik heb zoveel plezier op deze motor. Ik vindt dat hij zeker vlot genoeg met het verkeer meegaat. Ik ben nog steeds sneller dan 90% v/d auto's, het is lichtgewicht en het is ongelofelijk goedkoop om te verzekeren en laag in verbruik. Het enige voordeel dat een zwaardere motor in mijn mening heeft is dat hij NOG sneller is. Maar buiten het circuit zie ik niet in waarom dit zou moeten. Op de autosnelweg kan ik ook mooi mee. Het zal misschien wel comfortabeler zijn op een zwaardere motor maar als ik met de motor ergens naartoe rijd neem ik zowiezo toch steeds liever de kleine bochtigere wegen :)

Enja ik heb ook reeds met een zwaardere motor gereden (er6n) dus het is niet zo dat ik niet kan vergelijken :)

Ik denk dat jij een motor dan meer ziet als goed alternatief op een auto (lijkt mij). Dingen als verbruik en verzekering zijn leuk maar ik ga mijn motor er niet op uitzoeken.
Als jij tevreden bent met 25kw is dat prima, maar ik zou er niet al te lang mee willen rijden. En een ER6N is nou ook niet zo'n snelle motor :p
 
Blijkbaar toch een paar mensen erbij die niet snel genoeg op een zwaardere motor willen klimmen :) Ik heb al ongeveer een half jaar mijn full rijbewijs en alsnog rijd ik op mijn ninja 250 :] en waarschijnlijk ga ik nog vele jaren op deze motor rijden. Ik heb zoveel plezier op deze motor. Ik vindt dat hij zeker vlot genoeg met het verkeer meegaat. Ik ben nog steeds sneller dan 90% v/d auto's, het is lichtgewicht en het is ongelofelijk goedkoop om te verzekeren en laag in verbruik. Het enige voordeel dat een zwaardere motor in mijn mening heeft is dat hij NOG sneller is. Maar buiten het circuit zie ik niet in waarom dit zou moeten. Op de autosnelweg kan ik ook mooi mee. Het zal misschien wel comfortabeler zijn op een zwaardere motor maar als ik met de motor ergens naartoe rijd neem ik zowiezo toch steeds liever de kleine bochtigere wegen :)

Enja ik heb ook reeds met een zwaardere motor gereden (er6n) dus het is niet zo dat ik niet kan vergelijken :)

tuurlijk ben je sneller dan auto's, en tuurlijk rijd een 250 ook leuk op binnendoor wegen. maar persoonlijk heb ik toch meer rijplezier met wat meer vermogen, als je je motor idd ziet als goedkoper alternatief voor de auto (hierboven) heb je groot gelijk. Rij je voor je pleizer, dan ging ik zwaarder. en vergelijken met een ER6N is wat mij betreft idd zinloos:p
 
Wat DavidSU zegt, dan gebruik jij t meer voor woon/werk of niet? Als je op verzekering en verbruik gaat letten. Neem aan dat 95% van de motorrijders (plezier) het niks interesseert of hij nu 1/20 of 1/10 loopt. Voor mij persoonlijk totaal niet. Ik rij voor mijn plezier en wil gewoon lekker kunnen rijden. Dan ga ik mij niet druk maken om het 1 of ander.
 
Blijkbaar moet ik snel eens op een supersport kruipen want ik mis hier precies een groot deel van de fun *D Anyway als de er6n echt niet te vergelijken valt met die supersport trek ik mijn mening voorlopig in :) en inderdaad jullie hebben het allemaal juist ivm het gebruik van mijn motor. Ik gebruik deze vooral voor woon-werk en kleine tour tochtjes in de omgeving.

Juist nog 1 vraagje. Hebben jullie dan veel de kans om jullie gashendel eens goed te openen op de openbare weg? Of gaan jullie allemaal vaak naar het circuit?
 
Haha daar komt de aard vh beestje naar boven.

Ik heb nog nooit op t circuit gereden. Woon vlak op de grens en ga dan duitsland in. Hebben zat mooie routes hier.

En áls je een keer je gas open trekt, de boetes zijn een heel stuk schappelijker! *O* :W
 
Ik vind het wel een goede regel voor 2 jaartjes:P
Rij nu bijna 2 jaar, en ik raak er eerlijk gezegd wel op uit gekeken.
Jammer, dat je niet kan kopen wat je wil behalve als je in de 600cc reeks wil blijven.
Maar wat ze nu allemaal verzinnen.. 125cc pff dan mogen wij nog niet klagen hoor!!
Dan had ik nog 2 jaartjes door getuft op me tomos fifty cc :P
 
k heb 2 jaar lang 25kw gereden op een gsx650f. voor 44.000km en ik heb het nooit hinderlijk gevonden. je zit nog steeds 2x zo snel op de 130 dan een gemiddeld boodschappen wagentje.
en op top liep mn motor ook gewoon 170

natuurlijk is het veel leuker nu de begrenzer er af is. maar ik nu ga op de snelweg zonder het zelf door te hebben over de 200. dus dat is weer een nadeel.


daarnaast als wintermotor ook nog een tijdje een kle500 op 25kw gereden,
en dat was opzich ook best.
daarna de kle ingerolen op een 1100gs. maar dat reed niet best op 25kw.
maar dat was maar voor 2 maanden
 
maar sommige 25 kw motors kunnen ook een top halen van boven de 200. Ik heb zelfs de 200 gehaald met een vriend achterop, de teller stond op 210.

En ik probeerde mij nog in te houden, alleen mijn hand gleed uit en die bleef daar :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan