25 Kw hulp gevraagd

Fluores

MF'er
21 dec 2010
116
0
Beste Mfers,

Ik zal even een leuk verhaal posten. Ik ben hard bezig om mijn motorrijbewijs te halen. En ik ben al heel lang druk bezig om te kijken naar een toekomstige motor. Ik heb gister Mijn vader ALLES uitgelegd over de 25 kw regeling. Dat was nogal een discussie.

Nou, ik ben een student en geld komt bij mij dus zeker niet uit de lucht vallen. Mijn budget was dan ook 2000 euries voor een leuke beginnersmotor. Uiteindelijk op slag verliefd geworden op de zxr 400 (vanwege de geweldige stuureigenschappen en het gewicht). Mijn oorspronkelijke plan was om deze motor te laten begrenzen op uitdraai en zo lekker mijn 25 kw tijd door te komen.

MAAR HELAAS. Vaders stemt hier niet mee in en eist dat ik hem dus lekker op kenteken moet zetten. Ik heb gezocht en na een paar belletjes naar o.a. RDW en diverse motorzaken ben ik ervan overtuigd dat de goedkoopste oplossing is dat ik een zixxer moet kopen uit "99. Dan heb ik gelukkig een hele mooie deal gemaakt met me ouders, dat zij dus bijbetalen bij de motor en de begrenzing betalen.

Nu dus mijn vraag, dat op het gas begrenzen gaat er dus niet inzitten om hem legaal te begrenzen. Hoe loopt een zxr 400 als hij is begrenst op de carburateur?

En, heeft misschien iemand anders een idee om een oude motor zo goedkoop mogelijk legaal te begrenzen? Want ik ben eigenlijk al verliefd op een specifieke uit 1995.
 
Beste Mfers,

Ik zal even een leuk verhaal posten. Ik ben hard bezig om mijn motorrijbewijs te halen. En ik ben al heel lang druk bezig om te kijken naar een toekomstige motor. Ik heb gister Mijn vader ALLES uitgelegd over de 25 kw regeling. Dat was nogal een discussie.

Nou, ik ben een student en geld komt bij mij dus zeker niet uit de lucht vallen. Mijn budget was dan ook 2000 euries voor een leuke beginnersmotor. Uiteindelijk op slag verliefd geworden op de zxr 400 (vanwege de geweldige stuureigenschappen en het gewicht). Mijn oorspronkelijke plan was om deze motor te laten begrenzen op uitdraai en zo lekker mijn 25 kw tijd door te komen.

MAAR HELAAS. Vaders stemt hier niet mee in en eist dat ik hem dus lekker op kenteken moet zetten. Ik heb gezocht en na een paar belletjes naar o.a. RDW en diverse motorzaken ben ik ervan overtuigd dat de goedkoopste oplossing is dat ik een zixxer moet kopen uit "99. Dan heb ik gelukkig een hele mooie deal gemaakt met me ouders, dat zij dus bijbetalen bij de motor en de begrenzing betalen.

Nu dus mijn vraag, dat op het gas begrenzen gaat er dus niet inzitten om hem legaal te begrenzen. Hoe loopt een zxr 400 als hij is begrenst op de carburateur?

En, heeft misschien iemand anders een idee om een oude motor zo goedkoop mogelijk legaal te begrenzen? Want ik ben eigenlijk al verliefd op een specifieke uit 1995.

Het blijven lopen is het zelfde, het verschil tussen gas en ringen in de cabr is:

Gas: de hendel kan niet verder dan 1cm ( als het goed is)
Ringen: Zitten er in waardoor de gasschuif niet helemaal open kan.

Bijde zijn ze dan terug gevoerd. wil je het goedkoop. dan moet je gas doen.

Ik zit zelf namelijk ook met een 25kw setje.

Ff kort samen gevat,
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
Ja ik wilde het eerst de goedkope manier natuurlijk doen , maar dat is niet legaal. Dan maar zo, maar ik had een garage gebeld en die gaven mij een prijs indicatie van 150 euro :? dus erg goedkoop. Ze zeiden dat zon ding natuurlijk dan niet goed loopt (hun eigen woorden) Ik vroeg nog of hij wel werd afgesteld op de begrenzing. Ze zeidde: JA tuurlijk maar hij zal niet rijden zoals hij op volvermogen doet. (Ik weet niet wat voor een monteur ik gesproken had, maar daar was ik natuurlijk zelf ook al achter gekomen) Ik ben gewoon benieuwd of hij dan wel goed loopt, of de motor lekker doortrekt tot zijn 25 kw top of zal die stotteren? Enige mensen ervaring mee?
 
Ik heb zelf een zx6r uit 2004 laten begrenzen bij de kawa dealer. Hoe deze is begrenst weet ik eerlijk gezegt niet :$ (iig niet op gas, want die kan ik helemaal opendraaien). De motor loopt gewoon zoals het moet, alleen het duurt wat langer voordat hij in de hoge toeren zit. Je merkt wel duidelijk dat de motor minder snel gaat dan eerst, maar dat is logisch (van 80+kw naar 25kw)... :+ Het begrenzen van mijn motor koste in totaal €170 (montage 25kw kit + kenteken wijzigingen). :]
 
Oke, heel erg bedankt voor je reactie. binnenkort dan maar me kawa aanschaffen.
*O*
 
Okee, het is natuurlijk wel, als je van volvermogen maar 25kw moet.....:( dat is logisch, wat mij minder logisch in de oren klink is de montuer maar mee je gebeld hebt. Ik moet 250euro neertellen voor me 25kw+momtage+dynobank. Ik doe het bij de suzuki dealer. Je kan hem gewoon laten terug voeren en dat heeft verder geen invloed op de motor zelf. het enige verschil dat er is dat hij gewoon wat trager is. Daar doe je verder ook niks aan.

Succes
 
Ik heb zelf een zx6r uit 2004 laten begrenzen bij de kawa dealer. Hoe deze is begrenst weet ik eerlijk gezegt niet :$ (iig niet op gas, want die kan ik helemaal opendraaien). De motor loopt gewoon zoals het moet, alleen het duurt wat langer voordat hij in de hoge toeren zit. Je merkt wel duidelijk dat de motor minder snel gaat dan eerst, maar dat is logisch (van 80+kw naar 25kw)... :+ Het begrenzen van mijn motor koste in totaal €170 (montage 25kw kit + kenteken wijzigingen). :]

Waar heb jij het gedaan dan?
 
Waar heb jij het gedaan dan?

Bij Horeon motoren in Zwanenburg. Ombouwen kon binnen 1 dag en mijn nieuwe papieren kreeg ik 2 weken later thuisgestuurd. Echt een top zaakje! Goeie service, vriendelijke mensen en uiteraard veel verstand van kawa motoren :}
 
Je pa heeft groot gelijk. Legaal=geen gezeik met evt verzekering bij ongeval. Better safe than sorry.

Tja, tuurlijk heeft me pa wel gelijk. Maar ik heb er het geld niet voor. En het is alleen maar makkelijk bij de verkoop. En je behoudt je volledige koppel nog he. Maarja, in dezer dagen maar aanschaffen die kawa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan