25 KW import?

Voo-Doo

MF veteraan
8 jun 2008
1.098
0
He MF-ers,

ff voorstellen:p

Ik ben Priyesh en ik ben net 18 geworden en ben woonachtig in Rotterdam.
Ik ben al bezig met lessen en heb binnenkort mijn AVB.

ik wilde wat vragen over het importeren van een 25kw motor(aangezien ik al wat langer mee lees hier weet ik dat niet alle motoren een 2e type goedkeuring hebben)
Nou wil ik graag een supersport motor kopen van 600 cc omdat die wel te knijpen zijn en volgens de meeste nog goed rijden.

Als je gaat importeren kan je 'alle' motoren op 25 kw krijgen voor zover ik het heb begrepen..
Na van alle 600cc'ers die legaal op 25kw kunnen al es gezegd te hebben: 'Ja! die ga ik kopen' ben ik aan het denken aan import(welke motor boeit niet zoveel,maar zat te denken aan een CBR 600F sport)

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, en ik heb wel wat over import gevonden, maar niet specifiek over 25 kw,
en mijn vraag was dus:

Hoe zit het met het importeren van een 600cc'er die daar nog niet op 25 kw staat, want in Nederland duurt het toch even voor de papieren voor 25 kw rond zijn? -O-

Moet je daar naar Duitsland om te gaan kijken voor de fiets, je fiets naar de een zaak daar brengen om het te laten afvoeren, en dan over een week weer terug gaan om hem op te halen omdat de papieren tijd kosten?

Dat zou ik graag willen weten(en eventuele andere tips rondom import)

alvast bedankt,


Priyesh
 
Ik weet niet wat je budget is, maar vanaf 95 kunnen nederlandse op 25 kw gezet worden.
 
Ik heb ongeveer 5 a 6 te besteden, en kan de cbr 600 F SPORT legaal op 25 kw? nee toch? alleen de Cbr600f dachtik?mocht ik het mis hebben,dan is dat mooi fijn:P maar ook de prijs is in Duitsland lager
 
Als je die fiets in Dld. al op 25Kw laat zetten en daarna pas importeert komt 'ie hier gewoon legaal op 25Kw te staan.
Maar .... Om 'm dan later weer terug te zetten naar orgineel, vol vermogen (op kenteken) zul je 'm dus eerst weer moeten exporteren en vervolgens weer op "vol" vermogen weer moeten importeren.
Verder is én blijft het een gegeven feit dat je voor geïmporteerde fietsen bij inruil/verkoop minder terug krijgt dan dat je voor een orgineel NL exemplaar zou krijgen.

Als ik jou was zou ik voor die twee jaar dat je met 25Kw moet rijden een orginele NL fiets kopen die af-fabriek al 25Kw levert.
http://www.kawasaki.nl/product.asp?Id=3404434F331 (Kawasaki Ninja 250R) is bijvoorbeeld zo'n ding. Deze koop je nieuw voor de de prijs die jij er voor uit wil geven (zit geloof ik rond de €5000,-) én na twee jaar 25Kw gereden te hebben verkoop je zo'n apparaat óók nog tegen de hoofdprijs.

En já .... Ik weet dat het lastig is te "switchen" van aan te schaffen type motor áls je je zinnen al op een geweldig mooi speeltje gezet hebt. Ik heb gelukkig nooit met die 25Kw regeling te maken gehad maar toen ik ná 17 jaar niet gereden te hebben m'n zinnen toch weer op een R6 gezet had probeerde iedereen me óók wat anders aan te praten. Ik rijd nú .... een R6 ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ongeveer 5 a 6 te besteden, en kan de cbr 600 F SPORT legaal op 25 kw? nee toch? alleen de Cbr600f dachtik?mocht ik het mis hebben,dan is dat mooi fijn:P maar ook de prijs is in Duitsland lager

Moejje mij vertellen was het verschil is.

Er is wel een cbr 600 rr, die kan geloof ik pas vanaf 2003 of 2005 ergens.

Cb 600 f (sport) gewoon vanaf 95. Je kunt de dealers zo bellen, hebben allemaal een lijstje met de motoren erop.
 
voor dat geld heb je veel leukere beginners motoren...

welke had je in gedachte dan?

(het hoeft trouwens niet persee de 600rr te zijn, ik vind alle 600cc supersport van na 2000 zowat wel mooi)
 
een sv650s bijvoorbeeld, rijdt heerlijk op 25kW. of een gsxr600. deze kun je ook begrenzen en is goedkoper dan een honda of yamaha racer.
 
Als je die fiets in Dld. al op 25Kw laat zetten en daarna pas importeert komt 'ie hier gewoon legaal op 25Kw te staan.
Maar .... Om 'm dan later weer terug te zetten naar orgineel, vol vermogen (op kenteken) zul je 'm dus eerst weer moeten exporteren en vervolgens weer op "vol" vermogen weer moeten importeren.
Verder is én blijft het een gegeven feit dat je voor geïmporteerde fietsen bij inruil/verkoop minder terug krijgt dan dat je voor een orgineel NL exemplaar zou krijgen.

Als ik jou was zou ik voor die twee jaar dat je met 25Kw moet rijden een orginele NL fiets kopen die af-fabriek al 25Kw levert.
http://www.kawasaki.nl/product.asp?Id=3404434F331 (Kawasaki Ninja 250R) is bijvoorbeeld zo'n ding. Deze koop je nieuw voor de de prijs die jij er voor uit wil geven (zit geloof ik rond de €5000,-) én na twee jaar 25Kw gereden te hebben verkoop je zo'n apparaat óók nog tegen de hoofdprijs.

En já .... Ik weet dat het lastig is te "switchen" van aan te schaffen type motor áls je je zinnen al op een geweldig mooi speeltje gezet hebt. Ik heb gelukkig nooit met die 25Kw regeling te maken gehad maar toen ik ná 17 jaar niet gereden te hebben m'n zinnen toch weer op een R6 gezet had probeerde iedereen me óók wat anders aan te praten. Ik rijd nú .... een R6 ;)

:^

Dat dacht ik ook, zoals het ingevoert op papier staat zo blijft ie ook. Dan beter een motor volvermogen invoeren 2e typegoedkeuring zoeken en later terug zetten.
 
een sv650s bijvoorbeeld, rijdt heerlijk op 25kW. of een gsxr600. deze kun je ook begrenzen en is goedkoper dan een honda of yamaha racer.

Ja ik zat eerlijk gezegd ook heel erg te denken aan een GSX-R K3 want dan kunnen ze legaal op 25 kw, staan er alleen heel weinig te koop daarom dat ik op mobile ging kijken
 
Ik ben hiermee op het moment ook bezig, en ik hoorde van de lokale motorzaak dat de KNMV geimporteerde motoren op 25kw verzekerd. Wat je dan nodig hebt is een uitdraai dat je motor op 25 kw staat, en je bent verzekerd (aldus de mail). Ze sturen dan netjes een groene kaart met 25 kw vermelding op... Heeft iemand ervaring hiermee?

O ja, de motor waarover het hier gaat is een Honda CBR 600 F2 uit 1991 (in '93 geimporteerd) :)
 
Laatst bewerkt:
In principe kan je elke motor op 25kw (laten) zetten. Alleen boven de 600cc is de kans erg groot dat je motor erg slecht gaat lopen.
Op uitdraai laten begrenzen is altijd een mogelijkheid, dit is vaak de enige manier om de nieuwere- en geimporteerde motoren te knijpen. Let wel, een verz. maatschappij als KNMV wil je best verzekeren e.d. Maar een uitdraai is voor de politie niet legaal. Het moet nu eenmaal op je kenteken staan dat het om een 25kw motorfiets gaat.
Zij kunnen je hier dus op bekeuren.
 
Weet iemand trouwens waarom er bij sommige advertenties op Mobile.d staat dat sommige voertuigen niet prive worden verkocht en alleen voor de export zijn?
 
ja zoiets vermoedde ik al, maar ik dacht mischien hebben ze een goede reden:p
 
Moejje mij vertellen was het verschil is.

Er is wel een cbr 600 rr, die kan geloof ik pas vanaf 2003 of 2005 ergens.

Cb 600 f (sport) gewoon vanaf 95. Je kunt de dealers zo bellen, hebben allemaal een lijstje met de motoren erop.

dat cbr 600f een eigen blok heeft, en de fs heeft het blok van een 600rr welke NIET op 25kw kan (zowel de fs als de rr niet) dat is het vershil.
 
Hey mensen, aangezien de BPM calculator op vwe.nl het niet meer doet wilde ik wat vragen
ik heb wel deze tabel gevonden :

http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-35.html#P952_70429


Er staat daar dat het verminderingsbedrag 210€ is, dat is toch per jaar? als bijv. de motor uit 2000 komt word het 0.194 × cataloguswaarde = ... - (8× 210)?
 
oke mooi zo:p ik zat al te denken, kom je op een cataloguswaarde van 12 000, daar 19% van komt je op ongeveer 2/3 duizend:P en dan 1x heel zielig 210 euro eraf!:P bedankt!:p

kunnen handelaren daar een motor gewoon makkelijk op 25kw zetten, of is het daar ook een hele procedure zoals hier in nl?
 
oke mooi zo:p ik zat al te denken, kom je op een cataloguswaarde van 12 000, daar 19% van komt je op ongeveer 2/3 duizend:P en dan 1x heel zielig 210 euro eraf!:P bedankt!:p

kunnen handelaren daar een motor gewoon makkelijk op 25kw zetten, of is het daar ook een hele procedure zoals hier in nl?

Daar kunne alle motoren op 25kw (zelfs een hayabusa) maar ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat.

Denk er wel om dat als je hem weer op volvermogen wil hebben, dat je hem weer naar dland moet exporteren en dan weer importeren :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan