25 KW kit verwijderen

estamartin

Yamaha
24 sep 2019
4
0
amsterdam
Beste leden van MF,

afgelopen jaar heb ik een Yamaha XJ 600 S Diversion uit 1992 gekocht deze was bij aanschaf al terug gebracht naar 25KW.
graag zou ik de 25kw kit nu willen verwijderen...
Heeft iemand hier ervaring mee? en moet er nog meer aanpassingen gedaan worden dan alleen het verwijderen van de 25KW kit?

ik kan namelijk weinig hierover vinden.
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt eraan hoe het gedaan is. Bij mij Diversion uit 96 zit een schroef die ervoor zorgt dat ik de gashendel niet helemaal open kan draaien. Deze schroef zit tussen de carburateurs. Je hebt ze ook met inlaatringen die in de inlaatrubbers zitten. Dat zijn de enige 2 manieren die ik ken voor deze motor.
20180628_193604.jpg
 
Jawel, meestal met de andere inlaatrubbers methode worden er ook andere sproeiers in gezet.
Waarom is dat? Ik heb het namelijk nog niet eerder gezien. Maar ik heb alleen ervaring met aangepast vermogen modellen zoals uit Duitsland en Frankrijk. Daarin zitten standaard begrensde inlaatrubbers maar de sproeiers zijn altijd gelijk aan de vol vermogen modellen.

On topic, als je de carburateurs er toch af hebt is het controleren geen 10 minuten werk.
 
Waarom is dat? Ik heb het namelijk nog niet eerder gezien. Maar ik heb alleen ervaring met aangepast vermogen modellen zoals uit Duitsland en Frankrijk. Daarin zitten standaard begrensde inlaatrubbers maar de sproeiers zijn altijd gelijk aan de vol vermogen modellen.

On topic, als je de carburateurs er toch af hebt is het controleren geen 10 minuten werk.
Ik weet niet precies waarom, maar volgens mij had het te maken met dat er minder lucht binnen komt, maar de gasschuiven soms wel helemaal omhoog kunnen. Van sommige motoren heb ik in elk geval gehoord dat ze na andere inlaatrubbers opnieuw afgesteld meoten worden met andere sproeiers.
 
Ik weet niet precies waarom, maar volgens mij had het te maken met dat er minder lucht binnen komt, maar de gasschuiven soms wel helemaal omhoog kunnen. Van sommige motoren heb ik in elk geval gehoord dat ze na andere inlaatrubbers opnieuw afgesteld meoten worden met andere sproeiers.
Ok, raar. Een Diversion heeft iig CV carburateurs. Die werken aan de hand van wat de motor vraagt. En door de kleine inlaatrubber doorgang kan hij op top minder vragen. De kleinere diameter zorgt er dus voor dat de gasschuiven niet volledig omhoog gaan. Je kan dus de vlinderklep wel 'vol gas' open zetten met de gashendel maar niet vol gas kan rijden.
Het mengsel kan gewoon gelijk blijven. Het zou mij verbazen als er andere sproeiers in zitten.
 
Ik heb die kitjes ook alleen maar met inlaatrubberringen gezien, daar zaten ook geen sproeiers bij. Het zou goed kunnen daar niet van, maar het verhaal van Nicolaas klinkt heel aannemelijk. Bij mij kan trouwens die vlinderklep niet helemaal meer open, vanwege die schroef.
 
Je kan ook nog een Yamaha-dealer bellen om te zien of hij nog weet hoe dat naar 25kW ging.
Bij mijn GS500e wisselde het per bouwjaar. Maar bij mij was dat uit mijn hoofd gasschuiven, gasveren en ik meen de inlaatrubbers. Maar goed, voor elke motor is het anders en de plaatjes van Giuseppe S zijn voor de 35kW ombouw, dat kan weer heel anders zijn.
 
Maar goed, voor elke motor is het anders en de plaatjes van Giuseppe S zijn voor de 35kW ombouw, dat kan weer heel anders zijn.
Klopt, de mijne is voor 35kW! En ik heb daar de schroef voor gebruikt die het gas beperkt. Dus geen inlaatringen of wat dan ook. Straks hoef ik ook alleen maar die schroef weer te vervangen en is de begrenzing eraf.
 
Zit er trouwens geen boekje of certificaat achtig iets bij dat verteld hoe de begrenzing gedaan is? Zoals bij de mijne, alleen ik heb het zelf erop gezet dus das makkelijk bewaren.
 
Zit er trouwens geen boekje of certificaat achtig iets bij dat verteld hoe de begrenzing gedaan is? Zoals bij de mijne, alleen ik heb het zelf erop gezet dus das makkelijk bewaren.
Heb het bij de koop van de motor nog wel gevraagd maar helaas, er is geen boekwerk van de keuringen en onderhoud aanwezig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan