25 KW laten of op vol vermogen laten lopen??

16 sep 2002
99
0
Kesteren
Hallo luitjes,

miscchien hebben jullie wel gezien dat ik mijn ZXR 400 te koop heb staan (zie ZXR 400 Te Koop).
Nu is het dus zo dat ik rond begin december weer mag gaan motorrijden en ik dan ook meteen zwaar mag (eindelijk eindelijk }) )!!!! En ten eerste is dit een beroerde tijd om je motor te verkopen en ten tweede staan er eigenlijk veeeel te veel zxr fietstjes te koop op dit moment :( !
Nu vroeg ik mij af of het de verkoop zal schaden als ik de 25 KW ringen eruit ga slopen.... want als ik zwaar mag wil ik toch eigenlijk wel wat meer :+ ....
Is het motorisch ook niet slecht? Want deze motor komt uit Duitsland en heeft nog nooit op vol vermogen gelopen... Dus hij zal in het begin ook nog best lui zijn ofniet??
Ow ja nog iets... kan ik de ringen er zelf uithalen om er daarna mee naar een motorzaak te gaan die hem kan afstellen? In principe moet een viertakt hier toch tegen bestand zijn? Met een kleinere sproeier rijden als de bedoeling is bedoel ik... ;)

Kweet het veel vragen maja kwil ook mega graag zwaar rijden .... en nee ik ga heus niet harden rijden als de maximumsnelheid O-) })
 
Zover ik weet kan het geen kwaad om die 25kw-set eruit te halen. Zorg dat alles goed schoon is (carbs, filters) en beleef dan wat plezier aan het volle vermogen van je 400. Ik denk dat dat vermogen je nog wel even bezighoudt, ondanks je een zwaardere motor zoekt.
 
En laten weten aan je verzekering dat hij volvermogen is he. En eigenlijk moet je kenteken dan ook aangepast worden. Voor zover ik weet verkoopt een 25 kw motor beter dan volvermogen. Dit omdat het lekker makkelijk is voor een beginner om een 'kant en klare' 25 kw motor te kopen.
 
En laten weten aan je verzekering dat hij volvermogen is he. En eigenlijk moet je kenteken dan ook aangepast worden. Voor zover ik weet verkoopt een 25 kw motor beter dan volvermogen. Dit omdat het lekker makkelijk is voor een beginner om een 'kant en klare' 25 kw motor te kopen.
:^
Zeker omdat hij goed te betalen is voor mensen die net hun kleine rijbewijs hebben , in tegenstelling tot de afvoerbare nieuwe 600's.
Aan de andere kant , op vol vermogen rijdt de zxr400 erg goed.Je zou het eens moeten proberen ;)
 
Als de motor al met 25kw uit duitsland komt kun je het kenteken niet
aan laten passen tot vol vermogen.blijft altijd 25kw en ga je toch volvermogen rijden en er gebeurd wat heb je een groot probleem.
 
Als de motor al met 25kw uit duitsland komt kun je het kenteken niet
aan laten passen tot vol vermogen.blijft altijd 25kw en ga je toch volvermogen rijden en er gebeurd wat heb je een groot probleem.

Niet als je vol vermogen mag rijden en je hem ook als zodanig verzekert. Er stond een poos terug een heel verhaal in de motor of moto73 recht rubriek. Alleen ging het daarbij om een Duitse motor met 100pk, maar het idee blijft hetzelfde.
 
thanks luitjes!!!

Maar nog 1 vraagje *D .... kan ik gewoon thuis de begrenzers eruit halen om er daarna mee naar een testbank te gaan?? Is dit niet schadelijk voor de motor?? Kheb geen zin om hem naar de klote te helpen zoals jullie wel zullen begrijpen ;)
 
Als het goed is liggen er onder je carburateurs in de inlaat rubbers plaatjes met een gat erin tergrote van een pen die kun je er gewoon uithalen,dan is hij volvermogen sproeierbezeting is niks aan veranderd als het goed is.dus lekker :]
 
Wat ik gehoord heb: Ik heb mijn motor 25 KW laten maken bij Jurgen van dijk en die vertelde mij, dat je geen problemen krijgt, als je met groot rijbewijs op een motor zit waarvan de 25kw kit eruit is gehaald ook al staat er op het kenteken 25KW...
 
@ Gixxer1000 -> Die ringen kloppen ja!! Dan ga ik die er morgen maar is ff fijn uithalen :+ !! Ik dacht alleen dat de sproeierbezetting ook veranderd was... maar er zijn dus meerdere mensen die zeggen van niet... kga gewoon ff kijken hoe die loopt!!.... khoop (verwacht) sneller :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan