25 Kw lijst

Yamaha YZF 600 R Thundercat kan dr ook op... Was bij die van mij geen probleem.
 
vind die 25 kw wel een goede regel hoor alleen het heeft ook zn nadelen ik had 4 mooie modellen in mn gedachten waarvan ik er een wilde kopen maar alle 4 zijn alleen terugvoerbaar via uitdraai zucht.
 
Ik ben van plan een zxr 400 te gaan kopen :)

Maakt het nog uit welk bouwjaar op 25 kw kan?
 
Ik ben van plan een zxr 400 te gaan kopen :)

Maakt het nog uit welk bouwjaar op 25 kw kan?

Ja, vanaf 1999 kunnen ze officieel op 25 Kw. Officieel = 2etypegoedkeuring = geen gezeur met uitdraai.
Van de jaren daarvoor zul je op uitdraai moeten rijden/verzekeren.

EDIT:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/145893/0
Een 99'er. Ziet er goed uit, lage kmstand. Prijs is 3200. Je zou de 400 voor 3000 mee naar huis kunnen nemen *D
 
Laatst bewerkt:
Ja, vanaf 1999 kunnen ze officieel op 25 Kw. Officieel = 2etypegoedkeuring = geen gezeur met uitdraai.
Van de jaren daarvoor zul je op uitdraai moeten rijden/verzekeren.

EDIT:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/145893/0
Een 99'er. Ziet er goed uit, lage kmstand. Prijs is 3200. Je zou de 400 voor 3000 mee naar huis kunnen nemen *D

Dat op uitdraai rijden/verzekeren, wat houd dat precies in? Mag het officieel niet? Kan ik er een boete voor krijgen?
 
Het houd in dat je je motor begrensd, dan op een testbank zet, daar een uitdraai van maakt. Op die uitdraai staat dan (als het goed is) dat je motor 25kw aan vermogen heeft. Hiermee ga je naar je verzekeringsmaatschappij en leg je daar uit dat je met een uitdraai en begrensing rond gaat rijden. Als ze hier mee akkoord gaan (wat niet elke maatschappij zal doen) dan kun je gaan rijden.

Het is niet 100% legaal. Je kunt een boete krijgen voor het niet in bezit zijn van het juiste rijbewijs. En als je een sjagrijnige agent tegenkomt kan die er nog wel moeilijk om gaan doen dat het helemaal niet toegestaan is. Zodat je nog met een boete voor én verkeerd rijbewijs én niet verzekerd zijn thuis komen.

Zo is mij dit uitgelegd door persoon van KNMV op de Motorbeurs.
 
Het houd in dat je je motor begrensd, dan op een testbank zet, daar een uitdraai van maakt. Op die uitdraai staat dan (als het goed is) dat je motor 25kw aan vermogen heeft. Hiermee ga je naar je verzekeringsmaatschappij en leg je daar uit dat je met een uitdraai en begrensing rond gaat rijden. Als ze hier mee akkoord gaan (wat niet elke maatschappij zal doen) dan kun je gaan rijden.

Het is niet 100% legaal. Je kunt een boete krijgen voor het niet in bezit zijn van het juiste rijbewijs. En als je een sjagrijnige agent tegenkomt kan die er nog wel moeilijk om gaan doen dat het helemaal niet toegestaan is. Zodat je nog met een boete voor én verkeerd rijbewijs én niet verzekerd zijn thuis komen.

Zo is mij dit uitgelegd door persoon van KNMV op de Motorbeurs.

:^

(John zucht diep)

Ok, nog 1 keer dan. Elke motor die in Nederland rond rijdt met een Nederlandse kenteken plaat, heeft een typegoedkeurings nummer. Dat krijgt elke motor die wordt geimporteerd door de importeur. Een bepaald aantal motoren krijgen 2 goedkeurings nummers, deze motoren kunnen op de legale manier teruggevoert worden, mits er ook een goed gekeurd 25kw kitje voor is. Als je het op de legale manier laat doen, dan besteld de erkende dealer van jouw merk z'n kitje, dat bouwt HIJ erin en HIJ stuurt de nieuwe papieren op, jij ontvangt dan nieuwe kenteken papieren van het RDW, waarop staat dat jouw motor als 'lichte' motor geregistreert staat met het aantal kw's (<25) . Heeft jouw motor maar 1 typegoedkeurings nummer en je wilt hem toch als lichte motor berijden dan kun je kiezen om de motor te exporteren naar Duitsland en weer te importeren (Duitsland 25kw maken)
Je kunt je motor ook zelf begrenzen en dan de motor op een vermogens testbank zetten, je krijgt dan een uitdraai mee. Als er op die uitdraai staat dat je motor onder 25kw uit komt, dan is het ook goed. Je moet dan wel altijd rijden met dat papiertje op zak en je moet en kopie sturen naar jouw verzekerings maatschappij. Al kan een agent je nog bekeuren omdat er niet op je papieren staat dat ie 25kw is (boete is ongeveer 200 euro)

En KNMV accepteer wel bikes op uitdraai *D
 
Laatst bewerkt:
kvind wel best

gewoon uitdraai en knmv zwart op wit

wil gewoon rijde wat ik wil klaar.

kost een hoop geld en dan ga ik geen motor rijden die ik eigenlijk niet wil maar dan maar moet omdat ie op 25kw kan..

25kw is 25kw of t nou op je kentekenbewijs staat of op je uitdraai. zoals je al zegt, als er gezeik komt maak je er werk van.

het staat tenslotte zwart op wit.
 
hey!
ik ben van plan om over 5 maandjes ongeveer een zx-6r te gaan kopen uit 1998 kan die dan al officieel op kenteken 25kw?
alvast bedankt! :j
 
fijn zon lijst met al die beperkingen tegenwoordig met de wet. Maar je mag maar 0.16kw per kg leeggewicht hebben. Daardoor vallen de motors zoals de rs125 en rs250 al af. :'(
 
hey!
ik ben van plan om over 5 maandjes ongeveer een zx-6r te gaan kopen uit 1998 kan die dan al officieel op kenteken 25kw?
alvast bedankt! :j

Ja *D

fijn zon lijst met al die beperkingen tegenwoordig met de wet. Maar je mag maar 0.16kw per kg leeggewicht hebben. Daardoor vallen de motors zoals de rs125 en rs250 al af. :'(

:? , de rs125 valt :Y binnen de 25 Kw regeling, en idd de 250 niet :N
 
Ik heb gehoord dat de 600 F Sport van Honda niet op 25 KW kan...


:^

kom net terug van een 1,5 uur durend rondje door het brabantse land op zo een
dus het kan zeker wel, loopt prima zelfs *O*

ik was alleen wel 630 euro lichter nadat ie afgevoerd was...
 
Laatst bewerkt:
de ducati s2r 800 kan ook op 25 kw en ik dacht dat de monster 620 en 695 dat ook legaal konden maar dat durf ik niet met ckerheid te zeggen ;)
 
Aangezien er meer minder als 25kwers in staan: Een Skyteam Dax/Monkey/PBR/Gorilla is ook een leuke optie voor lekker in de stad enzo te scheuren en lekker weinig te verbruiken.
Zit 125CC onder , heeft 2kleppen en een OHC en heeft 5plaats koppeling op de 4 bak.
 
Ik kan goedkoop aan een crf 450 komen, maar zijn er voor deze motor 25 kw kitjes? of zal dit dan extreem verrot gaan rijden..
 
word deze lijst nog geupdate?
zo ja, dan kan ik er nog wel een toevoegen.

-Moto Guzzi V35

Alle oudere jawa's komen eigenlijk ook niet boven de 25kw uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan