[25 kw] Moeten verzekeringen, maar niet kunnen?

Otacon

Die hard MF'er
9 mei 2002
388
0
Ik wil volgende maand gaan beginnen met me rijbewijs te gaan halen, maar nu zat ik te kijken hoe het precies werkt met een motor 2de hands kopen e.d.

Als ik me rijbewijs heb, dan is dat dus een 25kw rijbewijs. Dus ook een 25kw motor, maar nu het probleem... als ik een motor particulier wil gaan kopen en hij is nog vol vermogen, dan zou ik hem al wel kunnen en moeten overschrijven op mijn naam, en volgens de regels moet ik hem dezelfde dag ook gaan verzekeren(anders krijg je een boete van 230euro), alleen dat gaat dan dus niet, omdat die dan nog vol vermogen heeft...

ik snap er nix meer van, want dan zou ik nooit een vol vermogen motor kunnen kopen, en die 25kw laten maken... toch?
 
thx voor de tip, op de rdw site staat

Schorsen (normaal tarief) € 68,00
Schorsen (laag tarief) € 22,70

uhhh, valt een motor in het laag tarief?
 
Je verzekert hem gewoon! Je mag er alleen niet op rijden.

Ik heb geregeld dat ik de rit naar de dealer voor het ombouwen ook verzekerd was bij Unive, dat had de man ik kwestie als notitie erbij gezet. En dat hij daarna gewoon als 25 kw motor verzekerd is.
 
Je moet gewoon een motor kopen die al omgebouwd is,die zijn er zat!
Het scheeld je een hoop geld (250 euro voor ombouwen en op kenteken zetten)tijd en moeite als je gewoon een omgebouwde koopt.

greetz,
the Wheelyman
 
En een motor hoeft de eerste ( ik geloof 2 ) weken niet verzekerd te zijn.uiteraard mag die dan niet op de weg komen maar dat is logisch ( eigenlijk heel biologisch :P )
of je verzekerd hem wel maar vermeld erbij dat ie nog 25 kw gemaakt moet worden.
 
En een motor hoeft de eerste ( ik geloof 2 ) weken niet verzekerd te zijn.uiteraard mag die dan niet op de weg komen maar dat is logisch ( eigenlijk heel biologisch :P )
of je verzekerd hem wel maar vermeld erbij dat ie nog 25 kw gemaakt moet worden.

Niet op de weg betekend ook niet op de stoep voor het huis. Moet dus in de (achter)tuin staan.
 
je mag hem wel verzekeren.
je mag hem alleen niet berijden.

je mag ook zonder rijbewijs 100 auto's kopen en verzekeren.
gaan ze alleen denken datje handelaar bent!
 
Dus je moet altijd verzekerd zijn? En als je je verzekering stopzet, moet je dan gelijk je voertuig laten uitschrijven (als ie niet meer te maken is bijvoorbeeld), omdat je anders een boete krijgt? Lijkt me raar. Als je nu een voertuig koopt waar je eerst een half jaar werk aan hebt voordat ie weer de weg op kan, dan moet je hem toch niet verzekeren voor dat 1/2 jaar?
 
of verzekerd, of geschorst of laten uitschrijven.

Dit zijn je enige keuzemogelijkheden
Let op bij schorsen, moet iets van minimaal een half jaar, anders moet je alsnog met wegenbelasting betalen.
 
Je moet de motor meteen bij aanschaf verzekeren. Is de motor dan nog op vol vermogen betaal je daar ook de premie naar. Zodra de motor teruggezet is naar 25 kw, ff briefje naar je verzekering, vanaf dat moment betaal je minder premie.
 
Ik heb gisteren een brief gehad. Of ik de motor effe wilde verzekeren anders kreeg ik een proces-vebaal, word voorgeleid bij de officier van justitie, of ga effe de bak in


stelletje klere leijers
 
ja of je schorst hem tis cru maar kan niet anders.
ook bij schoren mag de motor niet zichtbaar vanaf de openbare weg zijn :(

maar ik betaal net zo veel verzekering als dat mijn motor niet 25 kw zou zijn wat ook weer werg klote is :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan