25 kw motor gebruiken voor circuit

merwin

Rookie
17 nov 2009
2
0
Zelhem
Kun je een 25 kw motor zo begrenzen dat je de motor op het circuit weer kunt ontgrenzen i.v.m. met extra vermogen? Wil naar het circuit toe kunnen rijden om vervolgens de motor op een of andere manier te ontgrenzen( moet wel legaal zijn)
 
Allereerst: WELKOM OP MOTOR-FORUM! *O*

Als je de motor gewoon simpel op het gas begrenst, is het niet veel moeite om deze begrenzer er voor het circuit af te halen.

Maar... Lijkt het je zelf een heel slim idee om dan direct op het circuit te gaan rijden? Je kan beter eerst even rustig aan het vermogen wennen van de motor buiten het circuit. Het rijgedrag van de motor veranderd natuurlijk wel he als je bijv. ineens 2x zoveel vermogen op het achterwiel krijgt. Ik ben niet veel beter hoor, ik rijd zelf vol vermogen met een 25kw rijbewijs en ben daarmee ook het circuit op geweest. Maar zelf zou ik niet op een 'onbekende' motor gaan rijden op het circuit.

mvg. :W
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er niet eens de moeite voor nemen. Met 25kW kun je nog heel veel leren op het circuit.

Klopt, je kan nog een aardige tijd rijden met 25kw, maar op gegeven moment is het niet meer leuk en ook niet leuk voor je mede-mens op het circuit, als je bijvoorbeeld een groep 2 rijdt.

Want de acceleratie van een 25kw is toch niets vergeleken met een volvermogen motor, hoe hard jij ook die bochten door kan gaan ;)
 
dit is dus precies wat ik bedoel.. ik rij nu al een tijdje met 25 kw op het circuit maar is gewoon vervelend. wil dus graag vol vermogen op circuit, maar op de weg moet het wel legaal blijven. vandaar mijn vraag of je de motor zo kan begrenzen zodat het niet veel moeite kost om de motor op het circuit op vol vermogen te zetten.
 
ik heb op me 25kw SV650 een circuitdagje gedaan....gaat best! op de algemene tijdenlijst stond ik met 25kw in het midden _O- kon zelfs een knul op een r1 voorblijven :+
 
dit is dus precies wat ik bedoel.. ik rij nu al een tijdje met 25 kw op het circuit maar is gewoon vervelend. wil dus graag vol vermogen op circuit, maar op de weg moet het wel legaal blijven. vandaar mijn vraag of je de motor zo kan begrenzen zodat het niet veel moeite kost om de motor op het circuit op vol vermogen te zetten.

Als ie op CDI begrensd is, is het toch een kwestie van CDI wisselen? Naar het circuitrijden, cdi wisselen, (ben je max een uurtje druk mee) Circuitrijden, cdi-wisselen (weer max een uurtje) en naar huis rijden!

Je kan er natuurlijk ook over na denken om een oud karretje te kopen en daar een mooie, en vooral stevige, motor steun in te bouwen. Regel je het 25kw-volvermogen-25kw verhaal gewoon thuis en heb je op het circuit geen gezeik met wisselen en eventuele afstelkwaaltjes...
 
Klopt, je kan nog een aardige tijd rijden met 25kw, maar op gegeven moment is het niet meer leuk en ook niet leuk voor je mede-mens op het circuit, als je bijvoorbeeld een groep 2 rijdt.

Want de acceleratie van een 25kw is toch niets vergeleken met een volvermogen motor, hoe hard jij ook die bochten door kan gaan ;)

Dat iemand 11 minuten heeft besteed op het motor-forum, wil niet zeggen dat ie 11 minuten heeft motor gereden :9
 
Als ie op CDI begrensd is, is het toch een kwestie van CDI wisselen? Naar het circuitrijden, cdi wisselen, (ben je max een uurtje druk mee) Circuitrijden, cdi-wisselen (weer max een uurtje) en naar huis rijden!

Je kan er natuurlijk ook over na denken om een oud karretje te kopen en daar een mooie, en vooral stevige, motor steun in te bouwen. Regel je het 25kw-volvermogen-25kw verhaal gewoon thuis en heb je op het circuit geen gezeik met wisselen en eventuele afstelkwaaltjes...
cdi is 5 minuten werk...
met carbs ben je wel een uurtje bezig.

maar om eerlijk te zijn zou ik het niet doen, ik was best onder de indruk toen ik volvermogen mocht, beter dat je daar een beetje aan leert wennen ipv er gelijk het circuit mee op te duiken
 
dit is dus precies wat ik bedoel.. ik rij nu al een tijdje met 25 kw op het circuit maar is gewoon vervelend. wil dus graag vol vermogen op circuit, maar op de weg moet het wel legaal blijven. vandaar mijn vraag of je de motor zo kan begrenzen zodat het niet veel moeite kost om de motor op het circuit op vol vermogen te zetten.
Je kan ook voor 1300 euro mijn YZF 750 kopen voor het circuit ;) Rijd je even mee rond en als je naar vol vermogen mag, verkoop je hem weer voor hetzelfde bedrag. Of je gaat er dan ook de weg mee op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan