25 kw motor kopen

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
Ik kwam laatst een 25 kw ZX6R tegen voor heel weinig maar nu zat ik me af te vragen wat het ongeveer kost om hem terug te brengen naar vol vermogen en of de motor dan opnieuw gekeurd moet worden met bijkomende kosten.

Is zo'n motor ook niet onwijs lui als je hem terug brengt naar vol vermogen?
 
dat terug tunen kost zo'n 300,-
daarbij komen waarschijnlijk nog RDW-kosten.

ik raad je aan om een al terug getunede motor te kopen.
Je hebt dan geen papierwerk en je weet zeker dat je geen gezeur achteraf krijgt om dat er iets is fout gegaan.

Zelf heb ik 25kw Diversion 600 gereden... gewoon voor zo'n 200,- de rubbers uit de caburateurs en de fiets is weer origineel...

De motor wordt niet lui of zo, de ringen in de caberateur zorgen ervoor dat de motor geen hoge toeren kan maken. (wat met een sportmotor nu net zo leuk en noodzakelijk is)

Wat het met een nieuwe motor doet heb ik geen verstand van, het lijkt me niet extreem schadelijk voor de motor.

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-22 11:54 ]
 
Het "lui" worden van een motor (of auto) is een fabeltje. Het zeer hardnekkige |( gerucht vertelt dat een motor zich zou aanpassen aan de gebruiker en dat dit in het geval oudere persoon of vrouw niet positief zou zijn. })
Een motor is een verzameling onderdelen die zich volgens natuurkundige wetten tov elkaar bewegen en hier veranderd niets aan door de berijder/ster. Wat wetenschappelijk onderzoek wel heeft uitgewezen is dat mensen die erop letten (de meesten hier dus) een gevoel ontwikkelen voor de manier waarop de prestaties uit het blok gehaald worden. Je gaat dus op betere momenten schakelen, je geeft de juiste hoeveelheid gas etc. etc.

maar dit is puur een gevoelskwestie.
 
Het "lui" worden van een motor (of auto) is een fabeltje. Het zeer hardnekkige |( gerucht vertelt dat een motor zich zou aanpassen aan de gebruiker en dat dit in het geval oudere persoon of vrouw niet positief zou zijn. })
Een motor is een verzameling onderdelen die zich volgens natuurkundige wetten tov elkaar bewegen en hier veranderd niets aan door de berijder/ster. Wat wetenschappelijk onderzoek wel heeft uitgewezen is dat mensen die erop letten (de meesten hier dus) een gevoel ontwikkelen voor de manier waarop de prestaties uit het blok gehaald worden. Je gaat dus op betere momenten schakelen, je geeft de juiste hoeveelheid gas etc. etc.

maar dit is puur een gevoelskwestie.

Ik heb zelf een geheel andere ervaring, kreeg een leasebak over van mijn collega: een Nissan Primera met 70.000 km zeer rustige kilometers op de teller. Heeft een halfjaar gehad voordat de auto weer wat pit had.
Niet alleen mijn ervaring, ook van mijn vrouw.
Ik denk dat het wel degelijk uit kan maken.

 
Ik heb zelf een geheel andere ervaring, kreeg een leasebak over van mijn collega: een Nissan Primera met 70.000 km zeer rustige kilometers op de teller. Heeft een halfjaar gehad voordat de auto weer wat pit had.
Niet alleen mijn ervaring, ook van mijn vrouw.
Ik denk dat het wel degelijk uit kan maken.

Na langdurig zeer rustig rijden kan de motor aanslag krijgen rond de klepzetels... Resultaat: geen trekkracht, hoog verbruik, in kort: luie motor.

Door de motor regelmatig goed warm te laten worden (niet door stilstaan, maar stevig doorrijden op langere stukken) verbranden deze resten. Zelfs ook gehad met een auto, heeft een maandje geduurd.... (Reed dan ook wat sneller dan toegestaan) :P
Luiheid in de motor bestaat dus wel, maar is niet definitief. Door de motor als het ware opnieuw in te rijden, is dit op te lossen.

 
net als olieverbruik door korte stukken rijden, de zuigerveren koeken erdoor vast, daardoor compressieverlies, sneller vervuildende olie en dus ook prestatieverlies , hoger brandstofverbruik.
lui worden bestaat idd wel
 
Als de begrenzing eraf is gewoon even een keer laten zien aan het beestje hoe hard ie nou eigenlijk kan, wil je een motor lui maken, dan moet je wel HEEL beroerd rijden. Met 25kw of niet, denk dat de meeste motorrijders gewoon lekker snel optrekken en altijd harder rijden dan toegestaan (bij flitspalen / controles dan niet).

Kennis had een auto gekocht van een ouwe vent, dat ding reed dus met moeite 100-110. Duurde ook een half jaar voordat dat ding harder kon rijden. Waarschijnlijk is de vorige eigenaar altijd een rustige rijder geweest, en heeft misschien de binnenwegen verkozen boven de snelweg.
 
lui of niet, toen bij mijn div600 de caburateur-doppen eraf gingen was ik blij met het extra aan vermogen...

het ding reed meteen 180, wat ook de top was, en was fel vanaf het begin.

zijn hele eerdere 20.000km is ie begrenst geweest...

toeval?
 
Geloof ook niet dat je bike bij stevig :] lui wordt.... Zelfs niet met begrenzer...
Als de motor altijd langzaam bereden wordt, dan met of zonder begrenzer :z

Kon laatst een ZZR 600 kopen... is toch redelijk vlot, niet? Was van kennis van kennis die wilde stoppen met :] Voelde veel trager aan dan de lesmotor... Een maat van mij gevraagd naar zijn ZZR, bleek veel vlotter te zijn... Hoorde later dat de man van de aangeboden (en onbegrensde) ZZR nooit boven de 4000 toeren reed.....

Kan toeval zijn, maar denk luie bike....

Dus: goed doorrijden, dan wordt de motor echt niet lui door de begrenzer :9
 
Geloof ook niet dat je bike bij stevig :] lui wordt.... Zelfs niet met begrenzer...
Als de motor altijd langzaam bereden wordt, dan met of zonder begrenzer :z

Kon laatst een ZZR 600 kopen... is toch redelijk vlot, niet? Was van kennis van kennis die wilde stoppen met :] Voelde veel trager aan dan de lesmotor... Een maat van mij gevraagd naar zijn ZZR, bleek veel vlotter te zijn... Hoorde later dat de man van de aangeboden (en onbegrensde) ZZR nooit boven de 4000 toeren reed.....

Kan toeval zijn, maar denk luie bike....

Dus: goed doorrijden, dan wordt de motor echt niet lui door de begrenzer :9

Een normale motorrijder rijd gewoon stevig door, en stevig doorrijden betekend niet helemaal doortrekken in elke versnelling tot ie niet meer verder kan, maar wel dat je gewoon lekker aan het gassen bent ;)
Die vent van die ZZR dus niet ;)
Maaruh nooit boven de 4000 toeren. Daar BEGINT het pas !!! *D
vraag ik me af hoe hard hij max. reed op die ZZR ? ;)

Mijn begrenzing mag er volgend jaar vanaf, maar denk dat ie een paar maanden eerder er toch zeker wel uit gaat. Niet om 180 te rijden ofzo, maar gewoon om meer toeren te kunnen maken en meer pk's te hebben als het nodig is. (zie verhaal van BertV over zijn div)
 
Ik heb zelf een kawa zx-6r en moet nog maar gelukkig 1 jaartje 25 kw rijden.Maar na dat jaartje gaat ie mooi de deur uit.Kan nooit goed zijn voor een motor.Twee jaar geknepen rijden en daarna het volle vermogen.25kw sucks ! :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan