25 kw motor voor 1m90

Speedy33

MF'er
17 jul 2011
146
0
België, Noord-limburg
Hallo,

Binnekort zal ik mijn rijbewijs voor een motor gaan halen.
Ik weet alleen helemaal niet welke motor ik moet kopen..
suggesties?

Alvast bedankt!
grtz
 
Laatst bewerkt:
125 lijkt me sowieso niets, heb ik ook voor zitte kijken, duurt belachelijk lang voordat ie aan de 120 zit. dus dat is niet prettig. Is trouwens ook nog eens een 1 cilinder.
Maar wat voor motor zat je te denken? Race, tour, Naked, Supermotard, Chopper??

Ik ben Btw zelf ook bijna klaar met motorrijbewijs en ben zelf ook 1.89.
Zelfde budget. Zat beetje voor Kawa er-5 en Kawa Z750 te kijken. Zit je wel redelijk krap kwa budget. maar tis wel wat.
Honda Vfr is verder ook een prima motor.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie!
ik had ook al bang voor een 125, maar ik heb ook mn twijfels bij 500/600 cc (te zwaar?)
Ik dacht aan iets sportief, maar ik sta open voor alles.

de kawasaki er-5 ziet er wel goed uit, de Z750 is net iets boven mn budget.
de vfr lijkt me ook wel wat, maar voor zover ik heb gekeken is deze niet 2dehands te vinden in België
 
500cc/600cc is zeker niet te zwaar hoor voor een beginnend motorrijder. Ik heb zelf m'n rijbewijs 2maanden geleden gehaald en heb ook een teruggetunede suzuki sv650s gekocht. En met 198 zit ik daar ook prima op. En aangezien ook jij groter bent moet een 600cc niet te zwaar voor je zijn. Motoren die je dus kan proberen binnen het budget zijn een er-5 zoals jullie noemen of een sv650(s) van het eerste type of iets heel anders als een fazer600. Gewoon eerst lekker je rijbewijs halen en daarna een mooie kopen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat in ieder geval uit naar een van de bovenstaande. Heel veel succes met lessen dan nog even!
 
Als je 125 traag naar 120 gaat klopt er iets niet. Of je hebt een 125cc 4takt..een 2takt loopt zó naar die snelheid. Maargoed, voor jouw gebruik |TS is 125cc niet geschikt. CB500 krijg ík altijd last vd benen. Zitten vrij opgevouwen icm rechtop van boven. En ik ben 1.80m.
 
De sv 650s is ook zeker mooi, en niet te duur. Maar het probleem is dat ik in België woon, ik kan dus niet zomaar een motor terugtunen. En tweedehands vind je lang niet alle motoren op 25kw. En als er al 1 opstaat zijn ze meestal nog redelijk nieuw (en dus duur)
Misschien is invoeren vanuit nederland een optie, maar hier zou ik ook weer lang mee bezig zijn en de kosten...
En bedankt! Ik moet de lessen nog regelen maar zal wel lukken aangezien ik al 2 jaar met een schakelbrommer heb gereden ;) alleen zonde dat het zo duur is!

Hebben jullie ervaringen met de CB 250? Of de CBF 250?

Yana, idd, ik bedoel dat een 4takt niet zo snel naar de 120 gaat ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik les zelf op een CB500 en ben 1,88 lang. vrij lange benen. Ik kan er perfect op rijden, schakelt heel soepel/trekt ook onderin de toeren erg goed door zelfs op 25kw. op de snelweg kom ik misschien heel iets vermogen tekort maar dat is waarschijnlijk met iedere 25kw bike zo.

op andere fietsen nog niet gereden maar de CB500 bevalt me qua comfort/rijgedrag heeel erg goed! alleen de looks laten nmi wat te wensen over, maar dat is iets wat je voor jezelf bepaalt.

Jorik.
 
Heb gelest op een cb500 en die vond ik net iets te krap. Rijd nu een cbr600f, en die zit echt een stuk beter. Ben overigens 1.87.
 
Zei er al iemand Kawasaki ZZ-R 250? ;)
Standaard 24 kW op de modellen na 1999. Loopt met gemak 170 km/uur en zit in no time op 120 km/uur. :]
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik had een ZZR600 en die vond ik erg laag. Weet niet of de 250 eender is?
Een leuke 600 voor nop zijn de jaren 90 FZR600's. Maar of die origineel 25kw zijn??
Zijn ook ranker dan de ZZR die toch wat log oogt.
SV650, hele fijne machine! 250cc lijkt me toch wat behelpen op de snelweg..Als je erg lang bent, betekent dat vaak óók nog extra gewicht en rijwind!
 
Als je 125 traag naar 120 gaat klopt er iets niet. Of je hebt een 125cc 4takt..een 2takt loopt zó naar die snelheid. Maargoed, voor jouw gebruik |TS is 125cc niet geschikt. CB500 krijg ík altijd last vd benen. Zitten vrij opgevouwen icm rechtop van boven. En ik ben 1.80m.


haha. het is dus ook een 4takt.

En zn topsnelheid ligt ook rond de 120~130. dus ja, dan wil dat niet zo met inhalen op de A2 waar je 130 mag.
 
Maar met 1.90 mtr...

Zag op ut andere topic je nieuw-gespoten motor. Best mooi en echt Gerdien denk ik.

Hee bedankt! :) Ik denk ook dat het echt mijn motor is. ;) Mooi roze is niet lelijk. :P

Yana, een FZR600 is echt nooit nie standaard 25kW. :N
 
Laatst bewerkt:
De sv 650s is ook zeker mooi, en niet te duur. Maar het probleem is dat ik in België woon, ik kan dus niet zomaar een motor terugtunen. En tweedehands vind je lang niet alle motoren op 25kw. En als er al 1 opstaat zijn ze meestal nog redelijk nieuw (en dus duur)
Misschien is invoeren vanuit nederland een optie, maar hier zou ik ook weer lang mee bezig zijn en de kosten...
En bedankt! Ik moet de lessen nog regelen maar zal wel lukken aangezien ik al 2 jaar met een schakelbrommer heb gereden ;) alleen zonde dat het zo duur is!

Hebben jullie ervaringen met de CB 250? Of de CBF 250?

Yana, idd, ik bedoel dat een 4takt niet zo snel naar de 120 gaat ;)


Maar wat voor motor zoek je precies? Wat voor type? dat maak ik wel een lijsje van goedkope beginmotoren?
 
dat zou heel leuk zijn!
Ik zoek een motor die sportief is, zoals een aprilia rs 50, maar hij mag ook naked zoals de gs 500 (de cbf vind ik iets minder) zijn.
Het mag dus een supersport zijn, of een sportieve tourmotor.
Ik heb ook liefst een motor die jonger is als van 2000, maar hij moet zeker niet nieuw zijn.
Hij moet 130 halen, meer maakt me niet zoveel uit.
en mn budget is beperkt.

Bedankt!
voor de rest moet hij zuinig zijn en mn budge
 
dat zou heel leuk zijn!
Ik zoek een motor die sportief is, zoals een aprilia rs 50, maar hij mag ook naked zoals de gs 500 (de cbf vind ik iets minder) zijn.
Het mag dus een supersport zijn, of een sportieve tourmotor.
Ik heb ook liefst een motor die jonger is als van 2000, maar hij moet zeker niet nieuw zijn.
Hij moet 130 halen, meer maakt me niet zoveel uit.
en mn budget is beperkt.

Bedankt!
voor de rest moet hij zuinig zijn en mn budge

En dat voor 2000 euro? Dan kom ik alweer op een ZZ-R 250 uit. _O-
sportief: check
jonger dan 2000: check
130 halen: check
zuinig: check

Groot genoeg voor jouw lengte ook, het zijn geen kleine motoren. 8-)
 
Nee, standaard niet, ik bedoelde dan ook, of die officieel 25kw te krijgen zijn. Ik dacht het nml níet. Alleen imports.
TS, ga eens bij diverse zaken langs en proefzitten! Enige manier..
 
Ik heb met mijn 1,93m twee jaar dagelijks op een Kawasaki ER-5 gereden, waarvan een half jaar ook 100 km per incl. snelweg. Ging prima, nooit problemen mee gehad.
 
1.94 en rij een suzuki gs500F uit 2004, rijd super en past makkelijk!
zuinig, goedkoop, sportief en tevens goedkoop in onderhoud AC.
en ook nog is relatief jong 2004 en deze koop je al vanaf 2000 euro!
(en op kenteken 25kw dus geen gezeur met politie of verzekering)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de ervaringen!
Ik ga zeker kijken voor de ZZR, lijkt me wel iets! Alleen, ik heb eens rondgekeken en ik zag dat er veel op 27kw staan ipv 25..
Een gs 500 vind ik ook heel mooi, dus dit is ook nog zeker een optie.
Ik denk idd ook dat ik best kan gaan proefrijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan