25 kw motortje

Basje

MF veteraan
23 jul 2002
4.960
0
Amersfoort
Hallo,

Aangezien ik in september van plan ben om aan mijn motor rijbewijs te gaan beginnen en ik nog 18 ben had ik de volgende vraag.
Welke motoren worden de lichte motoren genoemd, dus die van 25 kw en lager? En wat is de prijs hiervan ongeveer?

Alvast bedankt,
Basje
 
Aprillia RS 125
Suzuki GS 500 E
Kawa ER-5
Honda CBR 600 vanaf bepaald jaar 25 Kw
Kawa ZX-6R vanaf bepaald jaar 25 Kw
En nog een paar andere.

En de prijs dat verschilt veel.
Wil je een nieuwe of koop je een 2e handse :?
 
Tsja, 18 jaar nog maar, druk bezig met school, jammer genoeg. Dus wordt zeker een 2e hands. Dus misschien dat een van jullie hier dan ongeveer een richtprijs oid kan geven?

Basje
 
Tsja, 18 jaar nog maar, druk bezig met school, jammer genoeg. Dus wordt zeker een 2e hands. Dus misschien dat een van jullie hier dan ongeveer een richtprijs oid kan geven?

Basje
Kijk eens wat rond op het internet.
Prijzen en kilometerstanden verschillen nog al.

Je hebt al een 25 Kw rond de 3000 euro maar je kan er ook een kopen voor 8000 euro.

Maar je moet nog beginnen met lessen dus je hebt tijd zat.
Zorg maar eerst dat je de eerste keer slaagt voor je motorrijbewijs.
 
Jaja... Maar het is altijd leuk om vooruit te kijken toch? :)
En wilde gewoon hiermee een beetje duidelijkheid krijgen over wat wel en niet kan emt 25 kw en die heb ik nu, dus bedankt voor je reply's.

Basje
 
Je kunt op www.125cc.nl kijken wat scherpe 2e hands prijzen zijn, daar zie je ook een paar merken /modellen die hierboven nog niet genoemd zijn. (ik ben er pas geweest en volgens mij zijn ze er al vanaf 1250 Euro)


Maar eerst ff dat papiertje halen he!
 
Je hebt al een 25 Kw rond de 3000 euro maar je kan er ook een kopen voor 8000 euro.

Voor 3000 euro heb je wel een hele mooie 25kw motor (ook bij de dealer). Voor zo'n 1500 tot 2000 euro heb je een leuke 25kw gs500e, beetje goed zoeken.
 
kawa: zzr 250 ong 2000 euro zxr 400 ong 3500 euro
honda: cbr 600 vanaf 95 ong 4500 euro
cbr 400 ong 2500 euro

Dit zijn ptijzen voor deze gietsen zo rond de 10 jaar oud en 30.000 km gereden.
Vooral zzr 250 is een aanrader!!

en zo'n beetje alle fietsen onder de 750cc vanaf 98 en jonger. vanaf zo'n 5000 euro
 
Maar als ik nou die 2 jaar op zo'n lichte motor heb gereden, dus eentje die is begrenst, kan ik dan die begrenzers eruit halen? Dus dat het wel een 'echte' 500cc oid wordt?

Basje
 
Maar als ik nou die 2 jaar op zo'n lichte motor heb gereden, dus eentje die is begrenst, kan ik dan die begrenzers eruit halen? Dus dat het wel een 'echte' 500cc oid wordt?

Basje

Ja dat is geen probleem. Ik weet niet hoeveel geld je hebt, maar een Fazer 600 is ook een leuke fiets, geknepen 34pk,als de begrenzing eruit mag heb je ineens 95pk :) Een 500cc fiets heeft meestal minder pk's. Bij een GS500e ga je van 34 naar 42 pk's.
 
maar is zo'n geknepen fiets dan nog wel vooruit te branden???? :?

ik zit nml wel aan een begrensde grotere jongen te denken......een rs125 vind ik wel coolz (heb genoeg ervaring op het (opgevoerde) kleinere broertje, de rs50), maarja ik wil eigenlijk een 4 takt ipv 2 takt (hoewel ik dat prachtig vind op t circuit :} )
 
mn ouwe 25 kw
4562


Dacht het wel dus, maar ja tegen een 600 leg je het af ja, maar da's logisch!
 
Heb net me cagiva mito met 160 cc polini blok weg gedaan voor 800 €.

dat was wel een leuk beginners fietsje. alleen 2 takt he.. trekt mij zelf niet echt meer. |(

zelf was ik 8000€ kwijt voor de kawa met 25 kw.
alleen geloof mij je haald hem er zo uit als je weet wat je mist.. }) }) }) }) })
 
he, suzuki gs500e slingshot 25kw natuurlijk! en wordt meteen lid van onze fanclub!

prijscategory onze motoren: 1600-1900 euro...
Altijd een beetje mazzel nodig natuurlijk

gegroet
 
En wil je echt iets anders als anderen dan moet je ze in duitsland halen daar kun je veel meer motoren terug laten voeren naar 25kw en dan pas invoeren in nederland zo kun je bijvoorbeeld ook een RF600R rijden ( net als ik :) )
maar ook een Yamaha R6 en andere sportmotoren.
andere leuke fiets ( heel andere categorie ) is een Yamaha dragstar die je wel in nederland kunt vinden in 25kw uitvoering :)
 
En wil je echt iets anders als anderen dan moet je ze in duitsland halen daar kun je veel meer motoren terug laten voeren naar 25kw en dan pas invoeren in nederland zo kun je bijvoorbeeld ook een RF600R rijden ( net als ik :) )
maar ook een Yamaha R6 en andere sportmotoren.
andere leuke fiets ( heel andere categorie ) is een Yamaha dragstar die je wel in nederland kunt vinden in 25kw uitvoering :)

Maar wordt bv die R6 hier dan ook goed gekeurd? Want dat is toch zeker wel de motor die ik later wil :) . Maar die zal dan in prijs ook wel een stukkie duurder zijn.
Harley, heb je misschien een internetadres oid voor mij waar je zulke motoren vandaan kunt halen?

Basje
 
Prijs is niet duurder als in nederland ik was zelfs zo'n 400 euro goedkoper uit.
het gaat best simpel ( alleen hoop papierwerk )
Je koopt motor in duitsland.
Je laat hem daar nog terug voeren ( met behulp van 1 ring in iedere carburateur )
je laat hem daar keuren. (TÜV)
Dan ga je naar de nederlandse keuringsdient ( RDW )
met alle duitse papieren daar staat op dat ie 25kw is.
Je krijgt een nederlands kenteken ( na veels te lang wachten ) waarop staat dat ie 25kw is :D
als het goed is gaat dit ook met een R6 dus veel plezier.
iemand die je meer kan vertellen over dit hele verhaal is tony vink van vink motor trading ( die handelt alls voor je af en betaalt aan hem. JE zegt gewoon wat je wilt hij zoekt alles voor je uit geeft je een prijs en tada je hebt een 25kw motor.)
ik moet btw nu wel ff terug met de mijne '( ( garantie kostenloos dus ) Bougiekabels zijn niet in orde als het regent of ik de motor heb gewassen loopt ie beroerder als een puch maxi in zijn laatste 3 km :(
 
Prijs is niet duurder als in nederland ik was zelfs zo'n 400 euro goedkoper uit.
het gaat best simpel ( alleen hoop papierwerk )
Je koopt motor in duitsland.
Je laat hem daar nog terug voeren ( met behulp van 1 ring in iedere carburateur )
je laat hem daar keuren. (TÜV)
Dan ga je naar de nederlandse keuringsdient ( RDW )
met alle duitse papieren daar staat op dat ie 25kw is.
Je krijgt een nederlands kenteken ( na veels te lang wachten ) waarop staat dat ie 25kw is :D
als het goed is gaat dit ook met een R6 dus veel plezier.
iemand die je meer kan vertellen over dit hele verhaal is tony vink van vink motor trading ( die handelt alls voor je af en betaalt aan hem. JE zegt gewoon wat je wilt hij zoekt alles voor je uit geeft je een prijs en tada je hebt een 25kw motor.)
ik moet btw nu wel ff terug met de mijne '( ( garantie kostenloos dus ) Bougiekabels zijn niet in orde als het regent of ik de motor heb gewassen loopt ie beroerder als een puch maxi in zijn laatste 3 km :(

Hm en als je het dus goedkoop wilt haal je hem zelf in duitsland.
Denk dat vink ook wel een leuke cent erop legt!!

Ik was voor mn zxr 2600 euro kwijt, denk dat je ze hier niet voor onder de 4000 vind!!!

Dus ff 1400 euro bespaart, daar wil ik best 3 maanden voor wachten!!!
 
Ja ik was blij dat vink alles voor me geregeld had want ik was toen net ook van baan aan het overswitchen enz enz heb er twee motoren op ingeruild dus ik ben er niet slecht vanaf gekomen.
en Vink moet me motor nu onder garantie repareren. Wat hem echt wel een paar duiten gaat kosten zowiezo de bobine's allebei. Heel mischien de nokkenassen en de achter remblokken. alles voor niets ( zo hoort het ook )
 
Hmm, Ik ben dus ook bezig met mijn beginnersrijbewijs. Ik wil gewoon klein en licht beginnen, en ik vind 2 takt geen probleem, ruikt zo lekker :9 . Mja, ik zit te twijfelen tussen de RS 125 en de Mito 125. Wat me opvalt is dat de (2e hands) prijzen een stuk lager liggen bij de mito, die ik misschien nog wel mooier vind dan de RS. Is hier een bepaalde reden voor? Is deze motorisch minder dan de RS of zo? Welke zouden jullie nemen als je tussen deze 2 moest kiezen?
 
Aprilia heeft hier een beter imago, daardoor zijn ze vaak wat prijziger. Een duidelijk kwaliteitverschil is er volgens mij niet.

Wat het aanraden betreft: kijk gewoon naar je budget en welke fiets je mooi vindt / lekkerder rijdt en baseer daar je keuze op. Ik zou je iig geen van beide afraden, wat ik ervan weet ontloopt het elkaar niet zoveel.


Een Aprilia - freak zal je een RS125 aanraden en een Cagiva - freak zal je een Mito aanraden!

Dusseh...koop een ZXR-400!!! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan