25 kW naar 35 kW.

Murad

MF'er
13 nov 2012
78
0
Den Haag
Mede forumgebruikers,

Allereerst wil ik even melden dat ik hier nieuw ben dus rustig aan :P Dit is m'n eerste post. Ik heb even hier en daar rondgekeken en volgens mij ben ik de enige met de vraag:

Kan ik m'n fietsje een beetje opvoeren richting de 35 kW wanneer de nieuwe regel ingaat? Het gaat nu om een CBF 250 uit 2006, haalt met moeite de 130 en dat vind ik een beetje ver gaan voor een 250. Alvast bedankt voor de behulpzame antwoorden :D
 
Laatst bewerkt:
Hoe ben jij in godsnaam aan een CBR 250 uit 2006 geraakt?

de CBR 250 is gemaakt geweest van 86-99
en het nieuwe model is gemaakt sinds 2011

en als je het nieuwe model hebt... die heeft standaard 17.7kw, dus om die zijn vermogen te verdubbelen ga je heel wat moeten doen hoor...
 
Laatst bewerkt:
Zo lang je niet over de 0,2kW/kg gaat mag jij lekker tunen tot 35kW. Ben idd wel benieuwd wat voor CBR250 dat dan is.. misschien nog een modelletje uit Azie ofzo?

Heb je een foto er van, Murad?
 
Mede forumgebruikers,

Allereerst wil ik even melden dat ik hier nieuw ben dus rustig aan :P Dit is m'n eerste post. Ik heb even hier en daar rondgekeken en volgens mij ben ik de enige met de vraag:

Kan ik m'n fietsje een beetje opvoeren richting de 35 kW wanneer de nieuwe regel ingaat? Het gaat nu om een CBR 250 uit 2006, haalt met moeite de 130 en dat vind ik een beetje ver gaan voor een 250. Alvast bedankt voor de behulpzame antwoorden :D

Als jij een 25kw rijbewijs hebt mag je niet op een 35 kw motor rijden. Je hebt immers een 25kw rijbewijs.

Na 2013 kan men geen 25kw rijbewijs meer halen, maar alleen een A1, A2 en A3 rijbewijs afhankelijk van de leeftijd.
 
Als jij een 25kw rijbewijs hebt mag je niet op een 35 kw motor rijden. Je hebt immers een 25kw rijbewijs.

Na 2013 kan men geen 25kw rijbewijs meer halen, maar alleen een A1, A2 en A3 rijbewijs afhankelijk van de leeftijd.

A3 bestaat niet en je hebt ongelijk, of kan je mij een bewijs laten zien
dat de huidige 25kW motorrijders straks niet op 35kW mogen rijden? Dit mag straks namelijk wel. Ik zou zeggen : check de site van het ministerie van infrastructuur en milieu. :Y

Als het een CBF250 is, succes met kietelen, luchtgekoeld blokje etc. zit standaard al weinig pit in. Kan je misschien beter de CBF verkopen en een vol vermogen GS500 (= 35kW) gaan rijden: GROOT verschil.
 
Als het een CBF250 is, succes met kietelen, luchtgekoeld blokje etc. zit standaard al weinig pit in. Kan je misschien beter de CBF verkopen en een vol vermogen GS500 (= 35kW) gaan rijden: GROOT verschil.

Sorry jongens, typfoutje, het is een CBF en idd met weinig pit en luchtgekoeld blok :(
Valt er aan de motor niets te ontgrenzen oid? Vind hem wel lekker rijden, alleen 110 op de snelweg als ik wind tegen heb is een beetje stom :P
 
Sorry jongens, typfoutje, het is een CBF en idd met weinig pit en luchtgekoeld blok :(
Valt er aan de motor niets te ontgrenzen oid? Vind hem wel lekker rijden, alleen 110 op de snelweg als ik wind tegen heb is een beetje stom :P
Ik vrees dat je er weinig zal kunnen aan doen...
toch niet zonder er zware kosten aan te doen...
zo'n CBF heeft 15-16kw... jij wilt deze naar 35kw krijgen...
dat is zowat 2 cbf motoren tot 1 bouwen....

ik zou dan eerder proberen deze te verkopen, en een nieuwe te kopen zoals hierboven reeds aangeraden...
 
Ha! Hier ben ik dus aan het goede adres. Vergelijkbaar probleem, namelijk:

Ik ben momenteel 19 jaar, ik ga een R6 uit 2000 kopen en ik heb mijn motorrijbewijs een maand geleden gehaald.

Betekent dit dat ik nu 25kw moet rijden en dan vanaf 19 januari (de nieuwe regeling) tot 35kw mag? Dan vervolgens totdat ik 2 jaar mn rijbewijs heb dus rondrijden op een tot 35kw begrensde motor en dan ontgrenzen?

Als dit het geval is heb ik toch erg geluk en is mijn timing erg gunstig. Dan mag ik dus op een snellere begrensde motor rijden (35 ipv 25kw) en toch over 2 jaar volledig vermogen.

Kan iemand dit bevestigen?
 
Ha! Hier ben ik dus aan het goede adres. Vergelijkbaar probleem, namelijk:

Ik ben momenteel 19 jaar, ik ga een R6 uit 2000 kopen en ik heb mijn motorrijbewijs een maand geleden gehaald.

Neen, dat mag niet want jouw motorfiets heeft namelijk meer dan 2x 35kw.
 
A3 bestaat niet en je hebt ongelijk, of kan je mij een bewijs laten zien
dat de huidige 25kW motorrijders straks niet op 35kW mogen rijden? Dit mag straks namelijk wel. Ik zou zeggen : check de site van het ministerie van infrastructuur en milieu. :Y

l.

ik heb gezocht op de site van het openbaar ministerie maar kon het nergens terug vinden. waar staat dit dan? zou namelijk mooi nieuws voor mij zijn aangezien ik net een maandje me rbw heb en nu op een 25kw xj600 rijd
 
A3 bestaat niet en je hebt ongelijk, of kan je mij een bewijs laten zien
dat de huidige 25kW motorrijders straks niet op 35kW mogen rijden? Dit mag straks namelijk wel. Ik zou zeggen : check de site van het ministerie van infrastructuur en milieu. :Y

Als het een CBF250 is, succes met kietelen, luchtgekoeld blokje etc. zit standaard al weinig pit in. Kan je misschien beter de CBF verkopen en een vol vermogen GS500 (= 35kW) gaan rijden: GROOT verschil.

Met het A3 rijbewijs bedoelde ik uiteraard het 'A' rijbewijs.

Ik moet bekennen; dat van 25 --> 35 kw rijbewijs wist ik niet. Ik vermoed dat ik een oude versie van 1 jaar oud of iets dergelijks in m'n hoofd heb zitten. Daar stond het nog niet in vermeld.

Excuses.

Een CB 250 opvoeren gaat alleen totaal niet lukken :+

Waar kan ik een 35 kw kit krijgen voor mijn 2011 CBR250R? Of 25kw kit doe ik het ook al voor *O*
 
Neen, dat mag niet want jouw motorfiets heeft namelijk meer dan 2x 35kw.

Damn heb gelukkig geen klein rijbewijs meer maar dit is een punt die veel mensen met 600cc sport motoren de das om gaat doen :o

maw alle huidige 25kw'ers mogen vanaf 19/01/2013 niet meer op hun geknepen supersports rondrijden -O-
 
Laatst bewerkt:
Damn heb gelukkig geen klein rijbewijs meer maar dit is een punt die veel mensen met 600cc sport motoren de das om gaat doen :o

maw alle huidige 25kw'ers mogen vanaf 19/01/2013 niet meer op hun geknepen supersports rondrijden -O-

Jawel hoor, ze mogen alleen niet naar 35kw gebracht worden.
 
Jawel hoor, ze mogen alleen niet naar 35kw gebracht worden.

Je krijgt de beperkingen van het a2 rijbewijs en dus ook de regel dat het niet meer dan het dubbele vermogen mag zijn.

A2 – motorrijwielen met een maximumvermogen van 35 kW en een vermogen/gewichts-verhouding van
minder dan 0,2 kW per kg, die niet zijn afgeleid van een voertuig met meer dan het dubbele vermogen.

Dus alles boven de 70kw mag niet teruggebracht worden ook niet naar 25kw
 
Hm, oke oke.

Iemand verheldering/bevestiging? :)

Zou het erg raar vinden als een groep motorrijders hun motor ineens moeten verkopen omdat ze er niet meer op mogen rijden :W
 
Ik heb een half jaar geleden een soortgelijke pdf gedownload...daarin stond dus dat de 25 kw gewoon 25kw blijft. Dit document heb ik nog op mijn telefoon staan. Een beetje verwarrend als je kijkt naar pag. 3 van het pdf...daarin staat namelijk dat 25kw-35kw wordt.
 
Het hele 25kW en 35kW is verwarrend. Maar we wachten nog op antwoord, over een maand is er meer bekend hoop ik, zie het andere 35kW topic daarvoor.
 
OT: Ik begrijp dat van +- 15 kW naar 35 kW een hele klus is, maar is er geen makkelijke manier om een paar extra kw'tjes te pakken?
 
De kosten die je voor die paar pk's moet maken is gewoon dood- en doodzonde. Daarnaast zal het blok er niet langer van leven. Goedkoper is om een zwaardere motor te kopen. Echt waar.
Als je die CBF verkoopt, kan je van dat geld een Suzuki GS500e kopen van rond 2000-2004 en dat ding heeft 35kW en veel meer koppel. Groot verschil met die CBF! Uiteraard kan je dat wel pas doen na 19 januari.
 
Verder komt er nog bij kijken, dat je bij een vermogensverandering van je motorfiets je dit altijd moet doorgeven aan het RDW. Ik denk dat er wel kosten aan zijn verbonden.
 
Openbaar ministerie is o.a. voor strafrecht etc. ik zei toch infrastructuur en milieu?
Nog een keer, speciaal voor jou; http://www.rijksoverheid.nl/documen...08/01/nieuwe-regels-voor-het-rijbewijs-a.html
Volgens het ministerie:

"Bent u vóór 19 januari 2013 al in het bezit van een rijbewijs A? Dan blijven voor u de oude regels van kracht."


Edit:

Merkwaardig, want het KNMI zegt dit: "Ik heb voor 19 januari 2013 bij de gemeente rijbewijs A met beperking tot A-licht aangevraagd. Welk rijbewijs krijg ik nu?
In dit geval krijg je rijbewijs A met beperking tot A-licht. Dit rijbewijs A met beperking tot A-licht geeft met ingang van 19 januari 2013 ook de bevoegdheid tot het besturen van motoren van de categorie A1 en A2."

Wie heeft gelijk? De rijksoverheid of het KNMI?
 
Laatst bewerkt:
Volgens het ministerie:

"Bent u vóór 19 januari 2013 al in het bezit van een rijbewijs A? Dan blijven voor u de oude regels van kracht."


Edit:

Merkwaardig, want het KNMI zegt dit: "Ik heb voor 19 januari 2013 bij de gemeente rijbewijs A met beperking tot A-licht aangevraagd. Welk rijbewijs krijg ik nu?
In dit geval krijg je rijbewijs A met beperking tot A-licht. Dit rijbewijs A met beperking tot A-licht geeft met ingang van 19 januari 2013 ook de bevoegdheid tot het besturen van motoren van de categorie A1 en A2."

Wie heeft gelijk? De rijksoverheid of het KNMI?

Met rijbewijs 'A' bedoelen ze het volwaardige rijbewijs. Ja, het staat er ENORM onduidelijk in. Geloof mij, ik was eerst ook van de wijs gebracht, maar met wat forummers hier in het 25kW subforum zijn we een heel eind gekomen. Wat moet de KNMI? Ik dacht dat die alleen weersberichten deden. Zal wel de KNMV zijn. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan