DennisHonda
Rookie
- 28 nov 2012
- 2
- 0
Het leuke hieraan is dat A-licht rijders vanaf 19 januari inderdaad 35 KW mogen gaan rijden omdat het rijbewijs gelijk is aan A2.
Hieraan is alleen wel de regel verbonden dat de motorfiets normaal gesproken niet meer dan het dubbele vermogen (70 KW in dit geval) heeft.
Wat zelfs rijksoverheid niet weet, ik heb hun namelijk een e-mail gestuurd met het volgende probleem, is of dit ook geld voor de 25 KW rijders. Dit zou namelijk betekenen dat je 25 KW alleen mag rijden als je motorfiets origineel niet meer dan 50 KW heeft..
Hieruit afgeleid kan iedere sportieve 25 KW rijder, waaronder ik met mijn CBR 600RR, zijn motor moeten verkopen. Origineel rond de 90 KW.
En daarbij komt dat zeker de helft van de huidige 25 KW rijders zijn motor moet verkopen aangezien je dan opeens "illegaal" rijdt.
Ik heb nu al 3 keer een e-mail teruggekregen dat zij niet over de juiste informatie beschikken en dat het door wordt gestuurd.
Of een fout in de folder dus, of een grove fout van rijksoverheid.
Mocht het zo zijn dat je motorfiets inderdaad ook voor de 25 KW rijders origineel niet meer dan het dubbele vermogen (50 KW) mag hebben, dan ben je in feite minder erg in overtreding als je hem 35 KW maakt, omdat het dubbele vermogen (70 KW) dan dichter bij het originele vermogen van de motor zit.
Uiteraard zal de boete voor beide even groot zijn, want ja fout is fout.
Zal het laten horen als ik een reactie heb gekregen.
Hieraan is alleen wel de regel verbonden dat de motorfiets normaal gesproken niet meer dan het dubbele vermogen (70 KW in dit geval) heeft.
Wat zelfs rijksoverheid niet weet, ik heb hun namelijk een e-mail gestuurd met het volgende probleem, is of dit ook geld voor de 25 KW rijders. Dit zou namelijk betekenen dat je 25 KW alleen mag rijden als je motorfiets origineel niet meer dan 50 KW heeft..
Hieruit afgeleid kan iedere sportieve 25 KW rijder, waaronder ik met mijn CBR 600RR, zijn motor moeten verkopen. Origineel rond de 90 KW.
En daarbij komt dat zeker de helft van de huidige 25 KW rijders zijn motor moet verkopen aangezien je dan opeens "illegaal" rijdt.
Ik heb nu al 3 keer een e-mail teruggekregen dat zij niet over de juiste informatie beschikken en dat het door wordt gestuurd.
Of een fout in de folder dus, of een grove fout van rijksoverheid.
Mocht het zo zijn dat je motorfiets inderdaad ook voor de 25 KW rijders origineel niet meer dan het dubbele vermogen (50 KW) mag hebben, dan ben je in feite minder erg in overtreding als je hem 35 KW maakt, omdat het dubbele vermogen (70 KW) dan dichter bij het originele vermogen van de motor zit.
Uiteraard zal de boete voor beide even groot zijn, want ja fout is fout.
Zal het laten horen als ik een reactie heb gekregen.