25 KW op gashendel naar ander stuur

Swatje

Rookie
1 aug 2009
4
0
Eindhoven
Allereerst Goedeavond!

Ik heb een vraag. Ik heb een aantal maanden terug mijn Suzuki GSF400 25 kw laten begrenzen op de gashendel. Ik weet niet precies hoe dit in zijn werk is gegaan. Nu ben ik van plan om een superbike stuur erop te zitten ipv van mijn clip-ons. Zal dit een probleem zijn met het overzetten van mijn hendel etc?

Dit is btw mijn eerste post! :W Hallo allemaal! :W
 
Allereerst Goedeavond!

Ik heb een vraag. Ik heb een aantal maanden terug mijn Suzuki GSF400 25 kw laten begrenzen op de gashendel. Ik weet niet precies hoe dit in zijn werk is gegaan. Nu ben ik van plan om een superbike stuur erop te zitten ipv van mijn clip-ons. Zal dit een probleem zijn met het overzetten van mijn hendel etc?

Dit is btw mijn eerste post! :W Hallo allemaal! :W

maakt helemaal niets uit, hangt niet af van je stuur maar van de gashendel. Er wordt een schroef geplaatst IN de gashendel, zodat je slag bijv 3/4 wordt ipv 4/4. Er zit een soort gleufje in je gashendel en die wordt dus onderbroken zegmaar.

maak je dus geen zorgen ;)
 
Begrenzen op stand van de gashandel? wist niet dat dit bestond.
Zo zou elke motor makkelijk te begrenzen zijn.
Heb geprobeert een VN 700 te laten begrenzen, maar dit zou niet mogelijk/razend duur worden.

Waar kan je dit laten doen?
 
Ik heb het laten doen bij Hilltech in kaatsheuvel. Ik geloof dat bijna alle motoren zo te begrenzen zijn maar het is geen officiele manier. Je krijgt dus ook geen nieuw kentekenbewijs.
 
madracing in scharwoude doet het ook, krijg je er een verklaring bij met tekst dat het maximale motorvermogen 25kw-34pk bedraagt. Met een handtekening van de "tuner" erbij etc.

en natuurlijk de vermogens uitdraai.

Ik heb een ZX6R op 25kw gehad met officiele 25kw set, dmv carb rubbers en mn huidige XJ550 brik rijdt beter op 25kw als die zx6r, puur omdat ie gewoon lekker origineel is gebleven en alleen de gashendel wat minder ver open kan. Geen gepruts aan het blok of de gasfabrieken gewoon alles origineel.

enigste wat lekkerder rijdt nog is een uitgekiemde 25kw CDI op injectiefietsen maargoed. Ook daar kun je de gashendel bij begrenzen !
 
Begrenzen op stand van de gashandel? wist niet dat dit bestond.
Zo zou elke motor makkelijk te begrenzen zijn.
Heb geprobeert een VN 700 te laten begrenzen, maar dit zou niet mogelijk/razend duur worden.

Waar kan je dit laten doen?

zie mn vorige post en dat gaat je c.a 70 euro kosten ;)
 
Ik denk eerder dat ze gewoon een ander nokje op je gasklephuis zetten waardoor je gasklep niet ver open kan. een schroef in je gashandel o.i.d. is wel heel makkelijk eruit te halen voor een leek. :+ het moet niet te verleidelijk worden he? :)
 
Ik denk eerder dat ze gewoon een ander nokje op je gasklephuis zetten waardoor je gasklep niet ver open kan. een schroef in je gashandel o.i.d. is wel heel makkelijk eruit te halen voor een leek. :+ het moet niet te verleidelijk worden he? :)


Ik stond er zelf bij tijdens de montage/testbank uitdraai...
dus die vlieger gaat niet op.

Er komt gewoon een schroef in de gashendel waardoor je de volledige slag niet meer kan maken.
 
Heb zelf sinds een week een Duc monster 620, injectieblok.
Dit wordt inderdaad wel begrenst zoals master hieronder beschrijft. Daarentegen blijven het wel 2 boutjes dat ieder kind los kan halen. (wel een moertje terug).

Geen gezeik met ringen en pijpjes en voor een paar euries klaar.

groete

Ik denk eerder dat ze gewoon een ander nokje op je gasklephuis zetten waardoor je gasklep niet ver open kan. een schroef in je gashandel o.i.d. is wel heel makkelijk eruit te halen voor een leek. :+ het moet niet te verleidelijk worden he? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan