25 KW regeling voor belgië

Jindrich

MF veteraan
11 feb 2002
1.112
0
Gent
Ik heb behoorlijk wat tegenstrijdig verhalen hierover gehoord, dus nu zou ik het graag ens horen van mensen die hier ervaring mee hebben:
Is het in België mogelijk om een motor te laten knijpen op 25 kw en hem ook zo in te schrijven en te verzekeren. Het zou hier om 2dehands gaan, want mijn budget rijkt niet echt ver.
Zo ja, mag dat dan ook met elke motor, en wat kost het (afstellen + keuring/taksen/vul zelf maar in wat ik vergeten ben...)
Als het niet kan, is het dan mogelijk om in de buurlanden een geknepen(en daar op 25 kw gekeurde) motor in te voeren en in te schrijven als 25 kw'er?

En dan nog een laaste vraagje: als je een 25 kw motor koopt, mag die dan over een jaar of 2 ook opnieuw full power.
Dat was het, hopelijk kan een van jullie mij helpen. :)
 
ik heb toevallig vanmorgen een BMW prospectus gelezen tav R850R, waaruit ik opmaak dat vermogensreducties ongedaan maken in Belgie onmogenlijk is, wettenlijk.

Het eerste stuk van je vraag kan ik niet beantwoorden,,,,, helaas
.
 
in belgie geldt: eens gekeurd, altijd gekeurd. De motor kan niet teruggebracht worden en na 2 jaar ook niet opnieuw vrijgezet worden.

Wel kun je invoeren. Zo heeft een vriend van mij zijn dax ingevoerd, de kostprijs was een paar duizend geloof ik. (BEF)

Het beste haal je dan een motor uit Duitsland. (VDB motors uit Wetteren doet dit geregeld)
 
Terug
Bovenaan Onderaan