25 kw...>sneller als koekblik?

Als die 235 pk en 800 kg tenminste kloppen. Het zal sowiezo een idioot snelle wagen zijn, daar niet van :9~
 
Huh? Ik heb een begrensde cbr en die trek ik gewoon open tot de 12500 als ik wil.. Heb al van meerdere mensen gehoord dat begrensde motoren normaal niet zover doorgaan .. vreemd
Ik trek m'n SV ook tot in de begrenzer als ik wil, als ik maar lang genoeg wacht. Ik neem tenminste aan dat je niet onbelast bedoeld :X


Op vrijdag 25 april 2003 19:10 schreef Zeta-boy het volgende:Laten we iig zeggen dat hij een golf 2 had, g60 blok erin (getuned), g-lader erop. 235 pk op 800 kg. Maargoed ik was er niet bij. Dus zou het verhaal misschien idd, zoals jullie zeggen iets anders kunnen liggen. Snel wassie iig met die golf wel.
Dat golfje
800 kg & 235 pk = 1pk per 3,4 kg
Een supersport
170 kg & 150 pk = 1pk per 1,1 kg

Voor een auto was 'ie misschien snel, met een supersport motorfiets lach je de ballen uit je broek als je zo'n mannetje ziet staan })
 
Nou dat met zo'n Ferrari valt ook nog wel mee!

Ik heb in het grijze verleden ooit eens met een Ferrari 288 GTO (308 cq Magnum model maar dan V8 met 2 turbo's en 500 PK, de eerste 300km+ Ferrari)aan de stok gehad op mijn GSX 1100, het "oermodel" met 114PK. Vanaf 80 tot 200 was ik een fractie sneller, daarna zag ik hem snel kleiner worden.

Dus met een moderne 900 of 1000 supersport moet je gehakt van maken zou ik zeggen, trouwens ouwe CBR1000 wil ook nog wel hoor...
kwa cijfers wel,een hayabusa doet er tot de 200 7,9 sec over dacht ik en de ferrari 9,3
maar ja dan moet je wel iemand hebben die dat kan
 
Zie je die ' :+ ' onder zijn post? Ik denk dat ie daarmee bedoelt te zeggen dat je die post niet al te serieus op moet vatten. :z

Ik hoop het maar....... ik had een klasgenoot die motor ging rijden om maar lekker stoer te doen, stoppies en wheelies voor school zonder helm, totdat er een figuur uit de zijstraat kwam, hij heeft 6 weken in coma gelegen en heeft het uiteindelijk niet gehaald.... vandaar de reactie.
 
Ohw.. Nou gecondoleerd dan. Sjonge jonge, dat dat dan weer moet he, en dan ook nog es zonder helm. Zonde, echt zonde zeg. Laten we hopen dat hier niemand zo stom is...

cya
smitjr
 
Ik hoop het maar....... ik had een klasgenoot die motor ging rijden om maar lekker stoer te doen, stoppies en wheelies voor school zonder helm, totdat er een figuur uit de zijstraat kwam, hij heeft 6 weken in coma gelegen en heeft het uiteindelijk niet gehaald.... vandaar de reactie.
Ik snap het wel dat je daardoor zo fel reageert hoor. En het is ook wel goed, herinnert je nog es extra aan het feit dat je je een beetje moet inhouden op de motor.
 
Ik heb een cb400f een oudje dus en heeft ook 25 kW maar dat ding reageerd zo bout op het gas en trekt niet lekker door.
In het normale verkeer kom je wel altijd voor de auto's maar denk dat ik een sprintje zou doen dat ik het niet red. Dat vooral omdat ie zo verrot van stationair naar gas reageert, WEL dikke ploffen bij gas geven! 8-)
 
ik weet niet hoe je iemand quote, dus dan maar zo

he zeon. Die post had je inderdaad niet serieus moeten nemen. Ik ben er ook wel van bewust dat ik me niet als een rossi in het verkeer moet gaan gedragen (niet dat ik er de kwaliteiten voor heb). Motorrijden is, wat ik ook bedoelde,
VOOR DE LOL, niet VOOR HET LEVEN.

Toch bedankt voor je bezorgtheid :+

Ik had dit berichtje over het hoofd gezien voor me laatste reactie, maar ik ben blij dat het geen serieus berichtje was. Door dat ongeluk wat ik gezien had heeft een hoop bij mij verandert, dus sorry dat ik zo fel reageerde. Gelukkig ben je je bewust van je grenzen, dat geeft je de garantie voor een hoop lol op de motor...! :)
En die koekblikken zijn zoiezo langzamer dan jou, tenzij het een dikke ferrari is. Maar dat is niet erg om van te verliezen, toch? ;)
 
M'n RS 250 is 25 KW, maar hij trekt toch nog als een tierelier en een top die toch nog tegen de 200 ligt, terwijl een vol vermogen RS 250 220 haalt....
 
Nou wil ik ook eens reageren :)

Ik op mijn nx250 rijd iedere gemiddelde auto eruit tot een km of 100, bij 120 km/h loopt ie tegen 6000 toeren. Daar gaat ie toch wat pit verliezen en trekt hij niet meer hard. Top is toch nog 140, bij ong 7000 toeren. Verder moet ik niet gaan, dan rammel ik ervan af :)

Dus alles tot 100 km/h win ik. En dat met 19 kw (toch?). Voor de rest geef ik er weinig om, rijd meestal toch niet harder dan 110-115, dat rijd toch het prettigst. Als ik maar veilig op het werk aankom, ben ik tevreden. Ik zie tegenwoordig steeds meer van die kruisjes met bloemen eromheen langs de wegen staan. Er kijken dus teveel mensen gewoon niet.. vooral niet over hun schouder enzo, kost blijkbaar net teveel moeite.
 
Nou mijn cb400f trok bijna altijd wel harder op dan een auto's bij een stoplicht ofzo, maar nu doet mijn 1e versnelling het niet meer en gaat het ook nooit meer doen dus nu moet ik optrekken in de 2 en dat gaat niej zo snel. achja de motor ziet er ook niet snel uit dus 8-)
 
Ik hoop het maar....... ik had een klasgenoot die motor ging rijden om maar lekker stoer te doen, stoppies en wheelies voor school zonder helm, totdat er een figuur uit de zijstraat kwam, hij heeft 6 weken in coma gelegen en heeft het uiteindelijk niet gehaald.... vandaar de reactie.

niet om lullig te doen hoor, maar zou hij met een helm op niet gewoon zijn opgestaan na dat ongeluk dan??? '(
 
GA MAAR LEKKER STOER DOEN, KOM JE VANZELF IN JE GRAF TERECHT!!!!!
STOER DOEN DOE JE LEKKER IN DE KLEUTERKLAS! Wie weet wie je dan nog meer in je graf meeneemt???
Ik zeg het echt niet om je te jennen, maar denk alsjeblieft na als je op een motor stapt.

AMEN!!!! Doe het niet voor de stoer aub, maar voor je eigen gevoel. Dan zit je (meestal) veiliger op de motor. Stoerdoeners zijn niet bezig met motorrijden en dat kan je kop kosten.
 
Om een eind te maken aan de eeuwige discussie wie van de twee op een circuit uiteindelijk het snelste is, organiseerde MOTO 73 in samenwerking met het blad Formule 1 een vergelijkingstest op Assen tussen Jurgen van den Goorbergh op een standaard Yamaha YZF-R6 en Nederlands snelste DTM-coureur Christijan Albers achter het stuur van een 400 pk-sterke AMG Mercedes V8.

de motor was wel ff 9 seconden sneller dus..............
 
Om een eind te maken aan de eeuwige discussie wie van de twee op een circuit uiteindelijk het snelste is, organiseerde MOTO 73 in samenwerking met het blad Formule 1 een vergelijkingstest op Assen tussen Jurgen van den Goorbergh op een standaard Yamaha YZF-R6 en Nederlands snelste DTM-coureur Christijan Albers achter het stuur van een 400 pk-sterke AMG Mercedes V8.

de motor was wel ff 9 seconden sneller dus..............

And your point is?
 
En wat heeft dat te maken met 25kw? Die R6 heeft toch echt wel wat meer kw'tjes.

Daarnaast zegt v/d goorberg tegen albers ook niet zoveel in het algemeen. Bij Top Gear hebben ze zo'n race al jaren geleden gedaan met een Porsche GT4 tegen een R1 en daarbij won de Porsche het toch mooi.
 
héhé zat eigenlijk ook met schrik dat als ik er binne paar maand (half jaar om iets precieser te zijn) een 25kw machine zou kope (wss een gs500) ik dan met moeite sneller zou gaan als nu (rs50 -> 90 km per uur). Ik zou gewoon de alledaagse (geen jhonnys,maar gewone mensen) chauffeurs wille kunne voorbijrijde (dat doe ik nu ook nog maar enkel de echte trage en niet voor ik een kruisteken maak :) ) Cool topic heeft me al minder schrik gegeve

ps: kan je dan elke tot 600 cc gaande motor 'begrenzen'
 
ps: kan je dan elke tot 600 cc gaande motor 'begrenzen'

Volgens Ten Kate motoren in Nieuwleusen is het antwoord Ja.
Maar een medewerker heeft me daar laten vertellen dat er dan vaak een andere cdi-kast in moet en nog wat wijzigingen die ongeveer 1000 pleuro's gaan kosten :Z Maar vaak kon het met wat ringetjes in de uitlaat en dat kostte iets van 200 euro.
 
ik weet niet hoe je iemand quote, dus dan maar zo

he zeon. Die post had je inderdaad niet serieus moeten nemen. Ik ben er ook wel van bewust dat ik me niet als een rossi in het verkeer moet gaan gedragen (niet dat ik er de kwaliteiten voor heb). Motorrijden is, wat ik ook bedoelde,
VOOR DE LOL, niet VOOR HET LEVEN.

Toch bedankt voor je bezorgtheid

Quoten doe je door dit geval in te drukken:

quote.gif
 
Al verstoken ze het complete pernis of shell ... ik zou weg rijden zoals ik altijd zou doen en me nergens wat van aan trekken .. sjonnies hebben we al genoeg in die golf gti'tjuhs .. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan