25 kW

Takumi

MF'er
6 dec 2001
126
0
Weet iemand toevallig dat als je aangehouden wordt door de politie en zij in de computer opzoeken welk rijbewijs je hebt, ze te zien krijgen of het een groot of klein (25kW) rijbewijs is?

Ik heb nl. 25kW rijbewijs :j , maar geen 25kW motor. })
 
de boet is niet je grootste probleem, wel een aanrijding.

dan betaal je de rest van je leven!

Enne het staat op je rijbwijs dus zien ze het zo!!
 
tjsa, je gaat echt niet op een rollenbank...

op je rijbewijs staat het + kentekenbewijs...
zoniet.. boetuh
 
Als je op je roze papiertje kijkt STAAT erop hoeveel vermogen je rijden mag. En oom agent (als motoragent) weet heel goed wat voorn motor afgevoerd kan en mag worden. Heb je agenten die met de auto zijn zou je geluk kunnen hebben.

Maar is het niet zo dat het op de papieren van de motor MOET staan, Deel 1 of 2? EN op je typegoedkeuring?
 
Ze kunnen gewoon opvragen welke rijbewijzen ze hebt. Zien ze dus meteen. En inderdaad bij een aanrijding heb je een probleem want je verzekeringsmaatschappij gaat waarschijnlijk niet uitkeren. Op je kentekenbewijs moet ook staan dat het een 25 kw is.

Bij een normale controle zal het misschien niet opvallen maar bij een ongeluk heb je een groot probleem.
 
Laatst bewerkt:
Het klopt dat het op het rijbewijs staat en het klop dat een aanrijding grote problemen veroorzaakt. Maar ik krijg het groot rijbewijs eind juni en heb mijn nieuwe motor nu 2 maanden. Voor die 3 maanden met klein rijbewijs vind ik het zonde van het geld om te laten begrenzen en ontgrenzen (800-1000 piek). Gewoon voorzichtig rijden tot eind juni! :j
Mijn tweede motor en huidige is een GSX-R 600 uit '99. :9~

P.S. foto is een beetje te donker, moet nog nieuwe maken

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/2727/8de6960f692e809aa5c5669a3b1fa492 (Dsc00043.jpg)​
 
Een van mijn goede daden vandaag ;)

misc.php
 
wat staatv er op een rbw dan als je maar 25 kw mag rijden ?? staat dan alleen de bovenste regel ingevuld ??

bij mij staan bij allebei de motorkes een datum

Volgens mij staat er op de nieuwe rbw-en "licht rbw" of "zwaar rbw"
Met de datum van behalen.
 
wat staatv er op een rbw dan als je maar 25 kw mag rijden ?? staat dan alleen de bovenste regel ingevuld ??

bij mij staan bij allebei de motorkes een datum

Bij mij ook, alleen is de datum bij het groot rijbewijs 2 jaar later dan bij het kleine!
 
er staat bij 25 kw een datum en bij gewoon a een datum vanaf die data mag je met de betreffende fietsen rijden.

en wat ik er van vind dat je 3 maanden onverzekerd zonder rijbewijs op een gixxer rijd? :( |(

echt dom!!!
( ik hoop niet voor je dat je hier achter moet komen!)
 
Was al bekend, maar bedankt voor je eerlijke reactie! Scheelt toch 1000 piek, maar wel goed opppassen dan, anders wordt het gevaarlijk!
 
Was al bekend, maar bedankt voor je eerlijke reactie! Scheelt toch 1000 piek, maar wel goed opppassen dan, anders wordt het gevaarlijk!

had dus een tientje per dag geweest, nu dus de kans op de rest van je leven ee tientje per dag te moeten betalen aan degene die je invalide rijdt!

maar hoop dat er niks gebeurd!
 
Peejay, jij moet trouwens ook begrenst rijden op de FZR600 van jou, toch?
 
had dus een tientje per dag geweest, nu dus de kans op de rest van je leven ee tientje per dag te moeten betalen aan degene die je invalide rijdt!

maar hoop dat er niks gebeurd!

Het zijn nog maar een paar weken, dan is het wachten voorbij! Ik kijk wel uit hoor, ik ben natuurlijk niet levensmoe!
 
25kw staat niet altijd op kentekendeel 1. Bij mijn XR250R in elk geval niet. Ik neem aan als een motor echt max 0.16kw/kg heeft (ongeknepen) dat het dan niet op deel 1 komt te staan.

Maar de verzekering keert inderdaad niet uit als blijkt dat je op een voertuig hebt gereden waar je niet eens je rijbewijs voor hebt. Dus al rijd iemand jou aan en het komt aan het licht, dan ben je nog de lul, je bent immers ook niet verzekerd daardoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan