25 maart 2023...de aller-allerlaatste Motormarkt Hardenberg

Ik ben vroeger toen ik 16 was op een Amigo (PF50) naar Terschelling (de Appelhof) gereden, het jaar erop naar Pilz-Tsjechoslowakije op een CD50 in vier dagen.
Naast de motoren heb ik nog een PC50 en dit C310-tje.
Eens een viertakt-idioot, altijd idioot..

 
Laatst bewerkt:
Wordt er niet overzichtelijker op dus… Balkbrug is 30/09 geloof ik, en een andere organisatie begint in de evenementenhal Hardenberg ook een motor/brommer/onderdelen beurs op 7/10.. tenminste voor beide werd reclame gemaakt in Hardenberg…
 
Die in de evenementenhal zit een commerciële partij achter die in het gat springt. Die van 30/9 wordt wel georganiseerd door een club.
 
Wordt er niet overzichtelijker op dus… Balkbrug is 30/09 geloof ik, en een andere organisatie begint in de evenementenhal Hardenberg ook een motor/brommer/onderdelen beurs op 7/10.. tenminste voor beide werd reclame gemaakt in Hardenberg…
Die van 7 oktober kwam nu ook online reclame van voorbij.
FB_IMG_1681072307981.jpg
 
Ben heul benieuwd wat het gaat worden met die ondernemers uit Twello als organisatoren... ben vooral bang dat het de kas van die jongens moet gaan spekken..
 
Ben heul benieuwd wat het gaat worden met die ondernemers uit Twello als organisatoren... ben vooral bang dat het de kas van die jongens moet gaan spekken..
Aangezien het verder niemand wil/kan doen moeten we dankbaar zijn dat die ondernemers het nog willen proberen. Toegang zou 9 euro gaan kosten. Voor mij reden genoeg om te gaan. Alternatief is de motormarkt in de diamanthal in Balkbrug ,een week eerder of de Weerselose markt die elk jaar een keer,augustus dacht ik,de klassieke motor/brommermarkt als tema heeft.
 
Weet niet of we daar dankbaar voor moeten zijn, @Rotboer .
Duik eens in de structuur van Leerkes, zie je dat ze o.a. partsrepubliek.com hebben opgericht (naast een kleine 10tal andere bv's en/of websites). Mijn ervaring daarmee (partsrepubliek) is dat het een pure dozenschuiver is ( en check het retourbeleid maar eens, 65% van de ori prijs is voor hun bij retourneren). Dan heb ik weinig vertrouwen in een lange toekomst voor dit initiatief.. Dáár baseer ik mijn mening op..
Ik ga mij ook wel een beeld vormen begin oktober, maar heb 'meer' met Balkbrug op voorhand, puur omdat daar (naar mijn mening) meer passie achter zit..
En ook Weerselo uiteraard, al is in die hoek ook o.a. Saasveld die ook in de historische voertuigen is gedoken de laatste jaren en elk jaar lijkt uit te breiden..
 
Weet niet of we daar dankbaar voor moeten zijn, @Rotboer .
Duik eens in de structuur van Leerkes, zie je dat ze o.a. partsrepubliek.com hebben opgericht (naast een kleine 10tal andere bv's en/of websites). Mijn ervaring daarmee (partsrepubliek) is dat het een pure dozenschuiver is ( en check het retourbeleid maar eens, 65% van de ori prijs is voor hun bij retourneren). Dan heb ik weinig vertrouwen in een lange toekomst voor dit initiatief.. Dáár baseer ik mijn mening op..
Ik ga mij ook wel een beeld vormen begin oktober, maar heb 'meer' met Balkbrug op voorhand, puur omdat daar (naar mijn mening) meer passie achter zit..
En ook Weerselo uiteraard, al is in die hoek ook o.a. Saasveld die ook in de historische voertuigen is gedoken de laatste jaren en elk jaar lijkt uit te breiden..
Ik ken Leerkes niet.Velen hebben waarschijnlijk meer met Balkbrug,maar die zullen het ook van vrijwilligers moeten hebben,en daar zijn r steeds minder van. Denk dat al die organisaties er een beste bak werk mee hebben om zo,n motormarkt op poten te zetten,hoop dat het voor allebei gaat lukken.
 
Topic is al oud, toch maar effe nieuw leven inblazen.

Ik kwam net op een site waarin wordt aangekondigd dat de Motormarkt Hardenberg toch wordt georganiseerd.
Locatie is verplaatst naar Balkbrug

zaterdag 30 september 08.00-16.00h

De Diamanthal
Hoogeveenseweg 38 Balkbrug


Zie: Balkbrug
 
Topic is al oud, toch maar effe nieuw leven inblazen.

Ik kwam net op een site waarin wordt aangekondigd dat de Motormarkt Hardenberg toch wordt georganiseerd.
Locatie is verplaatst naar Balkbrug

zaterdag 30 september 08.00-16.00h

De Diamanthal
Hoogeveenseweg 38 Balkbrug


Zie: Balkbrug
Je haast zeggen dat er heel animo voor is want ik zie hier in de regio heel clubjes op de zondag met brommers rondrijden….
 
En naast de motormarkt in Balkbrug (vereniging/prive initiatief) op 30/09 (zie de post van @mean-machine hierboven), is er een week later (07/10) eveneens een motormarkt, maar dan in de evenementenhal in Hardenberg.

Nieuw opgezet en de 1e keer dat dit georganiseerd wordt:

Klassieker & Oldtimer markt

Maar daar lijkt het toch meer te draaien om het gehele gamma aan oldtimers, niet alleen motoren (maar ook auto's en bromfietsen) en is georganiseerd door een professionele partij (welke helaas meestal enkel het winstoogmerk najagen)..

Maar beide staan in mijn agenda!
 
Ik houd 't voorlopig even op Balkbrug.

Ik kom vaak genoeg op evenementen waar naast motoren ook klassieke auto's worden getoond.
Als die er zijn, ga ik natuurlijk niet vergeten om die ook te bekijken.
 
En naast de motormarkt in Balkbrug (vereniging/prive initiatief) op 30/09 (zie de post van @mean-machine hierboven), is er een week later (07/10) eveneens een motormarkt, maar dan in de evenementenhal in Hardenberg.

Nieuw opgezet en de 1e keer dat dit georganiseerd wordt:

Klassieker & Oldtimer markt

Maar daar lijkt het toch meer te draaien om het gehele gamma aan oldtimers, niet alleen motoren (maar ook auto's en bromfietsen) en is georganiseerd door een professionele partij (welke helaas meestal enkel het winstoogmerk najagen)..

Maar beide staan in mijn agenda!
Van dat laatste zag ik gisteren een voorbeeld van op vliegveld Twente Hangar 12….Airmighty Show, luchtgekoelde Kevers, binnen het hangar en buiten op het parkeerterrein. Gehele aankondiging in het Engels en nog meer opgehemeld dan het was omdat ik het terrein wel ken. Ik ging er heen met een tientje of minder in gedachten…. _O- Net daarvoor 4 euro betaald, 65+ korting…..:+ voor de rommelmarkt ernaast op de taxibaan. Maar echt: 30 euro voor een ‘pis’ kleine evenement….

Je zult geen Engels kunnen lezen:

AirMighty Show - HOME
 
Topic is al oud, toch maar effe nieuw leven inblazen.

Ik kwam net op een site waarin wordt aangekondigd dat de Motormarkt Hardenberg toch wordt georganiseerd.
Locatie is verplaatst naar Balkbrug

zaterdag 30 september 08.00-16.00h

De Diamanthal
Hoogeveenseweg 38 Balkbrug


Zie: Balkbrug

Ik ga er maar eens een kijkje nemen...kan ik meteen wat molens in de kop van Overijssel meepikken
 
Als je alles wilt fotograferen onderweg, dan kom je nooit meer op je bestemming.
molens-kerken-sluizen-kapelletjes-kastelen-veerponten-bruggen en ik zag net ook mijnen moeten worden vastgelegd.
(mijnen in de zin van ertswinning, dus niet die waar half Oekraïne mee vol ligt)

Gelukkig is het wolkenjagers-topic heel makkelijk.
Die foto kan je desnoods gewoon in de achtertuin maken.
 
Laatst bewerkt:
Als je alles wilt fotograferen onderweg, dan kom je nooit meer op je bestemming.
molens-kerken-sluizen-kapelletjes-kastelen-veerponten-bruggen en ik zag net ook mijnen moeten worden vastgelegd.
(mijnen in de zin van ertswinning, dus niet die waar half Oekraïne mee vol ligt)

Gelukkig is het wolkenjagers-topic heel makkelijk.
Die foto kan je desnoods gewoon in de achtertuin maken.
Ik doe niet aan alles mee: eerst Overijssel afmaken vwb de molens en restanten ervan die de moeite waard zijn.
Dat zijn er niet zo heul veul meer voor mij...
Kapelletjes heb je verder in (christelijk) Overijssel niet: buiten Twente houdt het katholicisme op...
Dus als het niet (te hard) regent, druk ik de Vif richting Balkbrug en het noordwesten van Overijssel (Staphorst eo), dan ben ik zo ongeveer wel klaar met onze provincie ;)
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier vandaag voor de mensen die gaan, mooi weer erbij! Ik wilde gaan maar ivm storingsdienst gaat dit niet lukken. Ik zie graag de foto's!
 
Was wel meer een brommer- dan motormarkt, maar was geslaagd..

20230930_113730.jpg

Nog een versnellingsbakje voor een 200cc Villiers gescoord! 👍
 
Laatst bewerkt:
Was idd denk ik minimaal 95% brommers wat daar de klok sloeg..
Vind ik persoonlijk onzettend jammer, als mid 40'er met een voorliefde voor jaren '90 motoren had ik er weinig te zoeken..
Vanochtend geweest, maar vond het desondanks een geslaagde 1e keer van de organisatie, en over aanloop hadden ze volgens mij ook niet te klagen.. Vond zelfs de opzet van de 'koek en zopie' tenten beter als de laatste jaren in Hardenberg, met schappelijke prijzen..
 
Volgende keer een iets betere balans tussen het boutjes/moertjes/ringetjes-aanbod, en een mooiere verdeling motor- <> bromfiets.

En inderdaad; op de parking stond weer leuk spul; een mooie Suus RE5 en een kerel die kwam aangeprutteld op een 125 MotoBecane 4 takt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan