250 cc 4tak Yamaha

Shauwny

Rookie
23 apr 2022
2
0
Mijn excuses voor het slecht formuleren.

Ik heb een Yamaha 250F 4tak van het bouwjaar 2019, gekocht van een wedstrijd jongen. Dus dan ga je vanuit tot de crosser goed onderhouden word. Maar zo te zien niet. Want met al die extra kosten, kon ik beter een hele nieuwe crossmotor kopen.

Zal het even kort uitleggen wat er aan de hand is, met de crossmotor.
In het begin wou die niet aan, dus trok de batterij natuurlijk leeg. Zelfs met aanduwen ging hij niet aan.
Dan de zaak maar gebeld, situatie uitgelegd. De man gaf aan tot we hem moesten brengen en gingen kijken, wat het was.
Na een week terug opgehaald, natuurlijk heel erg blij want je kon weer gaan crossen.
Maar helaas hij ging nog niet aan terwijl hij nog geen 2uur geleden in de zaak wel in 1x deed starten.
Weer de zaak opgebeld, de man van de zaak vond het maar raar. Dus konden we dezelfde dag weer gaan brengen.

Na aantal keren terug brengen, liep de motor weer maar nog steeds niet zoals het moet.
Want als je wilt rijden en je gebruikt lichtjes de koppeling in de bocht valt hij bijna stil ondanks je genoeg vaart hebt.
Of als je hem wat hoger in de toeren wilt laten lopen op de rechte stukken zodat je naar de 4 wilt schakelen doet hij precies hetzelfde, zo goed als stilvallen.
En dat is gewoon levensgevaarlijk.

Maar heb hem al zo vaak naar de zaak gebracht en het loopt nog niet hoe het moet.
Want heb zo goed als alles laten vervangen.

Hierbij som ik alles op wat ik al allemaal heb laten vervangen:
- zuiger
- olie
- CDI
- ECU
- kleppen en de klepstoters
- nokkenas sensor
- bekabeling
- voorvorken keerringen
- oplader voor de batterij en een nieuw batterij.

Hierbij weet ik niet meer, wat ik nog moet gaan veranderen.
2019.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb het bericht aangepast, ik hoop tot het nu wel wat duidelijker is.
 
Laat je motor eens nakijken door iemand die er echt verstand van heeft, ipv een 'zaak' die je alleen maar nieuwe onderdelen aansmeert zonder het probleem op te lossen.

Ik zou ook niet meer terug gaan naar die zaak, want ze kunnen het toch niet oplossen.


Maar goed je motor, Is je injector al nagekeken want die zie ik niet in je lijstje staan?
En is je brandstof filter schoon, en is je pomp nog wel goed?

Ik denk dat het probleem te maken heeft met de brandstof toevoer, maar dat is een gok
 
Terug
Bovenaan Onderaan