250 cc crossmotoren op 25 kw kenteken

Nikstar

Rookie
5 feb 2006
13
0
Dongencity
heej mensen,
ik als beginnende motorrijder ben op zoek gegaan naar een motor enz maar ik wil graag een crossmotor nou zijn er die genoeg maar degene waarvoor ik me interesseer die zijn allemaal 250 cc maar hebben geen 25kw kenteken. wat zijn nou precies de kosten en kunnen die motor qua verzekering omgezet worden ? want een 2-tact 250 cc is per notabene toch niet hoger als 25kw. (De 2 motoren die ik op het oog heb zijn een husqvarna 250 en een honda cr250.)
 
gaat je niet officieel lukken. Een 250cc 2-takt heeft veel meer dan 25 kw. Soms kan je het geluk hebben dat ze wel voor minder dan 25 kw op het kenteken staan net zoals ik met m'n ex xr600 _O-
 
Zoek eens op noppenforum.com.
Daar is ooit eens een topic over geweest (dacht ik).
Er bestaan er iig wel met <25Kw op kenteken.
 
jah mensen ik heb ff gebeld met een officiéle dealer en die zegt dat ze zowieso geen 2-tact motoren van voor 1990 ofzo? terugvoeren. :( . en bij het rdw kunnen ze trouwens ook moeilijk doen zeg tering. ik had naar die mensen gebeld en het heeft zowieso 10 min geduurt voordat ik de juiste persoon aan de lijn had en die wilde me nog geen eens helpen. mja het is iig een hoop gezeik voor iets wat veel makkelijker kan. kijk maar naar de regels in spanje
 
ooh ja en noppenforum had ik ook gevonden :} maar daar kon ik er niet zo veel over vinden.


|( |( |(
als het een pure crossmotor is, hebben die geen papieren voor mee op de baan te mogen rijden, dus staat er ook geen vermogen op, je kan natuurlijk export/import doen , maar aangezien jij er niet veel verstand van hebt, weet je zeker niet hoe dit in zijn werk gaat.( er zijn nog andere methodes om via via de baan op te mogen, maar deze zeg ik niet omdat het illigaal is)

als ik jou was zou ik toch iets meer info gaan zoeken over onderhoud en rijgedrag van 2T crossmotoren, als je al denkt dan een 250 2T niet meer dan 25 kw kan hebben , ben je goed mis

je kan alleen met een enduro de baan en die zijn wel met papieren meegeleverd, en daar staat ook het vermogen op in kw (LET OP : DIT IS MEESTAL ONDER DE 25KW OP PAPIER OM DOOR DE MILIEU EISEN TE KOMEN, vermogens van enduros op papier komen bijna nooit overeen met het werkelijke vermogen dat veel hoger ligt)
 
ik wist wel dat een 250 cc vermogen hoger heeft als 25 kw dat was nou juist de probleem stelling maar ik heb al hier en daar begrepen dat het gewoon veel gedoe is omdat voor elkaar te krijgen ik zoek er wel een die al op kenteken staat maar dan word je keuze zo meteen beperkt. :N . Dus als iemand iets te koop heeft staan in de enduro categorie met een 25 kw kenteken weet je me te vinden
 
ik wist wel dat een 250 cc vermogen hoger heeft als 25 kw dat was nou juist de probleem stelling maar ik heb al hier en daar begrepen dat het gewoon veel gedoe is omdat voor elkaar te krijgen ik zoek er wel een die al op kenteken staat maar dan word je keuze zo meteen beperkt. :N . Dus als iemand iets te koop heeft staan in de enduro categorie met een 25 kw kenteken weet je me te vinden


enduro's met minder dan 25kw, als je deze niet vindt weet je echt hoe je moet zoeken
90% van de enduros is minder dan 25 kw ivm milieueisen, (en soms staan e belachelijke vermogens op papier, zo heeft ktm 250cc 2T exc 12kw op papier)
 
is er niet een lijst ofzo waarvan alle motoren die minder dan 25 kw hebben op papier? want als ik kan kiezen tussen een 250 cc 2t of een 125 is de keuze snel gemaakt. Maar stel dat ik die koop kan ik die dus zonder probleem op 25 kw kenteken zetten zonder dat alsik bijv word aangehouden of een ongeluk krijg problemen krijg omdat het vermogen toch hoger blijkt te liggen ? Weet je misschien een aantal modellen voor me die 250 cc zijn maar wel op papier onder 25 kw liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan