2500 bezoekers Superbikes Assen bekeurd

ik ben geflitst en reed

  • 0-5 km

    Stemmen: 3 17,6%
  • 5-10km

    Stemmen: 1 5,9%
  • 10-15km

    Stemmen: 2 11,8%
  • 15-20km

    Stemmen: 0 0,0%
  • 20-25km

    Stemmen: 0 0,0%
  • 25-30km

    Stemmen: 3 17,6%
  • 35-40km

    Stemmen: 0 0,0%
  • 40 en harder

    Stemmen: 8 47,1%

  • Totaal aantal stemmers
    17

---mac---

Die hard MF'er
11 jan 2004
299
0
stukkie uit telegraaf:

2500 bezoekers Superbikes Assen bekeurd

ASSEN - De politie in Drenthe heeft zaterdag en zondag in totaal 2500 automobilisten en motorrijders op de bon geslingerd wegens te hard rijden. Het ging om mensen die op weg waren naar het evenement Superbikes, dat dit weekeinde plaatsvond op het TT-circuit van Assen, zo meldde de politie zondag.

Snelheidscontrole vanuit een onopvallende auto.


Volgens de politie waren het met name motorrijders die de maximumsnelheid overtraden. Drie van hen reden meer dan vijftig kilometer te hard en moesten ter plekke hun rijbewijs inleveren. Acht motorrijders uit Engeland kregen, na overleg met justitie, een boete van 2000 euro gepresenteerd.

De controles zijn uitgevoerd op de A28 (Zwolle-Groningen), de N371 (Assen-Meppel) bij Smilde en Bovensmilde en op Laaghalerveen.



je weet toch dat ze staan te controleren bij dit soort bijeen komsten van grote getallen motor rijders,dus kijken maar uit bij MF meeting volgende week zondag .
 
Zou dat 2000€ per persoon geweest zijn of kregen ze groepskorting :P


Elke stomme klojo weet toch dat ze op zulke dagen daar in de buurt controleren :X
 
Ik wist niet eens dat de superbikes er waren :X , maar dat verklaarde wel waarom de meeste motoren al verhuurd waren. Hopen dat ze niet langs de A28 stonden te flitsen tussen Nijkerk en Zwolle :X

Maar politie Drenthe was het he, neuh, niet geweest ;)
 
Hmm de enige agenten die ik vanmorgen zag langs de smildervaart waren bezig visvergunningen te controleren, van een stel vissers.
Wimmels ging kneedown door de bocht voor de ogen van deze baasjes :+ en kreeg geen verzoek om in de staatskas te doneren.
De controles zijn trouwens een stuk minder intensief als tijdens de TT.
Mijn idee: rij in grote groepen en je hebt nergens last van

En die 200 + op de weg terug binnendoor van beilen naar dwingeloo O-)

Daar komt toch geen agent voor die twee idioten :P
 
Wimmels ging kneedown door de bocht voor de ogen van deze baasjes :+ en kreeg geen
haha. ik op de terugweg over de brug daar (haaks links, brug over,haaks rechts) achter een politiebusje aan. ze keken niet in hun spiegels :P . tja. adrenaline van zo'n grote groep he. achteraf was het misschien niet slim.

bij het invoegen bij meppel op de A28 ook even gelachen. iedereen ging al ver vantevoren naar rechts, dus ik had de hele linkerbaan vrij, terwijl rechts in de file stond. tja. dan moet je al die wachtende automobilisten even op wat amusement tracteren he.

ik heb trouwens zowel heen als terug geen flitsers langs de smildervaart zien staan. iemand anders wel?

op de terugweg nog 2 malloten gezien die in hun auto uit het dakraam hingen en foto's maakten enzo. en iemand die uit een busje hing (schuifdeur open). oh ja. en bij een tankstation langs de A28 viel het me op dat er veel malloten zijn die heel snel willen optrekken terwijl er voortdurend mensen/motoren rondlopen en er honderden motoren geparkeerd staan. insane. :X

op de heenweg nog een jochie van een jaar of 8 langs de kant van de weg (smildervaart) zien staan met een tekening van een wheeliende motor.. die deed wel een heel duidelijk suggestie. :} helaas zag ik te laat wat het was en had ik geen ruimte genoeg.
 
Laatst bewerkt:
onze "beschermers" hebben hun werk weer gedaan, poe poe, er zijn wel heel wat ongelukken voorkomen door het flitsen, lang leve de veiligheid!!
 
haha. ik op de terugweg over de brug daar (haaks links, brug over,haaks rechts) achter een politiebusje aan. ze keken niet in hun spiegels :P . tja. adrenaline van zo'n grote groep he. achteraf was het misschien niet slim.

ik heb trouwens zowel heen als terug geen flitsers langs de smildervaart zien staan. iemand anders wel?

Hehe zou dat nu net de einste brug zijn waar je beide kanten van je sliders mooi bij kan schuren O-)
 
Hehe zou dat nu net de einste brug zijn waar je beide kanten van je sliders mooi bij kan schuren
jups. mooi asfalt ook. al voelde ik bij de eerste bocht (de linker) de achterkant wel wat glijen toen ik over die aanhechting van die brug reed (brug-kant zit een soort van metalen spleet tussen)

ik zal dus niet aanraden om daar kneedowns te gaan oefenen ofzo :)

onze "beschermers" hebben hun werk weer gedaan, poe poe, er zijn wel heel wat ongelukken voorkomen door het flitsen, lang leve de veiligheid!!

nou. je zou het meemaken. dat je daar met een hele grote groep te hard rijdt en de voorste wordt geflitst.. de rest gaat vol in de ankers. wat denk je dat er in die groep gebeurdt? de grootste chaos/ongelukken :(

echt hoor. bij dit soort evenementen moeten ze met onopvallende/opvallende auto's rondrijden en de ergste overtreders eruit pakken. maar flitsen is echt levensgevaarlijk met die drukte.

maar ik lees ook nergens dat er geflitst is. die 2500 boetes kunnen heel goed door agenten zijn uitgeschreven (er liepen/reden nogal wat agenten rond overal. vooral op de terug weg)

ik vind het dus nog wel meevallen. als ze inderdaad een driepootje langs het kanaal zouden zetten om te flitsen zouden ze voor 10:00 miljonair zijn. maar zoals gezegd lijkt mij dat persoonlijk echt levensgevaarlijk. ook voor die agenten. je zou daar als agent in je eentje bij zo'n driepootje op wacht staan en een groep van 50 man flitsen. loop je de kans dat ze ff teruggaan en agent + driepootje zo het kanaal in flikkeren :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zal voor volgend jaar een tankcam regelen, sturen we het bewijs op naar Spee met afgeplakte nummerplaat.

Kan ie twee dagen schuimbekken, omdat hij een verbrecher misloopt :+
 
Ik zal voor volgend jaar een tankcam regelen, sturen we het bewijs op naar Spee met afgeplakte nummerplaat.

Kan ie twee dagen schuimbekken, omdat hij een verbrecher misloopt :+

breng nou niemand op ideeen. iedereen weet wel dat er bij dit soort evenementen wel eens wat te hard gereden wordt door sommige motorrijders (understatement van het jaar).

als je er extra aandacht op richt lok je ze alleen maar uit om de controles op te voeren en dan kunnen we straks alleen nog per trein naar Assen.

maargoed. ik heb me in iedergeval prima vermaakt. tijdens de races en tijdens de trip van/naar Assen. alleen die verongelukte coureur geeft het geheel een zwart randje.
 
Heb zelf extreem langzaam gereden vandaag... band was echt te ver op (tegen het belag aan... dus op sommige plaatsen geen rubber meer) om hard mee te rijden.
 
breng nou niemand op ideeen. iedereen weet wel dat er bij dit soort evenementen wel eens wat te hard gereden wordt door sommige motorrijders (understatement van het jaar).

als je er extra aandacht op richt lok je ze alleen maar uit om de controles op te voeren en dan kunnen we straks alleen nog per trein naar Assen.
Ach maak je niet druk, ze weten zelf ook wel dat er van alles gebeurd, wat eigenlijk niet mag. Zolang er maar geen brokken van komen en er niet te idioot wordt gereden, vinden ze het best, anders kunnen ze met een lantaarntje op zoek naar die ene motorrijder, die zich aan de snelheid houdt.
En een dagje evenement op Assen levert de staat meer op dan aan belastingen, dan aan prenten, dus dat helpen ze echt niet om zeep
 
Ben ook geflitst op zo'n kloterig landweggetje, geen idee hoe hard ik reed. Wij waren verkeerd gereden en moesten terug. Op de terugweg druk gebarend tegemoed komend motorrijverkeer duidelijk gemaakt dat ze staan te flitsen. Toch nog iets nuttigs gedaan vandaag :9
 
ff over de flitsers ze stonden wel degelijk langs de vaart!
zat er een tje in een geparkeerde paardentrailer endat was op de heenweg op de terugweg een donkerblauwe volvo meen ik met twee van die geldophalers erin!
en das nog niet alles s,morgens stond er bij zwartsluis jongen langs de weg zonder motor was net in beslag genomen en afgevoerd!
was nog gematst na km correctie 183km/u ipv ruim 200km/u,ja wilde ze maten ff vlug bijhalen.
gelukkig maande ie rullie dat ik t kalm aan moest doen :} zat verrek opeens ook een motoragent achter me ,maar reed gelukkig toen maar 85km.
en op de terugweg langs de vaart 2 duc,s jongens stonden bij een politieauto en hadden hun motorpakken al uitgedaan,slecht teken volgens mij.
 
In Assen zelf was het ook meleur.Ik was ff op de fiets richting stad aan het bewegen.Komt meneer de agent mij (en kameraad) ff bekeuren voor rijden zonder licht.
Zegt ie ook nog dat er dit weekend 20(!!!) agenten alleen al bezig zijn om mensen te pakken op licht.

Laten ze gvd boefen gaan vangen , stelletje geldwolven.
 
2000 euro pp
Net goed, steltje eikels...

Ben zowel op heen als op terug weg bijna van mijn fiets gereden door die gasten, slalommend door onze baksteen formatie, met 180 voor bij schieten terwijl jezelf net 130 rijdt, sla lommend om auto's heen...
Waren echt gevaarlijk bezig :S
 
2000 euro pp
Net goed, steltje eikels...

Ben zowel op heen als op terug weg bijna van mijn fiets gereden door die gasten, slalommend door onze baksteen formatie, met 180 voor bij schieten terwijl jezelf net 130 rijdt, sla lommend om auto's heen...
Waren echt gevaarlijk bezig :S
Zou ik tussen gezeten kunnen hebben O-) Een telefonica achtige 600RR gezien toevallig? :9
 
je weet toch dat ze staan te controleren bij dit soort bijeen komsten van grote getallen motor rijders,dus kijken maar uit bij MF meeting volgende week zondag .
:+

Die is goed. :+ Grote getallen... MF meeting... :X

Voor die paar motorrijders gaan ze echt geen extra agenten wakker maken hoor. :+

MF meeting vergelijken met de SBK... :+

[on-topic]
Je weet dat er op zo'n dag heel wat belasting geheven wordt. Nogal dom om daar geen rekening mee te houden. :X En als er maar 3 het rbw kwijtgeraakt zijn, valt het allemaal nog wel mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan