2500 euro investeren in een motor van 20+ jaren oud

Als je de motor nog niet zo lang hebt en zelf niet zo handig bent.. vind ik 2500 flink geld. Als je er erg aan gehecht bent of weet dat de rest goed is, dan is het wat anders..

Zou handig zijn als je een eerlijke opinie krijgt van iemand met verstand van motoren.. die de motor ook kan zien en horen.
 
Ik ben wel benieuwd naar die etc.
Van wat je opnoemt is helemaal niet zo'n ramp en ik zie ook niet in hoe dit alles 2500 euro zou moeten kosten. Beetje bizar.
2500euro is inclusief werk uren?

banden: 200 a 300eur
Remschijven: 500EUR (als ze OEM gevallen bestellen)
Kettingset: 100eur
dolgedraaide schroeven: geen idee

maar je zit al met enkel wat opgesomd is aan bijna 1000euro onderdelen (er van uitgaan dat garage de duurste dingen besteld heeft ;-) )
Daar wat werkuren bovenop en klaar is klara...

Als je kettingset & remschijven zelf doet, ga je wel al wat besparen natuurlijk.
Die dingen zijn geen rocket science..
 
Klopt, maar de motor verkopen... dan krijg ik er 1000 max voor, plus de 2500 die ik dan safe, voor 3500 een motor halen kan wel... maar is er zoveel leukers op de markt dan? Moet namelijk wel een A2 motor zijn (de ZX6R is ook A2).
tuurlijk wel
klein motor.jpg


😇
 
Die te dunne remschijven is maar relatief.. grote kans dat ze gewoon nét onder de voorgeschreven dikte zitten.
Samengevat.. kun je vermoedelijk nog jaren op rijden.

Ketting die te strak staat is opgelost als je het verrotte achterbandje laat vervangen..


En inderdaad , welke boutjes zijn dol.. die van de kappenset.. of waar je motorblok mee vast zit :p

Vind het wel een vrij slecht teken trouwens als er sporen zijn van pruts en beunwerk , kapotte bouten
zijn daar altijd een goede indicatie van.
 
Exact, eens met bovenstaande. Waarschijnlijk zijn die remschijven nog lang niet op, maar is het advies van de motorzaak om ze te vervangen. Zo ook banden en kettingset.
Laat het hoognodige doen (ook goed voor eventueel moeten verkopen), maar smeer uit wat er nog niet op de limiet zit. Zeker bij een eerste motor is dat lekker wennen aan de kosten.
 
2500euro is inclusief werk uren?

banden: 200 a 300eur
Remschijven: 500EUR (als ze OEM gevallen bestellen)
Kettingset: 100eur
dolgedraaide schroeven: geen idee

maar je zit al met enkel wat opgesomd is aan bijna 1000euro onderdelen (er van uitgaan dat garage de duurste dingen besteld heeft ;-) )
Daar wat werkuren bovenop en klaar is klara...

Als je kettingset & remschijven zelf doet, ga je wel al wat besparen natuurlijk.
Die dingen zijn geen rocket science..

Je zegt klaar is klara maar dit vind ik toch een slordig sommetje. Je rest nog zo'n zijn 30 werkuren a 50 e per uur? Dat is een halve werkweek.
 
Ik vind van niet,dat geld kun je beter investeren in een andere motor 👍
Mee eens. Ik weeg sommige aanpassingen of reparaties ook al af op mijn motor en die is ook 21 jaar oud. Ze zijn het, jammer genoeg, dan gewoon niet meer waard
 
Je zegt klaar is klara maar dit vind ik toch een slordig sommetje. Je rest nog zo'n zijn 30 werkuren a 50 e per uur? Dat is een halve werkweek.
Neen want ik ben 100% zeker dat op de prijsofferte nog extra onderdelen gaan staan.
Je weet niet hoeveel dolgedraaide bouten er moeten gefixed worden.
Tuurlijk is het een slordig sommetje, maar zonder details van de TS blijft het altijd natte vinger werk...

als je op enkele onderdelen tijd al 1000euro bij elkaar sprokkelt (zonder te overdrijven) dan denk ik dat de 2500 niet van de pot gerukt zal zijn...

afwachten wat nog op de offerte staat dus...
 
Neen want ik ben 100% zeker dat op de prijsofferte nog extra onderdelen gaan staan.
Je weet niet hoeveel dolgedraaide bouten er moeten gefixed worden.
Tuurlijk is het een slordig sommetje, maar zonder details van de TS blijft het altijd natte vinger werk...

als je op enkele onderdelen tijd al 1000euro bij elkaar sprokkelt (zonder te overdrijven) dan denk ik dat de 2500 niet van de pot gerukt zal zijn...

afwachten wat nog op de offerte staat dus...
De remklauw kwam los...
 
Nou les 1, neem iemand met technisch inzicht mee als je weer een motor gaat kopen of laat een aankoopkeuring doen.
Les 2, motorzaken hebben hoge kosten en nieuwe onderdelen zijn duur. Wat de motorzaak zegt kan goedkoper maar moet je wel wat kunnen

Setje Michelin Pilot Power 200,-
Omleggen en oude afvoeren 25,-
Nieuwe kettingset 150-200,-
Nieuwe set aftermarket remschijven 400-500 euro, 200 als je een hele goede 2ehands vind.
Dolgedraaide bouten/moeren, tijd en nieuwe bouten/moeren.

Zijn relatief simpele klusjes en vast wel iemand die je wil helpen. Ik woon een beetje aan de andere kant van het land.
 
Nieuwe set aftermarket remschijven 400-500 euro, 200

Hoeft niet, maar dan moet "je" even over een paar vooroordelen durven te stappen.

Arashi is gewoon goed.

€ 168,55 11%OFF | Arashi 1 Set Voor Kawasaki ZX6R Zx 6R Ninja 636 2002 Cnc Voor Achter Remschijf Remschijven ZX6R Ninja 600 1998 1999 2000 2001
 
En als TS nauwkeurigere informatie wenst is het handig als er wat foto’s geplaatst worden en wat aanvullende informatie.
Bijv. kilometerstand en is er iets bekend van oudere onderhoudszaken (kleppen controleren).

Verder gok ik dat als de remschijven vervangen moeten worden ook de remblokken vervangen moeten worden. En van een motor van deze leeftijd is het ook te adviseren om verse remleidingen te monteren (als het nog de originele zijn).

Verder klinkt het bedrag er erg hoog. Echter slijtagedelen vervangen die nodig zijn is gewoon onderhoud. En ja dat kost geld (en flink meer als je alles moet laten doen dan als je het zelf doet).
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem naar huis halen, uit elkaar schroeven en de goede onderdelen verkopen. Van dit geld en de 2500 euro die je je bespaard kun je dan een andere motor kopen. En aangezien je er al eentje helemaal zelf uit elkaar geschroefd hebt kun je die nieuwe motor helemaal zelf onderhouden
 
Hok verkopen aan een handige Harry en wat fatsoenlijks kopen bij respectabele motorzaak, of iemand met verstand van zaken meenemen. Weer een oude 25kW supersport (wat eigenlijk niet mag met A2 rijbewijs!) is ook niet echt aan raden, zullen misschien nog wel goede tussen zitten maar het gros van die dingen zal wel afgeranseld zijn met minimaal onderhoud.
 
Voor die 2500 euro zie ik op marktplaats meerdere motoren staan voor minder bij een dealer en geschikt voor A2 rijbewijs.
Zet die kwaak bij de afdeling Kawasaki onderdelen te koop.
Mits je 2500 euro in bezit hebt uiteraard.
 
Al moet er een njieuwe bak, krukas en of zuigers in, geen probleem.

Als je in het project van de 1000 kijkt zie je dat die 65 euro heeft gekost en dat het eerste wat er onder het kale freem kwam een setje hyperpro was van 800 euro

 
Ben het @Rob RD geheel eens. Dit zou zelf te doen moeten zijn voor ongeveer 1/3 tot 40 % van de opgegeven prijs (mits de info klopt).

Meerdere brikken (denk aan 24 blikjes bier tot 300 euro) opgekalefaterd vanaf “net niet dood”. Gemiddeld kost zoiets tussen de 600 tot 800 euro (met de nodige eigen arbeid en wat uren Internetten voor de juiste aankopen voor het betreffende brik).
 
Effe wel voor het eerlijke..

( ben d'r ook 1'tje van )

Hoeveel hebben jullie geïnvesteerd in gereedschap, en leergeld.. voor jullie van elk barrel een fatsoenlijk rijdend hok konden maken ?

Als je dat eerst allemaal moet gaan kopen..
En het van plaatjes en t internet leren omdat er niemand in je buurt woont waar je van kon afkijken..

Dan is alles weer -relatief-
 
Terug
Bovenaan Onderaan