2500 euro investeren in een motor van 20+ jaren oud

Heb ondertussen 2 x meegereden met de 500 Euro challenge. Die topics zijn terug te zoeken. Hoeveelheid gereedschap wat extra aangekocht is beperkt (heb redelijk wat gereedschap geërfd van mijn vader).

En sleutelen is ontwikkeld door gewoon te beginnen met kleinere klusjes. En dat uit te breiden naar wat ingewikkelder werk.

Geef ook direct toe dat ik geen injectie ga afstellen of een revisie van een motorblok ga uitvoeren. Maar regulier onderhoud waar hier over gesproken wordt is iets wat vaker is gedaan (zie de diverse topics in projecten of brikken en v klassiekers).
 
Ben natuurlijk op mijn 15de al zelf begonnen met brommertjes, uiteraard FS1tjes. En door mijn oudere broer technisch opgevoed, vanaf dat ik steeksleutels vast kon houden... En als ik dacht dat het uitelkaar moest ging het uitelkaar

Zelfde hier.. als k het niet kon maken ( ok, wel met hulp / advies van die ouwe ! ) .. moest ik lopen.

en heb nog steeds, een hekel aan lopen.


goede motivatie om te leren sleutelen :)
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Ah, ja okee...

Vaak als iets tijd, geld of moeite kost de beste oplossing volgens velen
Proef je 'm???

Heerlijk, een afgeleefd barrel oplappen
 
Laatst bewerkt:
Effe wel voor het eerlijke..

( ben d'r ook 1'tje van )

Hoeveel hebben jullie geïnvesteerd in gereedschap, en leergeld.. voor jullie van elk barrel een fatsoenlijk rijdend hok konden maken ?

Als je dat eerst allemaal moet gaan kopen..
En het van plaatjes en t internet leren omdat er niemand in je buurt woont waar je van kon afkijken..

Dan is alles weer -relatief-
Dat is natuurlijk de realiteit.
Met alle respect voor de topic starter maar als hij echt technisch was Dan had hij het nodige ondervangen bij aankoop. Bovendien geeft hij zelf aan technisch niet heel competent te zijn.
Stel je hebt een paar knaken over Dan kocht Ik een rijdbare motor erbij en knapte de kawa met hulp (alleen al voor de gezelligheid) op.

Zie van dichtbij hoe een hobbyist een KTM opknapt. Mensen, kinderen tegen de tijd dat het ding klaar is kan hij achter een rollator lopen. En Dan nog wat, echt goed lopen gaat zo'n ding nimmer bij zo een Vogel.

Moraal van het verhaal: behoorlijke frikandel erbij kopen...
 
Dat is natuurlijk de realiteit.
Met alle respect voor de topic starter maar als hij echt technisch was Dan had hij het nodige ondervangen bij aankoop. Bovendien geeft hij zelf aan technisch niet heel competent te zijn.
Stel je hebt een paar knaken over Dan kocht Ik een rijdbare motor erbij en knapte de kawa met hulp (alleen al voor de gezelligheid) op
Het lijkt of hij al een goede heeft maar dat dit de tweede zegmaar is
 
Laatst bewerkt:
Verlies nemen en inruilen dat hok. Wellicht krijg je er nog 350 voor.
Als je je laat naaien voor 1800 en een motor met versleten banden / ketting / remmerij koopt ben je nog a-technischer dan ik :+
Particulier gekocht?

Schoolgeld betaald, even uithuilen en weer verder :]
Wellicht heeft die garage nog wat knaps staan.
 
On topic.
Anders moet ik knippen.
Rest kan in t café :)
 
Zelf repareren of verkopen zijn de opties. Bij zelf repareren kun je onderdelen soms vrij goedkoop overnemen. Je zal wel kennis, gereedschappen en ruimte moeten bezitten om deze klussen te doen.
Verkopen tja zal niet echt makkelijk zijn om er nog redelijkerwijs een bedrag ervoor te krijgen. Immers er zijn zoveel aanbiedingen met oudere motoren. En met de mankementen die je opnoemt zal het bedrag alleen maar meer zakken.
 
Nu voor een remschijf & remblokken te vervangen heb je volgens mij enkel een doppenset nodig.
Voor een kettingset heb je een kettingpons nodig en een doppenset.
Qua materiaal heb je hiervoor niet echt een gigantische investering nodig he...

een paddockstand zou handig kunnen zijn, maar ook daar zijn brik-a-brak oplossingen voor he...

De banden zou ik vooral laten doen...
 
ketting even iets meer speling geven, nieuw achterbandje erop en evt paar boutjes vervangen, voor minder dan 200 euro weer als nieuw.
 
Als je gaat kijken voor een andere motor heb je ook wel weer de kans op kosten van onderhoud.

Mijn mening: Ben je blij met je motor gewoon het benodigde onderhoud uitvoeren! en niet half bakken zoals hier door sommige word geopperd maar goed zoals het hoort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan