2500 euro investeren in een motor van 20+ jaren oud

Ik beweer ook niet dat ik niks heb met kamillethee of Kordaat...ik heb een broertje-dood aan mannen die moeten laten zien hoe mannelijk ze wel niet zijn..;
alsof het rijden op een H-D niet genoeg is, moet dat met veel poeha..blèrpiep, grote logo's, liefst nog tanga van H-D aan..dat volk.
Datzelfde heb ik met "urban vikingen"; grote baarden, knotje, verkrachte BMW boxer, Sportster of whatever onder de kont, en zo'n houding van kijk-mij-eens...🤮

Ik stoor me er niet aan, heeft geen zin want over een paar jaar scheert iedereen z'n kop weer kaal...; Ik heb er gewoon niks mee.
 
Laatst bewerkt:
Op dit moment heb ik nog geen reactie gegeven aan de motorzaak heel eerlijk gezegd, want ben de afgelopen dagen heel erg aan het twijfelen, al zei ik in mijn vorige comment dat ik er voor ging, heb ik er wel een paar nachtjes over geslapen maar weet ik het nog niet zeker.
 
Nee gewoon na 'm jaren misbruikt te hebben ben ik langzaamaan begonnen alles wat kon slijten te gaan vervangen, 20 jaar geleden, toen waren en werden ze nog ondergewaardeerd. Dat ze zoveel waard werden heb ik pas de laatdte twee, drie jaar in de gaten. Voor geld gaat-ie de deur niet uit.
Dus enig zins over de jaren heen :)

Als je er al jaren plezier van hebt gehad dan kan ik geld erin pompen wel begrijpen. Voor TS vind ik het gewoon niet logisch om er €2.500 in te stoppen. Misschien is die de motor al zat na een jaar, heeft ie voor niks geïnvesteerd.
 
Het punt is, je kunt wel een wat nieuwere motor kopen maar dat kost je ook meer geld. Bovendien mankeert er altijd wel wat aan dus kost het NOG meer. Ik zeg opknappen als je ervoor wilt gaan. Dan weet je wat je hebt. En dan lekker tien jaar rijden. 👍
 
Op dit moment heb ik nog geen reactie gegeven aan de motorzaak heel eerlijk gezegd, want ben de afgelopen dagen heel erg aan het twijfelen, al zei ik in mijn vorige comment dat ik er voor ging, heb ik er wel een paar nachtjes over geslapen maar weet ik het nog niet zeker.
Snap ik.
Daarbij heb je nog geen garantie dat je probleemloos de komende jaren door komt.
Er kan zomaar van alles en nog wat aan gaan mankeren wat de garage niet heeft aangepakt.
 
Onderhoud blijf je houden. Dat hoort erbij. Maar dat is met elke motor zo.

Op gezette tijden moet je nu eenmaal bepaalde delen gaan vervangen.

Het is ook gewoon leuk je motor steeds te verbeteren.
En leeftijd zegt op zich niet zo heel veel.
voor mij wel. ik ga geen oude motor opknappen/repareren voor 2500 euro. voor dat geld kun je een knappe 2dehands motor kopen
 
Moet het perse een zx6r zijn?

Ik zou hem verpatsen voor 1000 euro en deze kopen:


Dan heb je een motor waarvan je uit kan gaan dat hij vertroetelt is. Iemand meenemen die slijtagedelen goed kan beoordelen. Zeker weten doe je natuurlijk nooit tenzij je nieuw koopt en er zelf bij was. Deze zx9r schetst een heel ander beeld dan een fiets waar blijkbaar niks, of in ieder geval minimaal aan uitgegeven is. Dat beeld van hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan vind ik belangrijk, helemaal als ik zoveel kosten zou gaan maken.

Verder natuurlijk vooral doen wat goed voelt, sneller rijden is ook wat waard.

Nog een suggestie: kijk nog even goed naar de motor voor ze hem onder handen nemen indien mogelijk. Dan weet je een versleten schijf, band, remblokken beter te herkennen voor de volgende keer. Ik heb onlangs een FZ1 gekocht voor ik zelf onderhoud deed. Waren achteraf ook wat zaken die ik moest vervangen die ik niet had ingecalculeerd en inmiddels zelf heb vervangen. Die punten herken ik nu wel beter de volgende keer.

En dan rond de 30-40k zakkende cilinderbussen krijgen.

Belachelijke prijs voor een ding uit '95.
Achterband nog geen 1000 km oud, nee maar wel zon 22 jaar gok ik
Enige wat hij heeft is weinig km's voor zn leeftijd.
Voor die prijs koop je normaal al een 1000cc sportmotor van na 2000 en in die tijd zijn hele grote sprongen gemaakt.

En dat zegt iemand waar dit model zx9r zn favoriete motor aller tijden van is, kopen zal ik hem nooit meer
 
Op dit moment heb ik nog geen reactie gegeven aan de motorzaak heel eerlijk gezegd, want ben de afgelopen dagen heel erg aan het twijfelen, al zei ik in mijn vorige comment dat ik er voor ging, heb ik er wel een paar nachtjes over geslapen maar weet ik het nog niet zeker.

Als je graag wilt leren sleutelen, maar twijfelt of je het kan. Neem Rob's aanbod aan.

Als je bij voorbaat al duidelijk voor ogen hebt dat je niks met sleutelen hebt of gaat krijgen, niet aan beginnen. Je gaat het dan gewoon niet leuk vinden, en leren doe je ook niet. En het gaat je weekenden lang kosten, met tegenzin. Is dat die besparing waard? Als de interesse ontbreekt is de kans groot dat je de volgende keer weer met angstzweet aan dezelfde klusjes moet beginnen, omdat je het vergeten bent. Affiniteit is de helft van het werk.

In situatie 2 kan je je afvragen of je zon bedrag in deze motor moet stoppen. Rationeel is hij dat zeker niet waard. Maar volgens mij weten wij met zn allen maar al te goed dat motorrijden verder gaat dan rationaliteit. Het is vooral passie en emotie. Alleen oude bmw's en cb500's worden uit rationaliteit gereden :+ die rijden dan ook het hele jaar door. Als jij die motor wil opknappen omdat je hem geweldig vindt en je kunt het geld gewoon missen zonder de laatste paar dagen van de maand de boterham te moeten beleggen met gratis ketchupzakjes uit de kantine, wie zegt dan dat je fout bezig bent? Tis een keuze.
 
Onderhoud blijf je houden. Dat hoort erbij. Maar dat is met elke motor zo.

Op gezette tijden moet je nu eenmaal bepaalde delen gaan vervangen.

Het is ook gewoon leuk je motor steeds te verbeteren.
En leeftijd zegt op zich niet zo heel veel.

Had ieder willekeurige kunnen quoten met een vergelijkbare uitspraak, dus voel je niet aangesproken.

Maar dit is gewoon niet waar.
Jij (of iemand met deze mening) vindt dit leuk. Je vindt sleutelen dus leuk of wil het graag leuk gaan vinden (gaan leren)

Er zijn genoeg mensen die dat absoluut niet leuk vinden en ook niet de interesse gaan krijgen in de toekomst.
Dat moet opzich toch te bevatten zijn?
 
Roeland, maatje van me, heeft de Project-FZR van 65 euro geadopteerd met de wetenschap dat daar een andere startkoppeling in het blok moest, hij had er zin in naar zelfs nog nooit een kleppendeksel gelicht. Het blok staat weer inelkaar te wachten op zuigerveren, met nieuwe startkoppeling en gestelde kleppen. Een en ander met de mentale en praktische ondersteuning van ondergetekende, het kan...
 
Had ieder willekeurige kunnen quoten met een vergelijkbare uitspraak, dus voel je niet aangesproken.

Maar dit is gewoon niet waar.
Jij (of iemand met deze mening) vindt dit leuk. Je vindt sleutelen dus leuk of wil het graag leuk gaan vinden (gaan leren)

Er zijn genoeg mensen die dat absoluut niet leuk vinden en ook niet de interesse gaan krijgen in de toekomst.
Dat moet opzich toch te bevatten zijn?
Als sleutelen mijn werk zou zijn was ik binnen de kortste keren uitgerangeerd met een levenslange burnout. Het is de complete euforie van dingen die het niet doen werkend te maken.
 
En dan rond de 30-40k zakkende cilinderbussen krijgen.

Belachelijke prijs voor een ding uit '95.
Achterband nog geen 1000 km oud, nee maar wel zon 22 jaar gok ik
Enige wat hij heeft is weinig km's voor zn leeftijd.
Voor die prijs koop je normaal al een 1000cc sportmotor van na 2000 en in die tijd zijn hele grote sprongen gemaakt.

En dat zegt iemand waar dit model zx9r zn favoriete motor aller tijden van is, kopen zal ik hem nooit meer
Prijzen liggen nu gewoon heel hoog door de corona gekte. Op basis van de huidige prijzen kan je beter niets kopen.

Wel een mooi moment om afscheid te nemen van een motor waar veel aan moet gebeuren, voor duizend euro koop je weinig fatsoenlijks op het moment.
 
Roeland, maatje van me, heeft de Project-FZR van 65 euro geadopteerd met de wetenschap dat daar een andere startkoppeling in het blok moest, hij had er zin in naar zelfs nog nooit een kleppendeksel gelicht. Het blok staat weer inelkaar te wachten op zuigerveren, met nieuwe startkoppeling en gestelde kleppen. Een en ander met de mentale en praktische ondersteuning van ondergetekende, het kan...

Het gaat erom dat je het ook leuk moet vinden, anders kan het zomaar zijn dat je er geld voor over hebt om het te laten doen. Veel geld zelfs als je er erg tegenop kijkt. Heeeeeel veel geld zelfs als je er een broertje dood aan hebt.
 
Prijzen liggen nu gewoon heel hoog door de corona gekte. Op basis van de huidige prijzen kan je beter niets kopen.

Wel een mooi moment om afscheid te nemen van een motor waar veel aan moet gebeuren, voor duizend euro koop je weinig fatsoenlijks op het moment.

De prijs van onderhoud ligt op moment niet hoger door de corona gekte.
Met deze redenatie kan je op moment dus beter in opknappen investeren dan in de aanschaf van een ander exemplaar.
Volgens jou ga je op korte termijn gegarandeerd verlies maken op de aanschaf van een 2e hands.

Vind dit geen sterk argument om een veel te dure zx9r aan te schaffen die een jaar geleden zon 1500,- waard was. Zeker niet dit model met bijna garantie op een grote reparatie binnen 20k km's
 
Laatst bewerkt:
Het gaat erom dat je het ook leuk moet vinden
Ik vind boodschappen doen ook niet leuk, daar heb ik zelfs een broertje dood aan. Edoch, het oponthoud op de bierafdeling, het bakkie espresso bij de Heren samen met me ège wèf, uitzoeken van wat lekkers bij de borrel en een ijsje bij de salon maken het ineens een stuk leuker. Soms wel zo leuk dat ik er ineens zin in krijg. Boeddhisme is zo gek nog niet.
 
Op dit moment heb ik nog geen reactie gegeven aan de motorzaak heel eerlijk gezegd, want ben de afgelopen dagen heel erg aan het twijfelen, al zei ik in mijn vorige comment dat ik er voor ging, heb ik er wel een paar nachtjes over geslapen maar weet ik het nog niet zeker.
Je kun ook nog een andere motorzaak benaderen, eenmanszaken zijn vaak wel goedkoper en vindingrijker met het vinden van van de juiste onderdelen 😁 zelf ook een 98 Kawa zx6 gehad! Goeie machine optijd kleppen stellen en verder gaf die nooit geen klap verkeerd in die 5 jaar. Waar woon je ergens?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan