FZR 600 3HE voor weinig

FT500R

MF veteraan
29 mrt 2006
1.693
449
Den Haag
Beste MF-ers.

Mijn FZR600 mag de verkoop in, ik heb de motor gekocht om ermee naar italie te rijden en nu mag ze dan ook de deur uit.

Wat info over de motor:
Yamaha FZR600 3HE
Bouwjaar: 1990
Kilometerstand: 70dkm

Recent vervangen:
Ik heb de motor als opknapper gekocht en voor de vakantie (5000 dkm) zijn de volgende zaken vervangen:
Ketting + tandwielen
Olie + oliefilter
Bougies
Remvloeistof
Voorvorkolie
"nieuwe" 2dehands originele uitlaat
Voorremblokken
Balhoofdslagers

De banden BT014 zijn nog in goede staat (en zijn echte plakbandjes!)
Er zit een bijrijdersafdekkapje op en YZF spiegels (zie je tenminste wel wat in)
verder zit er nog los bij:
kuipruitje, achterbrug, alle beugeltjes voor de zijkuipen en de kuipen zelf, nog wat los spul zoals, spiegels, luchtbuizen, bagagerek etc

Extra informatie:
De motor was door de vorige eigenaar na een schuiver omgebouwd tot 'streetfighter' ik heb de nodige originele onderdelen gekocht waardoor de fzr weer in originele staat door het leven kan. Op dit moment rij ik alleen met de voorkap maar de zijkuipen zitten er wel bij (zit wel werk aan)
Voor mijn vakantie is de motor helemaal uit elkaar geweest en heb ik dus ook gelegenheid gehad om de roest van het frame bij te spuiten. de uitlaat weer mooi in hittebestendige verf te zetten enz.



Minpunten:
Omdat de motor bij de vorige eigenaar een schuiver heeft gemaakt zijn de kappen niet in perfecte staat. (zie foto's)
Door het stilstaan na de schuiver zitten de kogels in de starterkrans vast. Dit is relatief makkelijk te verhelpen maar ik heb geen poulietrekker dus ik kreeg de starterkrans er niet af (startmotor ed doen het gewoon maar de centrifugaal koppeling dus niet)
Ik heb mijn hele vakantie lang de motor aangeduwd en dit ging (zelfs met heel veel bepakking) prima!

AUB geen onzin biedingen, het is een goed rijdende motor, ze hoeft niet de wereld te kosten maar ze gaat dus ook niet weg voor een sloop prijs. Op alle italiaanse passen kun je een hele boel mensen nog steeds prima voorblijven op dit beestje! (ik ben de hele vakantie door niemand ingehaald!)

dan de foto's:
Bepakt en bezakt:
img0735.jpg

Bij de sneeuw (passo di Gavia)
img0875q.jpg

img1006h.jpg

Nog prima bochtjes mee te maken:
img1244q.jpg


Nieuwe foto's!!
Net even een natte lap over de motor gehaald en wat fotootjes gemaakt. Ze kan nog een stuk schoner maar echt mooi zal ze niet zo snel worden :+
img1592bg.jpg

Even een losse zijkuip ertegen aan gezet voor het idee
img1593ce.jpg

Voorkantje:
img1588s.jpg

Achterkantje
img1596n.jpg

Drivers view
img1595gd.jpg

Voorband
img1590w.jpg

achterband
img1591kq.jpg


Foto's van de kuipen!

Linkerzijkuip, alleen bovenaan een strip afgebroken (bevestiging aan de topkuip) en een hapje uit de luchthapper

hpim6000.jpg


Rechterzijkuip, Voorste bevestiging afgebroken (wel erbij) stukje aan de topkuip afgebroken en wat schuif schade. (en heel vies :P )

hpim5999.jpg


stuk dat er nog bij zit (dus makkelijk te plastic lassen)
hpim6001.jpg


Dit zijn even de enige foto's die ik heb, op verzoek wil ik er nog wel meer maken.
ik ben bereikbaar via, PM, reactie hier, nul6twee9drie6twee6zeven2 en paulcrombach(apenpiemel)hotmail

groeten paul
 
Laatst bewerkt:
T is een mooi pekelfietsje of beginners motortje voor weinig pieken!

groeten paul
 
tjah ik heb net op internet geen enkele fzr gevonden voor minder dan 800 euro maar aangezien er nog werk aan mn motortje zit dacht ik zelf aan een euro of 550.
Zitten nog een hoop goede onderdelen aan en de motor heeft net groot onderhoud gehad dus lijkt mij een schappelijke prijs.

groeten paul
 
WTF!!

550?? heb de mijne net voor 900 verkocht op MF> Deze mist heeft alleen een nieuwe starter nodig en dan is die even goed!
 
wat voor werk zit er dan nog aan?


sorry ik ben te lui om te lezen :P , ik zie het nu wel
 
Laatst bewerkt:
Om de kappen er op te zetten moeten de bevestigingen erop gezet worden.
ik zal zondag wel even wat betere foto's van de motor maken zoals ze er bij staat zonder bagage..

Het starten wil ik graag voor de 'nieuwe eigenaar maken als hij/zij een 3 vingerige poelietrekker heeft, dat is geen onwil maar gebrek aan gereedschap en het feit dat ik m makkelijk kan aanduwen.


groeten paul
 
ok, dus niet grote dingen

want 1 van mijn vrienden zocht nog een motor, ik denk dat hij deze wel cool a rhoni vindt
 
Ik maak zondag nog wat betere foto's met de kuipen bij de motor ed dus dan kun je zien dat het werk allemaal wel meevalt.

Het blijft natuurlijk wel een oudje maar daar is de prijs ook naar.

groeten paul
 
gadverdamme dat klinkt vies!! :+

bandjes zien er wel wat glad uit op de foto zo maar komt uiteraard doordat ik er net even een sponsje over had gehaald om te kunnen laten zien dat het profiel nog prima is!

groeten paul
 
topbike!
i've also given her a few rides ;) best een sletje!
maar wat wil je als der baasje vreemdgaat met een blade..
 
thx voor de kick!

eventueel ook nog te ruil tegen een oude crossmotor. (bijv vt, ts etc)

groeten paul
 
neuh geen cr,
Was zelf aan het denken aan een caferacer op basis van een xt550 of xr 500-600.

zou t liefst een sr500 of xs650 gebruiken maar die zijn moeilijker te vinden
 
Terug
Bovenaan Onderaan