Beste MF-ers.
Mijn FZR600 mag de verkoop in, ik heb de motor gekocht om ermee naar italie te rijden en nu mag ze dan ook de deur uit.
Wat info over de motor:
Yamaha FZR600 3HE
Bouwjaar: 1990
Kilometerstand: 70dkm
Recent vervangen:
Ik heb de motor als opknapper gekocht en voor de vakantie (5000 dkm) zijn de volgende zaken vervangen:
Ketting + tandwielen
Olie + oliefilter
Bougies
Remvloeistof
Voorvorkolie
"nieuwe" 2dehands originele uitlaat
Voorremblokken
Balhoofdslagers
De banden BT014 zijn nog in goede staat (en zijn echte plakbandjes!)
Er zit een bijrijdersafdekkapje op en YZF spiegels (zie je tenminste wel wat in)
verder zit er nog los bij:
kuipruitje, achterbrug, alle beugeltjes voor de zijkuipen en de kuipen zelf, nog wat los spul zoals, spiegels, luchtbuizen, bagagerek etc
Extra informatie:
De motor was door de vorige eigenaar na een schuiver omgebouwd tot 'streetfighter' ik heb de nodige originele onderdelen gekocht waardoor de fzr weer in originele staat door het leven kan. Op dit moment rij ik alleen met de voorkap maar de zijkuipen zitten er wel bij (zit wel werk aan)
Voor mijn vakantie is de motor helemaal uit elkaar geweest en heb ik dus ook gelegenheid gehad om de roest van het frame bij te spuiten. de uitlaat weer mooi in hittebestendige verf te zetten enz.
Minpunten:
Omdat de motor bij de vorige eigenaar een schuiver heeft gemaakt zijn de kappen niet in perfecte staat. (zie foto's)
Door het stilstaan na de schuiver zitten de kogels in de starterkrans vast. Dit is relatief makkelijk te verhelpen maar ik heb geen poulietrekker dus ik kreeg de starterkrans er niet af (startmotor ed doen het gewoon maar de centrifugaal koppeling dus niet)
Ik heb mijn hele vakantie lang de motor aangeduwd en dit ging (zelfs met heel veel bepakking) prima!
AUB geen onzin biedingen, het is een goed rijdende motor, ze hoeft niet de wereld te kosten maar ze gaat dus ook niet weg voor een sloop prijs. Op alle italiaanse passen kun je een hele boel mensen nog steeds prima voorblijven op dit beestje! (ik ben de hele vakantie door niemand ingehaald!)
dan de foto's:
Bepakt en bezakt:
Bij de sneeuw (passo di Gavia)
Nog prima bochtjes mee te maken:
Nieuwe foto's!!
Net even een natte lap over de motor gehaald en wat fotootjes gemaakt. Ze kan nog een stuk schoner maar echt mooi zal ze niet zo snel worden
Even een losse zijkuip ertegen aan gezet voor het idee
Voorkantje:
Achterkantje
Drivers view
Voorband
achterband
Foto's van de kuipen!
Linkerzijkuip, alleen bovenaan een strip afgebroken (bevestiging aan de topkuip) en een hapje uit de luchthapper
Rechterzijkuip, Voorste bevestiging afgebroken (wel erbij) stukje aan de topkuip afgebroken en wat schuif schade. (en heel vies )
stuk dat er nog bij zit (dus makkelijk te plastic lassen)
Dit zijn even de enige foto's die ik heb, op verzoek wil ik er nog wel meer maken.
ik ben bereikbaar via, PM, reactie hier, nul6twee9drie6twee6zeven2 en paulcrombach(apenpiemel)hotmail
groeten paul
Mijn FZR600 mag de verkoop in, ik heb de motor gekocht om ermee naar italie te rijden en nu mag ze dan ook de deur uit.
Wat info over de motor:
Yamaha FZR600 3HE
Bouwjaar: 1990
Kilometerstand: 70dkm
Recent vervangen:
Ik heb de motor als opknapper gekocht en voor de vakantie (5000 dkm) zijn de volgende zaken vervangen:
Ketting + tandwielen
Olie + oliefilter
Bougies
Remvloeistof
Voorvorkolie
"nieuwe" 2dehands originele uitlaat
Voorremblokken
Balhoofdslagers
De banden BT014 zijn nog in goede staat (en zijn echte plakbandjes!)
Er zit een bijrijdersafdekkapje op en YZF spiegels (zie je tenminste wel wat in)
verder zit er nog los bij:
kuipruitje, achterbrug, alle beugeltjes voor de zijkuipen en de kuipen zelf, nog wat los spul zoals, spiegels, luchtbuizen, bagagerek etc
Extra informatie:
De motor was door de vorige eigenaar na een schuiver omgebouwd tot 'streetfighter' ik heb de nodige originele onderdelen gekocht waardoor de fzr weer in originele staat door het leven kan. Op dit moment rij ik alleen met de voorkap maar de zijkuipen zitten er wel bij (zit wel werk aan)
Voor mijn vakantie is de motor helemaal uit elkaar geweest en heb ik dus ook gelegenheid gehad om de roest van het frame bij te spuiten. de uitlaat weer mooi in hittebestendige verf te zetten enz.
Minpunten:
Omdat de motor bij de vorige eigenaar een schuiver heeft gemaakt zijn de kappen niet in perfecte staat. (zie foto's)
Door het stilstaan na de schuiver zitten de kogels in de starterkrans vast. Dit is relatief makkelijk te verhelpen maar ik heb geen poulietrekker dus ik kreeg de starterkrans er niet af (startmotor ed doen het gewoon maar de centrifugaal koppeling dus niet)
Ik heb mijn hele vakantie lang de motor aangeduwd en dit ging (zelfs met heel veel bepakking) prima!
AUB geen onzin biedingen, het is een goed rijdende motor, ze hoeft niet de wereld te kosten maar ze gaat dus ook niet weg voor een sloop prijs. Op alle italiaanse passen kun je een hele boel mensen nog steeds prima voorblijven op dit beestje! (ik ben de hele vakantie door niemand ingehaald!)
dan de foto's:
Bepakt en bezakt:
Bij de sneeuw (passo di Gavia)
Nog prima bochtjes mee te maken:
Nieuwe foto's!!
Net even een natte lap over de motor gehaald en wat fotootjes gemaakt. Ze kan nog een stuk schoner maar echt mooi zal ze niet zo snel worden
Even een losse zijkuip ertegen aan gezet voor het idee
Voorkantje:
Achterkantje
Drivers view
Voorband
achterband
Foto's van de kuipen!
Linkerzijkuip, alleen bovenaan een strip afgebroken (bevestiging aan de topkuip) en een hapje uit de luchthapper
Rechterzijkuip, Voorste bevestiging afgebroken (wel erbij) stukje aan de topkuip afgebroken en wat schuif schade. (en heel vies )
stuk dat er nog bij zit (dus makkelijk te plastic lassen)
Dit zijn even de enige foto's die ik heb, op verzoek wil ik er nog wel meer maken.
ik ben bereikbaar via, PM, reactie hier, nul6twee9drie6twee6zeven2 en paulcrombach(apenpiemel)hotmail
groeten paul
Laatst bewerkt: