Redresseerstrook

Gebruik je de redresseerstrook

  • Neu, veel te vies

    Stemmen: 50 45,0%
  • Soms

    Stemmen: 6 5,4%
  • Dat is toch de motorstrook

    Stemmen: 3 2,7%
  • Alleen bij file

    Stemmen: 3 2,7%
  • De wat?

    Stemmen: 15 13,5%
  • Alleen op mijn politiebrommer

    Stemmen: 5 4,5%
  • Als ik sjaggie ben

    Stemmen: 1 0,9%
  • Nooit, was nog niet bij me opgekomen

    Stemmen: 28 25,2%

  • Totaal aantal stemmers
    111

mcvdmvs

Latere in aeternum
15 sep 2002
2.118
6
Apeldoorn
Wat?? De redresseerstrook, door snelheidsduivels ook wel motorstrook genoemd. Dat is die strook asfalt waar de belastingebetaler voor betaald en niemand wat mee doet, aan de linker kant van de linker rijbaan op de snelweg.

Mijn vraag is eigenlijk, wie gebruikt dat ding? Ik zat afgelopen zondag tussen alkmaar en amsterdam rustig in mijn koekblik en schrik mij een hoedje en een sjaaltje in dezelfde kleur van een tweetal kanonnen die met 120+ de file, waarin ik dus rustig van de zon stond te genieten, via de eerder genoemde redreseerstrook, passeerden.
 
Vind het niet kunnen hoor!
Veel te link! Mocht je een stuurfout maken, dan lig je in 3 stukken tussen de vangrail. :X
 
De redresseerstrook is die strook asfalt waar de automobilisten naar kunnen uitwijken als ik ze rechts passeer toch? (in de file natuurlijk O-) )
 
Yikes... ken dat stuk...ligt altijd erg veel troep op, nee dan nog eerder over dat stuk aan de andere kant...heb je in geval van meestal ook nog wat groens...
gras stuitert iets minder hard dan zo'n zinken shredder... :X
 
Ik heb hem wel eens gebruikt voor een uitwijkpoging, was wel ff angstig moment de vangrail zit echt goed op kniehoogte.
 
Nee, daar ga ik niet overheen.
Mij veel te gevaarlijk: alle rotzooi die daar ligt en de vangrail komt zo wel heel dichtbij.
 
Regelmatig bij gewone inhaalacties als zo'n klojo weer eens links blijft hangen. Hij/zij heeft je wel gezien, maar denkt.. aaaaaach...
Mooi niet, inks er langs. Goed om ze wakker te schudden. Beter als rechts er langs voor dat geval.
Weten ze ook meteen dat ze verdomme maar heel even hoeven te schuiven normaal gesproken.
 
Regelmatig bij gewone inhaalacties als zo'n klojo weer eens links blijft hangen. Hij/zij heeft je wel gezien, maar denkt.. aaaaaach...
Mooi niet, inks er langs. Goed om ze wakker te schudden. Beter als rechts er langs voor dat geval.
Weten ze ook meteen dat ze verdomme maar heel even hoeven te schuiven normaal gesproken.

Tja als ik zo een motor langs me zou zien komen als niet motorrijder zou m'n vooroordeel over de motorrijders weer eens bevestigd zijn. (oftewel nee ik ga daar absoluut niet overheen, en niet alleen maar voor m'n eigen veiligheid dus..)
 
Ik rijd er nooit overheen, ook niet met een file. Naar mijn mening te veel vuiligheid daar. Met file denk ik ook dat het beter is tussen de rijen auto's door te rijden i.p.v. over de redresseerstrook. Ze verwachten het nl. niet dat je langs die kant komt aanzetten.


CAT
 
Heel af en toe op plekken waar geritst moet worden.
Om dan nog tussen de koekblikkers door te rijden die azen op een plekje aan de rechterkant is ook niet echt veilig.
(om maar te zwijgen over de sukkels die de auto stil zetten bij het bord "ritsen over 300 meter" en wachten op een plekkie |( )
 
Ik rijd er nooit overheen, ook niet met een file. Naar mijn mening te veel vuiligheid daar. Met file denk ik ook dat het beter is tussen de rijen auto's door te rijden i.p.v. over de redresseerstrook. Ze verwachten het nl. niet dat je langs die kant komt aanzetten.

idd, ik heb het op de A1 een aantal keer gedaan. Maar als er dan ook een motor in de file rijd dan wijkt de automobilist naar links uit. Waar ik dus zit. Want hij verwacht ook niet dat daar iemand rijdt. Dus of we moeten het allemaal doen of allemaal niet. Wat betrefd vuiligheid viel het wel mee volgens mij op de A1
 
Ik werd laatst in mijn koekblik door een motor via die strook met een behoorlijk snelheidsverschil gepasseerd. Ik ben redelijk wat gewend in het verkeer, en zelf ook niet altijd even heilig, maar ik schrok hier best van. Ik heb het hem als medemotorrijder uiteraard vergeven omdat ik het gevoel van een slome (150 in dit geval) automobilist voor me ken. Maar als ik geen motorrijder zou zijn geweest had hij bij mij het aanzien in het motorvolk bepaald niet verhoogd... Bovendien weet je als motorrijder niet wat je voor een automobilist treft. Als dit een aggresief typje is die hierop direct reageert, kon de ruimte tussen hem en de vangrail wel erg krap worden.
 
Een paar jaar geleden was bij Blik op de Weg een Duitse motorrijder die onderweg was naar de TT. Hij reeds ook met een idiote snelheid over deze strook de auto's voorbij. Ik vond het er niet normaal uit zien.

Ook bij files wordt het niet verwacht en wordt het door de wet ook niet gedoogd. Voor zover ik het namelijk altijd begrepen heb is het toegestaan om (stapvoets) tussen de file door te rijden en niet erlangs (hetzij vlucht- hetzij redresseerstrook). Dus lijkt het me niet verstandig om dit te doen.
 
Eigenlijk alleen tijdens mijn werk en dan alleen als het niet anders kan. Denk vooral dat het gevaarlijk is omdat anderen je daar dus niet verwachten.
 
Ook bij files wordt het niet verwacht en wordt het door de wet ook niet gedoogd. Voor zover ik het namelijk altijd begrepen heb is het toegestaan om (stapvoets) tussen de file door te rijden en niet erlangs (hetzij vlucht- hetzij redresseerstrook). Dus lijkt het me niet verstandig om dit te doen.
Pfff.. Ben ik het niet mee eens.
Wat is verstandiger, wachten tot je platgereden wordt tussen twee rijstroken in of links langs de auto's rijden op een strook waar je alle ruimte hebt.

Nou doe mij die laatste maar. *D
 
Als je hier gebruik van maakt en je gaat op je plaat, dan moet je ook niet zeuren...
Ik vind wel dat motorrijders door dit wat onbezonnen acties een slechte naam krijgen '(
En is het nou werkelijk stoer of nodig :?
 
Op die strook ligt altijd alle rommel die niet in de band van de blikkers verdwenen is en dat wil ik niet in mijn banden hebben. Ga wel gewoon rustig midden door
 
Pfff.. Ben ik het niet mee eens.
Wat is verstandiger, wachten tot je platgereden wordt tussen twee rijstroken in of links langs de auto's rijden op een strook waar je alle ruimte hebt.

Nou doe mij die laatste maar. *D

Lees even de gedragscode voor het rijden tussen de files.
 
Als je hier gebruik van maakt en je gaat op je plaat, dan moet je ook niet zeuren...
Ik vind wel dat motorrijders door dit wat onbezonnen acties een slechte naam krijgen '(
En is het nou werkelijk stoer of nodig :?
Niks met stoer te maken:
Op de A12 bv vanaf Utrecht naar Arnhem ligt een strook van 3 meter asfalt links van de rijbanen precies op een punt waar veel files staan..
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan