Korte intro: ik heb sinds 3 weken mijn rijbewijs A (zwaar), en ben op zoek naar een motor. Ik zoek een oudere, omdat-ie buiten moet blijven staan op een openbare parkeerplaats, zonder dat ik me er al te veel zorgen om maak.
Ik overweeg de aanschaf van een Yamaha FZR 400 W uit 1989 (zie de foto). Deze kost (particulier) 750 euro, ik heb gisteren een proefrit gemaakt. De motor stuurt gewoon lekker en lijkt me een leuke beginnersfiets (ook al zocht ik oorspronkelijk een motor waar ik helemaal rechtop op kan zitten). Mijn grootste bezwaar bij deze motor is de niet-originele open pijp uitlaat. Ik lees diverse topics over boetes (tot niet verder mogen rijden in Duitsland) bij gebruik van een niet-goedgekeurde uitlaat, en dat is uiteraard niet waar ik op zit te wachten. Het extra geluid hoeft van mij niet zo, dus het liefst zet ik hier als ik de motor koop een nieuwe uitlaat op.
Totale benodigdheden om de motor aan mijn wensen aan te passen:
1. Legale straat-uitlaat
2. Snelheidsmeter met duidelijke km-schaal: er zit nu een mijlenteller in, waarbij de snelheid in km zeer klein staat aangegeven en moeilijk afleesbaar is
3. Verlengde buitenspiegels, ik zie nu voornamelijk mijn armen of de berm, en niet de auto's recht achter me
Extra nadeel van deze motor: naar neutraalstand schakelen gaat 2 van de 3 keer heel moeizaam.
Mijn vraag: hebben jullie tips wat ik kan verwachten? Is het de moeite om een nieuwe uitlaat met E-keur te kopen (als die al nog leverbaar zijn, Google hielp me niet verder om een passend model te vinden)?
PS
Lid worden van Dutch FZR Owners Club mag niet omdat ik nog geen FZR bezit
Ik overweeg de aanschaf van een Yamaha FZR 400 W uit 1989 (zie de foto). Deze kost (particulier) 750 euro, ik heb gisteren een proefrit gemaakt. De motor stuurt gewoon lekker en lijkt me een leuke beginnersfiets (ook al zocht ik oorspronkelijk een motor waar ik helemaal rechtop op kan zitten). Mijn grootste bezwaar bij deze motor is de niet-originele open pijp uitlaat. Ik lees diverse topics over boetes (tot niet verder mogen rijden in Duitsland) bij gebruik van een niet-goedgekeurde uitlaat, en dat is uiteraard niet waar ik op zit te wachten. Het extra geluid hoeft van mij niet zo, dus het liefst zet ik hier als ik de motor koop een nieuwe uitlaat op.
Totale benodigdheden om de motor aan mijn wensen aan te passen:
1. Legale straat-uitlaat
2. Snelheidsmeter met duidelijke km-schaal: er zit nu een mijlenteller in, waarbij de snelheid in km zeer klein staat aangegeven en moeilijk afleesbaar is
3. Verlengde buitenspiegels, ik zie nu voornamelijk mijn armen of de berm, en niet de auto's recht achter me
Extra nadeel van deze motor: naar neutraalstand schakelen gaat 2 van de 3 keer heel moeizaam.
Mijn vraag: hebben jullie tips wat ik kan verwachten? Is het de moeite om een nieuwe uitlaat met E-keur te kopen (als die al nog leverbaar zijn, Google hielp me niet verder om een passend model te vinden)?
PS
Lid worden van Dutch FZR Owners Club mag niet omdat ik nog geen FZR bezit
Laatst bewerkt: