250cc crossmotordemper

MTX200R-speed

Die hard MF'er
14 sep 2004
611
0
Etten-Leur
Heej manne en vrouwe, ik zoek een 250cc dempertje voor m'n MTX, ik zal 'm zelf wel passend moete maken maar dat boeit me niks. Het liefst in de buurt van Breda, of heeft iemand een beter idee om er meer (mooier) geluid uit te laten komen?
 
mooier als in harder? :) je kan als je een beetje handig bent ook zelf een dempertje maken.. gewoon een buis nemen vol boren met gaatjes daar dempwol omheen en daar omheen een mooi gepolijst RVS plaatje draaien het handeltje voor en achter dicht maken door bijvoorbeeld van te voren aan je geperforeerde buis plaatjes te lassen.. zo'n idee dan heb je een open demper :) dat zal wel ernstig lawaai gaan leveren :P wil je het iets christelijker dan kan je wat schotten enzo in de geperforeerde buis maken en een beetje de stroomrichting bepalen door hier en daar wel en weer ergens anders niet te perforeren :)

je kan natuurlijk ook een demper kopen jah :P

-edit-

ik heb ook eens zoiets gedaan...
maar dan niet met RVS maar met gewoon staal en het was voor mn brommertje toendertijd en het was vrij snel in elkaar geflansd.. maar het werkte wel! en zag er (op mn brommertje) wel leuk uit :)

http://members.home.nl/youpclaessen/demper%201.jpg

als je het met RVS doet op de bovenstaande manier wordt t natuurlijk een stuk mooier :) en die verkleuring op deze demper heb ik expres gedaan door hem heet te stoken nadat hij opgeschuurd was (waardoor alle hitteverkleuring van het lassen weg is) :)
 
Laatst bewerkt:
inderdaad wel een goei idee, heb voor m'n verjaardag nog een ouwe autodemper gekeregen vol met geld.....die gate-pijpjes (officiele benaming?) d'ruit slope, en een RVS plaatje d'romheen..... 't was alleen de bedoeling iets mooier en iets meer geluid te krijgen omdat ik op de snelweg nie kan horen wanneer ik moet schakelen door 't windgeruis :P ....teveel moeite om op de toerenteller te kijken. Bovendien houdt de huidige demper teveel tegen, zodat 't vermogen ook iets minder is. En die originele klotedemper wordt niet warm genoeg tijdens de dagelijkse ritten zodatie dicht gaat zitten......probleem ook meteen opgelost.....hoppa....
 
inderdaad wel een goei idee, heb voor m'n verjaardag nog een ouwe autodemper gekeregen vol met geld.....die gate-pijpjes (officiele benaming?) d'ruit slope, en een RVS plaatje d'romheen..... 't was alleen de bedoeling iets mooier en iets meer geluid te krijgen omdat ik op de snelweg nie kan horen wanneer ik moet schakelen door 't windgeruis :P ....teveel moeite om op de toerenteller te kijken. Bovendien houdt de huidige demper teveel tegen, zodat 't vermogen ook iets minder is. En die originele klotedemper wordt niet warm genoeg tijdens de dagelijkse ritten zodatie dicht gaat zitten......probleem ook meteen opgelost.....hoppa....

ik denk dat die pijpjes van je autodemper iets te dik zijn :P kijk het moet wel nog een beetje dempen maar geen tegendruk leveren... als je gewoon een pijp neemt die precies op je uitlaat aansluit is het goed...
 
'( wor ik nie vrolijk van '(

als ik op school nog aan de materialen zou kunnen komen zou ik je dr ook wel een willen maken voor een prikkie.. probleem is alleen dat ik niet zomaar het metaal hok meer in kom ;( of nouja kom ik wel in.. maar niet zomaar ff tijdens schooltijd en tegen de tijd dat ik klaar ben is t afgsloten :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan