250cc enduro werkelijk vermogen

J-tje

MF'er
30 mrt 2009
243
1
Zoetermeer
Hallo,



Ik kan een honda cr 250 2 takt kopen. Echter zijn de meeste enduro's voor een klein rijbewijs maar hebben ze eigenlijk een stuk meer vermogen dan op de papieren vermeld staat,

Nu is mijn vraag zal de verzekering er naar kijken bij een ongeluk . Ik neem aan van wel maar zie een hoop mensen er op rijden met een licht rijbewijs.


Alvast bedankt,

Jeroen.
 
Ik had een ktm 250 exc tweetakt. op papier had hij 11Kw. In het echt zat dat eerder rond de 36Kw (50pk).

Je moet kijken of het fabriek de motoren levert aan de klant met een soort van begrenzing er op. Bij ktm zit er een lange schroef in de carburator waardoor je maar 10% gas kan geven en dus geeft de motor ook effectief <25Kw. Als jij dan die schroef verwijderd heb jij de motor getuned en dus ben je in principe niet verzekerd.

Als Honda de motoren echter levert zonder een vorm van beperking (en dus liegt over het vermogen) dan kunnen ze jouw niets verwijten want je deed niet anders dan de papieren geloven....

de vraag is echter of de verzekeringsmaatschappij de motor (of wat er van overblijft) op de testbank gaat zetten of gewoon op de papieren gaat kijken wat het fabriek opgeeft van vermogen... ;)

Ik maakte me er alleszins niet druk in en heb heel veel genoten van mijn 250 (Y) Ik kon er trouwens geen afscheid van nemen...250RR project haha

grtz

MJ
 
Laatst bewerkt:
Zoveel 2takten zijn nw 11kw. Heeft met milieu en typekeur te maken. De straat 125cc's zijn óók 11kw.
Zo worden ze ook door de importeur nw geleverd! Vol vermogen op kenteken na evt ombouw kan echter vaak NIET als het modern ding is(straat 125 vanaf 1999). Dus dan staat er altijd 11kw op je kenteken, en dat blíjft zo. Ook dit is met de straat 125's zo.

Naar mijn mening ben je altijd SUPERDOM bezig als je met >25kw rijd met 25kw rijbewijs.
Je bent gewoon NIET verzekerd. Je speelt niet alleen met je eigen risico's, maar óók die van een ander..
CR250 wás altijd >25kw. En is ook geen enduro maar cross. Officieel zónder kenteken zelfs. De XR250 is cross en ong 25kw.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je trouwens ook nog letten op het kw/kg verhaal hé. Een motor voor A-beperkt rijbewijs moet onder de 25kW vermogen hebben en de verhouding kw/kg mag niet boven de 0.16 zitten.
 
Zoveel 2takten zijn nw 11kw. Heeft met milieu en typekeur te maken. De straat 125cc's zijn óók 11kw.
Zo worden ze ook door de importeur nw geleverd! Vol vermogen op kenteken na evt ombouw kan echter vaak NIET als het modern ding is(straat 125 vanaf 1999). Dus dan staat er altijd 11kw op je kenteken, en dat blíjft zo. Ook dit is met de straat 125's zo.

Naar mijn mening ben je altijd SUPERDOM bezig als je met >25kw rijd met 25kw rijbewijs.
Je bent gewoon NIET verzekerd. Je speelt niet alleen met je eigen risico's, maar óók die van een ander..
CR250 wás altijd >25kw. En is ook geen enduro maar cross. Officieel zónder kenteken zelfs. De XR250 is cross en ong 25kw.
Onzin, de cr250 is gewoon origineel als enduro geleverd.
 
...
Naar mijn mening ben je altijd SUPERDOM bezig als je met >25kw rijd met 25kw rijbewijs.
Je bent gewoon NIET verzekerd. Je speelt niet alleen met je eigen risico's, maar óók die van een ander..
...

Onzin, verzekeraar hoeft nergens achter te komen, zolang je hem maar TL rijdt ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan