Hallo,
Ik ben bezig met de voorbereiding voor deelname aan de Amsterdam Dakar challenge. Dit wil ik op een motor gaan doen. Het is een rit van 7000 km over merendeel verhard terrein. In Afrika zullen er grote stukken onverhard tussen zitten en kleine stukjes door de woestijn.
Mijn voorkeur gaat uit naar een fiets van 500/600 cc, een Off the road.. Omdat het motorblok inverhouding minder belast wordt. Nu heb ik een hele nette XR250s gezien, die in de buurt van het gelimiteerde budget (500Euro) komt.
Is het een 250cc geschikt voor deze klus? Is het mogelijk om de cilinder van een 250 te vervangen voor een 500/600? Of zijn het compleet andere motorblokken (krukassen e.d.)?
Geef uw mening hieromtrent!
Alvast reuze bedankt!
Ik ben bezig met de voorbereiding voor deelname aan de Amsterdam Dakar challenge. Dit wil ik op een motor gaan doen. Het is een rit van 7000 km over merendeel verhard terrein. In Afrika zullen er grote stukken onverhard tussen zitten en kleine stukjes door de woestijn.
Mijn voorkeur gaat uit naar een fiets van 500/600 cc, een Off the road.. Omdat het motorblok inverhouding minder belast wordt. Nu heb ik een hele nette XR250s gezien, die in de buurt van het gelimiteerde budget (500Euro) komt.
Is het een 250cc geschikt voor deze klus? Is het mogelijk om de cilinder van een 250 te vervangen voor een 500/600? Of zijn het compleet andere motorblokken (krukassen e.d.)?
Geef uw mening hieromtrent!
Alvast reuze bedankt!