Yamaha TRX850 topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trixz

MF veteraan
20 jul 2005
6.504
300
logo_moto.gif


Huidige TRX-rijders kunnen zich hier melden en lekker ouwehoeren over hun prachtige twin!



*****************************www.trx850.nl*****************************
This site is under construction, domain supplied and started by M@thijs, layout by tracTRiX, moderated by topic members



Hier staat DEEL 1 (door TR@X gestart als één van de leden uit de -raad der wijze mannen- )
- DEEL 2 - DEEL 3 - DEEL 4 - DEEL 5 én DEEL 6 voor diegene die historie willen zien ;)

*O* :] *O* :] *O* :] *O* :] *O* :] *O* :] *O* :] *O*
De 5e Meet, Greet and Ride - ????? - 2010 or maybe 2011
-------------------------------------------------------------------------------------------
(???? als 'backup' voor evt. slecht weer op de ??e!)

Meeting point:

n.n.b.

Destination:

n.n.b.

Deelnemers:

1-
2-
3-
4- ..



De 1e TRX MEET,GREET & RIDE heeft op 10 JUNI 2006 plaatsgevonden te VORDEN(Achterhoek)

Deelnemers waren;
- Trixz
- Petrus
- TR@X
- noef
- Fuzz10
- anTRiX
- T-power
- Rattle-Head
- TRXArnold
- Wytze850


Foto's voor een impressie...


Foto=HJI3GXIH


Foto=XLRK7AEW


Foto=BN4APODZ


Foto=KWR4ZHQ6


Foto=KOHVE7IL



De 2e TRX MEET,GREET & RIDE heeft op 3 Mei 2009 plaatsgevonden te A'doorn en A'foort i.c.m. de MF-MM.

Deelnemers waren;
- Tarwetijger
- Noef
- Kars
- Mikkiie
- T-Power


Foto's voor een impressie...


Foto-4FGTCBFM.jpg


Foto-OSVA8LDI.jpg


Foto-SSNUUNIP.jpg



De 3e TRX MEET,GREET & RIDE heeft op 6 september 2009 plaatsgevonden in 'Eiffel' België, Duitsland & Luxemburg.

Deelnemers waren;
1- Lucasfalt (Fazer streetfighter met TDM900 blok *hij heeft tenslotte een TRX circuitfiets!)
2- Trixz
3- FilipXX
4- Punica78


Foto's voor een impressie...


Foto-TZ76VYDR.jpg


Foto-U8E3F634.jpg


Foto-XQYF3F4Y.jpg


Foto-OYPB7Y4R.jpg


Foto-XFZXYH4U.jpg


Movies voor een impressie...
Tankcam part 13
Tankcam part 14
Tankcam part 15
Tankcam part 16
Tankcam part 17
Tankcam part 18



De 4e TRX MEET,GREET & RIDE heeft op 27 juni 2010 wederom plaatsgevonden in 'Eiffel' België, Duitsland & Luxemburg.

Deelnemers waren;
1- Lucasfalt (Fazer streetfighter met TDM900 blok *hij heeft tenslotte een TRX circuitfiets!)
2- Trixz
3- FilipXX
4- Punica78
5- Spondontrx
6- Tarwetijger
7- Patrick (maat van Lucasfalt) ook op een (van origine 'ollandse') TRX!


Foto's voor een impressie...


Foto-N6TR3UFW.jpg


Foto-F8OB6DTJ.jpg


Foto-HVOD3K4P.jpg


Foto-4TH3TWW8.jpg


Foto-43BY8GHI.jpg


Foto-Q8KYEWMY.jpg




*onderstaande informatie komt ook ter beschikking op de www.trx850.nl site

Engine TRX850:
Engine type = 4-Stroke DOHC 5-Valve Cylinder
Cylinder arrangement = Parallel twin
Displacement = 849 cc
Bore x stroke = 89.5 x 67.5 mm
Compression ratio = 10.5:1
Maximum power (ISO)= 61kW / 82bhp @ 7,500 rpm
Maximum torque = 84N-m / 62ft/lb 6,000 rpm
Lubrication Pressurised = Dry Sump

Transmission TRX850:
Clutch type = Coil spring Wet multiple disc
Transmission type = Constant mesh 5-speed
Gear ratios = 1st: 2.571, 2nd: 1.850, 3rd: 1.428, 4th: 1.173, 5th: 1.037

Frame and Suspension TRX850:
Frame Type/Material = Diamond / Steel Tube
Caster/Trail = 25 degrees / 99 mm
Tyre size (front-rear) = 120/ 60-ZR17 / 160/ 60-ZR17
Brake type (front and rear) = Hydraulic Dual Disc/ Single Disc
Suspension type = Telescopic / Swinging arm
Suspension Adjustment (front) = Spring Preload / Damping
Suspension Adjustment (rear) = Spring Preload/ Rebound/ Compression Damping

Performance TRX850:
Max. Speed = 224kmh/ 139mph
Standing quarter mile (400m) = 11"80secs @183kph/113mph
Power BHP = 76 @7,400rpm
Torque ft/lb = 56 @5,900rpm
Rolling acceration 60kmh-100kmh (37.5mph-62,5mph) in 3rd = 4.4 secs
Rolling acceration 80kmh-120kmh (50mph-75mph) in 3rd = 4.5 secs
Rolling acceration 80kmh-120kmh (50mph-75mph) in 5th = 7.3 secs
Rolling acceration 60km/h-140km/h (37,5mph-87,5mph) in 5th = 15.8 secs
Power to Weight = 0.43 bhp/kg
Fuel Consumption = 45-50mpg

Weights and Measures TRX850:
Length = 2,070 mm
Width = 705 mm
Height = 1,155 mm
Seat height = 795 mm
Wheelbase = 1,430 mm
Ground Clearance = 140 mm
Dry weight = 188 kg
Fully equipped = 206 kg
Engine oil capacity = 4.2
Fuel tank capacity = 18 litres

Foto-Y3T3AEHF.jpg



Brochures:
1995-1997.pdf
1998-verder.pdf


Kleurcodes Europa:

Model 1996 (code 4UN1):
BLACK 2 (BL2) 004B
PURPLISH BLUE METALLIC 7 (PBM7) 0549
HEAT RED (HTR) 00EY

Model 1997 (code 4UN3):
VIVID RED COCKTAIL 1 (VRC1) 0121
VERY DARK BLUE METALLIC 3 (VDBM3) 0266

Model 1998 (code 4UN4):
VIVID RED COCKTAIL 1(VRC1) 0121
VERY DARK BLUE METALLIC 3 (VDBM3) 0266


Onderdelenfiches:
1996 TRX: klik
1997 TRX: klik

Link naar testverslagen en diverse TRX gerelateerde informatie 'A MUST SEE'
*Thanx 2 M@thijs

Onderdelen 'online' zoeken voor de TRX

Links vervangingskuipdelen
Poly26/
haungs-online
daro-moto
Pferrer
MLB-motorsport
The Simple
Diopa
Jesterstrickbits


Links:
TRX850 Germany site
TRX picture op BIKEPICS
Zweedse TRX-fanaat
TRX worldregistration site
Franse TRX site 1
Franse TRX site 2
SpondonTRX homepage
YAMAHA TRX850 enthusiasts
Yamaha Owners Club
Japanse site
Japanse site 2
Japanner zijn TRX
Konepool's TRX page
Arnold Talmon's TRX page
Tjechiesche TRX site
TRX club Denmark
TDM-TRX club Nederland
Review '96 by motorcycle.com
Review door demotorsite.be
Hyper pro Yamaha TRX 850
Zweeds TRX topic 'Sporthoj'


Dé lijst van dé 42! MF TRX riders;

- 600XTRX850
Foto-64TLDAJW.jpg


Foto-VKYB6S4O.jpg

Foto-EXCTHJYT.jpg

Data:
* Taartschep
* Rear wheel hugger
* Alu voortandwiel beschermer
* Alu voetsteunen en schakelpook
* Stalen remleidingen
* Goldspots
* Andere uitlaten
* Buddy-sit-cover

* On the shelf:
* Superbike-stuur en kroonplaat
* Stuurkuip t.b.v. aangepast stuur en kroonplaat.
* K&N naalden


- baasm
Foto-APEQOLVR.jpg

Foto-TGTZVL3V.jpg

Data:
* 1998
* VERY DARK BLUE METALLIC
* Carbon Micron dempers
* K&N Filter
* Stalen remleidingen voor en achter
* Hoger smoke kuipruitje
* LSL racing steps
* Onderkuip
* Rear hugger (mee gespoten in kleur)
* Factory pro kit en Uni-filter
* R1 remklauwen
* R6 rempomp
* Carbon covers
* Clear achterlicht met LED verlichting
* Osco smeersysteem

Wanted:
* Custum achterbrug
* Buddyseat cover


- biglift *met maar net 5000km er op gekocht in 2009!
Foto-XCQHQH78.jpg

Data:
* 1998
* Xenon verlichting
* Custom made RVS ketting scherm met nickname "biglift"

Wanted:
* Brulpijpen
* WP voorveren
* Scott oiler


- BossieTRX *Dé doorrijder van dit topic met inmiddels 97.000 op de teller :}
Foto-IQPCUCAT.jpg

Data:
* 1995
* Laser dempers


- chrisbm
Foto-7EBXGO7Y.jpg

Data:
* 1996
* BOS Alu dempers
* Kleine knippers
* Dyno stage 3
* Losse K&N filters
* Hyperpro voorveren
* HEL stalen remleidingen zwart


- crosskart-jeroen
Foto-QHTAUPTM.jpg

Data:
* 1997?
* Dynojet
* K&N
* Valdoppen
* Lazer uitlaten
* Homemade duo-afdekkap

Wanted:
* Kleine knippers
* Kleine RVS kentekenplaathouder
* Uitlaten hoger en langs de achterzet plaatsen


- Dash
Foto-4FM6JZW4.jpg

Foto-XHOCFTCM.jpg

Foto-AOOZVLGT.jpg

Data:
* 1998
* Nieuw custom made uitlaatsysteem (heerlijke grafherrie)
* Bluespot remmetjes
* Oversize pistons (hij`s nu 900cc)
* Dynojet kitje
* K&N luchtfilter
* Stalen remleidingen


- Dyno_jet
Foto=GX6CCNDS



- Ed@TRX
Foto-ZVKFMTBK.jpg

Data:
* RVS (homemade) uitlaatsysteem met alu einddempers


- Fernand
Foto-TMEJNMXO.jpg

Foto-IPYVVBKY.jpg

Data:
* 1996
* Black
* Technoflex suspension
* Osco
* Blue spots
* Hell stalen remleidingen


- FilipXX
Foto-TVVHRJIL.jpg

Foto-AEMKGL73.jpg

Data:
* 1997
* 89 achterwiel-PK's op DynoJet bank
* Volledig Akrapovic titanium 2-in-1 uitlaatsysteem
* Dynojet stageII + luchtfilter
* Rempomp en remklauwen R1
* Pazzo levers
* Andere handvatten
* Seatcover
* Kont , tank en kuip van nen zwarten 96
* Hugger
* Spoiler
* Rugpad laten overtrekken en borduren
* Xenon 8000
* Stalen remleidingen
* Ander set tandwielen
* Valblokken bike design
* Ander voorspatbord
* Bagster overtrek en tas
* GPS met touratech houder
* Osco voor de ketting
* Wilbers veren...voor en achter
* Kuipruit double bubble smoke
* Autocom

Wanted:
* Velgen poederlakken



- Gargamel
Foto-DQK767GE.jpg

Foto-MBKMPU7G.jpg

Foto-TAYPFYIO.jpg

Data:
* 1997
* YZF achterbrug
* YZF UPSD
* Achterlicht deels verzonken
* Vampire dempers
* Blue hell stalen remleidingen
* Double bubble black smoke ruitje


- GearboxDestroyer
Foto-YMPLNMCU.jpg

Data:
* Bos alu dempers
* Transparant (LED) achterlicht


- Guns
Foto-T3K6FRQK.jpg

Data:
* 2000
* Hell zwarte remleidingen
* Termignoni carbon dempers (Duc 900SS)
* Custom made RVS uitlaatpijpen
* K&N filter
* Stage 1 Dynojet
* Achterlicht 2 cm naar binnen verplaatst
* Knippers achter aangepast
* Voorvork progressieve veren van Wilbers


- Hazes
Foto=IN7NRQZG



- Headbanger TE KOOP
Foto-XWGQWYNY.jpg

Data:
* Andere spiegels
* Wilbers voorvering
* K&N luchtfilter
* HEL performance remleidingen
* Factory pro stage 1 kitje
* R1 remklauwen
* R1 rempomp
* HID Bi-xenon


- Jarno Saarinen
Foto-PLB6SUF6.jpg

Foto-G63SAKA3.jpg

Foto-8MPIQJZJ.jpg

Foto-WRVUFYDY.jpg

Data:
* 1997
* Bos uitlaten (prachtig tweecilinder geluid)
* Scott-oiler
* Seatcover
* Stalen remleidingen
* Steunen voor een paddock achterbok
* Custom made (verzonken) achterlicht en plaathouder
* Ingekort voorspatbord
* Carbon protectiedelen
* Voorpoten gespoten
* Donkere ruit


- joebiker
Foto-OFITSGSC.jpg

Data:
* Wp Roma upside down 43mm zwarte coating
* Marvic magnesium penta wheels
* Selfmade uitlaatbochten (star twin)
* Carbon dempers leovincie
* Carbon voorspatbord
* Braking Wave remschijven
* Blauwe Remklauwen thunderace,
* Stalen Goodrich remleidingen
* VeeTwo nokkenassen
* Aangepaste standaard luchtfilter
* Geflowde cilinderkop


- Kars
Foto-KFDSS3AU.jpg

Foto-4QRI4BI4.jpg

Foto-8ATFIBH8.jpg

Data:
* 1998
* ABM kroonplaat
* ABM superbike stuur
* Stahlflex remleidingen
* Bugspoiler
* K&N filter
* Akra 2-1


- Keen
Foto-APG6I686.jpg

Data:
* Alu geanodiseerde rode rem- en koppelingshendel
* Alu Bos dempers
* WP veren (voor)?
* Rode Rimstriping
* Valdoppen
* Stalen remleidingen


- Killemall
Foto-JNQK4WCG.jpg

Data:
* Leovinci Carbon einddempers
* Hardstalen remleidingen voor
* Dynojet stage II


- Laxe
Foto-8H36QAWH.jpg



- Lucasfalt *circuitfiets
Foto-AEXT6XOG.jpg

Data:
* Polyester monozit kontje
* Polyester kopkuip + voorspatbord van Honda SP1
* R1 remklauwen + pomp en stalen leidingen
* Half open luchtfilterkast met K&N filters
* Wilbers voorvorkveren
* TDM 900 tandwielen voor en achter 16x42
* Aluminium Bos dempers


* 2e circuitfiets (ex Spondon's bike) Bakker Frame mét TRX blok!
Foto-TXTU3RWF.jpg



- matrx
Foto-IQ78CIWA.jpg

Data:
* 1997
* Hyperpro voorvorkelementen
* Verhoogde achterzijde
* Dynojet stage 1 kit
* K&N luchtfilter
* Lasers
* Bluespots met stalen remleidingen
* Superbikestuur en ABM kroonplaat
* Speciaal zwart spuitwerk


- Mikkiie
Foto-I6C36FWE.jpg

Foto-JALKNL4L.jpg

Foto-4D3AA4RS.jpg

Data:
* carbon monozit
* carbon topkuip
* carbon voorspatbord
* volledige wp voorvering
* blue spot remklauwen
* stalen remleiding
* dymag 7-spaak aluminium voorwiel
* nieuwe zadelovertrek (nog niet op de foto's)
* szr660 spiegels (nog niet op de foto's)

Wanted (winter 2009 project):
* yzf 750 r achterbrug
* dymag achterwiel
* wp achtervering



- MisterTwo
Foto-YZHFGE6R.jpg

Data:
* 1996
* Laser carbon dempers
* Rode rimstriping



- m&o
Foto-LADJZWCG.jpg

Foto-YGQBUCHZ.jpg

Data:
* 1996
* Scorpion uitlaten
* YZF-750R UPSD front
* custom made (verzonken) achterlicht en plaathouder



- Noef
Foto-N744BDPB.jpg

Data:
* TDM blok
* Stalen remleidingen
* Verder origineel
* BOS Alu dempers

Still 2 do (this winter):
* Originele tank (zonder deuken)
* Hugger
* Undertray (die nog gespoten moet worden)



- opajoop
Foto-QP868KEJ.jpg

Data:
* 1997
* Wilbers Racing vering



- Petrus
Foto=6RJF4ZOL

Data:
* 1997
* Dé originele mooiste kleur
* K&N filter en dynojet stage 1
* YZF 750 linkhevels (dus achterkant hoger)
* Technoflex progressieve voorveren
* Voortandwiel 16 tands
* Open oval Laser uitlaten (oorspronkelijk bedoeld voor een CBR1100 blackbird)
* Stalen remleidingen voorkant
* Zelfdraai valblokken



- Punica78
Foto-UTLLMGRY.jpg

Foto-YEWBYTRV.jpg

Data:
* R6 remklauwen met stalen remleidingen
* FZR 600 ledachterlicht met geïntegreerde pinkers en Aliën led pinkers vooraan
* YZF750 achterbrug en upsd met bijhorende velgen, remschijven en achterrem
* MPP vooraan en achteraan
* Echt carbonnen spatbord
* Paddockdiabolo's (niet echt tuning maar allez zo ben ik toch volledig)
* Lange Pazzo Racing levers
* Carbon covers


- Sandro
Foto-WHKYFAJG.jpg



- SpondonTRX 102,43Pk aan het achterwiel en een koppel van 90,75Nm!
Foto=3RQFBEGY

Foto=7ARBIE8C

Foto=4KVG6MU8



- Rokoni
Foto=D7QBFLNR

Foto-3SOEJUNQ.jpg

Data:
*1996 (still first owner!)
* Dynojet stage 1 kit
* K&N open Filters
* R1 remklauwen
* Wielen gepolijst en goudkleurig gespoten
* Over startnummerplaat
* Over titanium rem/schakelset
* Over chain sprocket cover
* Over duo zit cover
* Carbon voorspatbord Ducati 916
* Carbon hugger achter
* Carbon rem reservoir deksel
* Arrows Kevlar open uitlaten van een Ducatie 888 SP3
* Witte tellers
* Stalen remleidingen
* F1 spiegels
* Alarm


- Tarwetijger
Foto-EXDENRXK.jpg

Foto-VKVD63E4.jpg

Data:
* UPSD voorvork YZF750
* achterbrug YZF750
* R6/R1 remklauwen
* radiale Brembo rempomp
* FZR koplamp met xenon
* Akrapovic uitlaatbochten en een BOS alu demper
* Double bubble ruitje
* LED pinkers
* Gear indicator en shift-light
* Marvic velgen met HTR wave remschijven
* Mikuni TDMR flatslides


- TMan
Foto-VUZS3F7S.jpg

Data:
* 1997
* Andere dempers



- tracTRiX
Foto-7ARXOPJW.jpg

Data:
* 1997
* K&N
* Hugger
* Uitgeboorde originele dempers


- Trixz Main topic leader part 2/3/4/5 and 6
Foto-4K4HRE7Q.jpg

Foto-IMOC3IOR.jpg

Data:
* 1999
* Bridgestone BT016's with a 120/70 in front
* Braided brake lines front and back
* Dynojet Stage 3 [Tovami by Ruud Fredriks]
* K&N separate airfilters
* Bikedesign crashpads black
* Small (Smoke) indicators
* Rear seat cover black
* StainlessSteel exhaust mounts with YAMAHA logo
* Rearwheel hugger NWS Black
* Pazzo Black Short brake and clutch levers
* Braking Wave front and back
* GP-style gear shift 1 up and 4 down
* Full WP suspension, front springs and rear the Fusion with PA!
* RairoTec rearset
* Pro Bolt Black Preload adjusters front
* Pro Bolt Black paddock stand bobbins
* Coerce Drive Sprocket Guard
* Coerce Front Fork Stabilizer
* Xenon headlight conversion
* Custom made exhaustsystem with custom made Akrapovic cans
* LED taillight
* PVM Black 7 Y-spoke forged aluminium wheels with black 90 degrees ventiles
* 83 rwbhp @ 7915 en 92Nm(!) torque @ 5892rpm
* Brembo 'gold' calipers and radial master cylinder

Movies:

Fly by on the Nordschleife 'The Ring' Germany
Tankcam test 1
Dyno with Stage3
Tankcam test 2
Tankcam part 3
Tankcam part 4
Trixz his sound check
Trixz his mods
Tankcam part 5
Tankcam part 6
Tankcam part 7
Tankcam part 8
Dyno met Akra's
Tankcam part 9
Tankcam part 10
Tankcam part 11
Tankcam part 12
Tankcam part 13
Tankcam part 14
Tankcam part 15
Tankcam part 16
Tankcam part 17
Tankcam part 18
Trixz his mods now finally DONE
Tankcam part 19
Tankcam part 20


- TRXfromMars *supermotard*
Foto-U7EVLLVM.jpg

Foto-FGRKDZWZ.jpg

Foto-KF4SIW4Z.jpg

Foto-3CDE4OUM.jpg

Data:
* Ex-rode TRX "96"
* R1 LED-Achterlicht
* XT-X Achterspatbord
* WR250 Dempers 2x
* Fedor Copal tussenpijpen :}
* fromMars sub-frame
* KTM zadel
* YZF dogbones
* KTM voetsteunen
* KTM rem pook
* fromMars valdoppen
* Motorblok overhauled door Ädje"Kanamoto"vanHeel :}
* fromMars Benzinetank
* Renthal fathbar +clamps
* Acerbis UnikoATV handguards
* Teflon remleidingen
* Hayabusa koplamp
* fromMars koplampbehuizing ABS
* TrailTech-Vapor cockpit
* XT-X Vorkbescherming+voorspatbord
* TC-bleu-spot remklauwen
* Spuitwerk Friedel Gerritzen"MGP-Vintage RacingTeam" :}

Wanted:
* ThunderAce 180 achterwiel
* R1 voorvork + radial brakes
* R1'05 Dempers met E-keur



- T-Power
Foto-WOPD3DWC.jpg

Data:
* 1999
* Spiegler remleidingen
* Carbon voorspatbord
* "Body Style" onderkuipje
* Duozit afdekkap (met het zelfde profiel als de tank)
* BOS dempers met BOS uitlaatsteunen.
* K&N Luchtfilter ipv origineel filter (voor de rest motorisch origineel)



- Vieze
Foto-SH6X6H6E.jpg

Foto-FMCPPMIX.jpg

Data:
* Termignoni's!
* Blue spots
* Stalen remleidingen
* Carbon hugger
* Geiles ritzelabdeckung voortandwiel



- Willy 46 TRX
Foto-WDFH3JOK.jpg

Foto-IZXGOQCW.jpg

Foto-38HUC4CG.jpg

Foto-GIE8TYB8.jpg

Data:
* 1996



- Wytze850
Foto=XEIELW3V

Foto=G4LTWACS

Foto=FJPK7ZUS

Foto=W3HR4XQQ

3x (c)2006 Ad Kievit ([NORML]http://www.wegraceinfo.nl[/NORML])

*O* HAVE FUN ON THIS TOPIC *O*
 
Laatst bewerkt:
Gáán we weer (verder) *O*

Greetz :W
Gerben
 
Laatst bewerkt:
Hallo TracTrix ik heb evt wel een toevoeging voor de site...

Misschien is het een goed punt voor het Submenu "tips en tricks" bij voorveren.

Toen ik mijn trx kocht waren de voorveren erg slecht, misschien zelfs wel irritant. Ik wou graag een zo goed mogelijk resultaat halen met de orginele setting. Want het ging eigenlijks voornamelijk om de uitgaande demping.

Oplossing is door de olie te vervangen door dikkere olie en de luchtkamer te verkleinen door er meer olie in te gooien dan standaard. Het resultaat is erg goed en de trx stuurt nu erg fijn en de kosten zijn minimaal...

Normaal

Oliedikte: 10wt
Hoeveelheid: 483 ml
Demping: 3 clicks (laatste)

Upgrade:

Oliedikte: 20wt
Hoeveelheid: 510 ml
Demping: 2 clicks

Het resultaat is dat de uitgaande beweging goed wordt gedempt en ook is de ingaande demping duidelijk "stugger" geworden. Progresieve veren zijn waarschijnlijk beter maar dit is een flinke verbetering tov orgineel.

Ook is de doorsteek misschien wel goed te vermelden. Standaard 24 mm (correct me if I'm wrong) en ik heb nu 31 mm, wat ook een merkbare verbetering is.

Fototje misschien...

[afbeelding]

My 2 cents :W

Btw de site begint er al goed uit te zien, complimenten :}
Top! gaan we toevoegen!
originele foto mag je even mail naar tractrix850 apenstaart gmail.com 1024x768 is mooi formaat voor op de site.

Edit:
even een samenvatting voor het nieuwe draadje:
In overleg met M@thijs, eigenaar van Placeholder – Antagonist ben ik bezig een site aan maken waar alle data eenvoudig op te vinden is. www2.trx850.nl De site draait onder Joomla. Dit is een CMS, wat inhoud dat alles online te editten is. Dus mensen die mee willen helpen moet zich maar bij mij melden!

Verder was ik nog opzoek naar wat extra info over de remmen:
Gold spot Vs blue spots. gold zou alu zuigers hebben met extra coating voor soepel remmen WAAR/NIETWAAR?

Originele remtangen hebben die ook 100 mm zuigers??

het remmen verhaal wat ik tot nu toe heb:
Placeholder – Antagonist

Specificaties:
Placeholder – Antagonist
deze sectie is ongeveer klaar, maar moet nog even gecontroleerd worden op typo's en onwaarheden! (de info over de japans kleuren ga ik nog bijwerken)
 
Laatst bewerkt:
Ik zat even op wikipedia te kijken naar wat info over progressieve binnenveren. Ik kwam toch wel wat merkwaardigs tegen:
Suspension (motorcycle) - Wikipedia
For most modern sports bikes, progressive rate springs are not recommended unless factory fitted as the suspension linkage will usually have a progressive action. Fitting a progressive spring to such a linkage would cause the suspension to be too soft at one end of the linkage's movement and too hard at the other.
Progressive rate springs are intended to give the best of both worlds: a smooth ride, yet response handling over rough surfaces. For maximum suspension performance, however, straight-rate springs are usually recommended.
 
Laatst bewerkt:
Verder was ik nog opzoek naar wat extra info over de remmen:
Gold spot Vs blue spots. gold zou alu zuigers hebben met extra coating voor soepel remmen WAAR/NIETWAAR?
M.i. waar :) *by my knowledge

Originele remtangen hebben die ook 100 mm zuigers??
De afmetingen van de originele Sumitomo's (antraciet) zijn exact hetzelfde als mijn kortgeleden gemonteerde Brembo 'gold' spots m.b.t. de zuigers o.a.

Over de edit verhaal online voor de site, ik heb wel interesse, maar wel een a.s. woningoplevering nabij, dus verwacht er niet té veel van dan ;)
*maar alle beetjes helpen nietwaar O-)


Ik zat even op wikipedia te kijken naar wat info over progressieve binnenveren. Ik kwam toch wel wat merkwaardigs tegen:
Suspension (motorcycle) - Wikipedia
Haha, dáárom heb ik er dus voor ook geen progressieve in zitten van WP, al dacht ik dat wel, maar werd gauw uit de droom geholpen door de veringspecialist :)


Deeltje 7 alweer *O*

Mogge(met dank aan de kidz) 8-)
Hey zo vroeg, ik ook hier, maar dan kan ik écht nog niet achter de pc hoor ;)

Greetz :W
Gerben
 
Dus het enigste verschil in de .... spots is dat ze monoblock zijn ten opzichte van de originele.

Thanks for the intel!

Ik ben ondertussen bezig met een download sectie, hier komen de meeste scans en artikelen in te staan die nu op trxdata staan. Ik knoop de pdf-jes opnieuw aan elkaar en zet alles op volgorde zoal het hoort (facing pages e.d). Ook het werkplaats handboek komt er te staan. Je moet wel aangemeld zijn om de download knop te kunnen zien! de knop zit nu nog onder 'links' ik weet niet of ie daar blijft staan, ik moet nog een beter plekje vinden!
 
Dus het enigste verschil in de .... spots is dat ze monoblock zijn ten opzichte van de originele.

Thanks for the intel!

Ik ben ondertussen bezig met een download sectie, hier komen de meeste scans en artikelen in te staan die nu op trxdata staan. Ik knoop de pdf-jes opnieuw aan elkaar en zet alles op volgorde zoal het hoort (facing pages e.d). Ook het werkplaats handboek komt er te staan. Je moet wel aangemeld zijn om de download knop te kunnen zien! de knop zit nu nog onder 'links' ik weet niet of ie daar blijft staan, ik moet nog een beter plekje vinden!


Jij bent heel goed bezig als ik dit zo lees
01360916thumbs_up_smiley.gif


En Trixz ook natuurlijk met de opstart van Deel 7 *D
 
Originele remtangen hebben die ook 100 mm zuigers??
Remzuigers van 100mm is wel erg groot hoor. :o
Volgens mij is de afstand tussen de bevestigingsbouten 100mm. ;)
De diameter van bluespots zuigers kan ik wel eens nameten,hier ligt nog een los setje.
Volgens mij zitten er in bluespots wel zuigers met verschillende diameter (voorste/achterste zuiger).
De nieuwe site ziet er mooi uit :) ,maar ik vind de afleesbaarheid met die witte letters wel erg slecht. '(
 
Remzuigers van 100mm is wel erg groot hoor. :o
Volgens mij is de afstand tussen de bevestigingsbouten 100mm. ;)
De diameter van bluespots zuigers kan ik wel eens nameten,hier ligt nog een los setje.
Volgens mij zitten er in bluespots wel zuigers met verschillende diameter (voorste/achterste zuiger).
De nieuwe site ziet er mooi uit :) ,maar ik vind de afleesbaarheid met die witte letters wel erg slecht. '(

Dit is waarschijnlijk de beste kleur :+
Hij rijdt niet alleen het snelst, hij leest ook het snelst _O-

full
 
Remzuigers van 100mm is wel erg groot hoor. :o
Volgens mij is de afstand tussen de bevestigingsbouten 100mm. ;)
De diameter van bluespots zuigers kan ik wel eens nameten,hier ligt nog een los setje.
Volgens mij zitten er in bluespots wel zuigers met verschillende diameter (voorste/achterste zuiger).
De nieuwe site ziet er mooi uit :) ,maar ik vind de afleesbaarheid met die witte letters wel erg slecht. '(
Kan aan de afstelling van je scherm liggen, maar het kan idd wat beter. Ik zal wel even een CSS hackje doen.

Die 100mm had ik ook maar ergens gelezen, vraag me niet waar om ik heb de afgelopen dagen heeeel veeel site's bekeken! Maar net weer ff een search gedaan kwam dit tegen:
as far as i know all the blue spot callipers are the same!!!!!!!!!!!!!! so that would be 2x27 mm pistons and 2x30 mm pistons
Lijkt me beter te kloppen!
 
De downloads staan er ondertussen ook allemaal in! Wel even aanmelden om het te kunnen zien!
Nu nog de video's van youtube toevoegen. Heeft iemand trouwens een verzameling van uitlaatgeluidjes?
 
even een geupdate foto voor mijn bike voor de openingspost van deel 7

ikmetdennis5.jpg


inmiddels is mijn TRX er nog steeds 1 van bijzonder weinig km's op de teller.
gerolen tegen een vrachtwagentje vol modelvliegspullen en ten tijde van de ruil had mijn trixie er slechts 5348 km op de klok
Er is niets aan gedaan hij is stront orgineel op de Xenon verlichting en een custom made RVS ketting scherm met mijn nickname "biglift" er in gefreesd en een tankcure tankcoat beurt na.
nu staat er slechts ca 10200 en een beetje km's op de klok.
Er zit een fabrieks orgineel alarm op en ik heb er een steun voor mijn zumo 550 opgemaakt.
Ik heb mijn TRX nadat ik hem rijdend gemaakt had laten taxeren en dit gaf een taxatie waarde aan van €4600,00 euro ( nieuwe TRXen zijn jammer genoeg erg schaars )
ik ben er dan vreselijk zuinig op mijn TRX van bj. 2009 :+

op de wensenlijst staan een setje brulpijpen
( lastig aan te komen tegen een betaalbare prijs )
en evt van die WP veren en een scott oiler.


banden die er onder liggen zijn conti road attacks.
ten tijde van aankoop en ruil lagen er nog de orginele macadams op.
ik heb ze opgereden maar dat waren echt slechte banden.
De conti's vind ik een aanrader voor de TRX als een betaalbare band.

Totzover even een klein update voor de openingspost :)

ps .
achterop mijn TRX zit Drinkyoghurt
die heeft pas een nep TRX850 gekocht .... beter bekend als een stukgaatie :+ })
 
Mijne 2de TRX nadert nu de 100.000 km...zou wat foto's posten maar vrees dat sommigen hier een hartaanval gaan krijgen...rij nu de 9de winter door!!
 
Mijne 2de TRX nadert nu de 100.000 km...zou wat foto's posten maar vrees dat sommigen hier een hartaanval gaan krijgen...rij nu de 9de winter door!!

_O- Kom maar op met die foto's. Jij rijdt er tenminste op. Zijn ze tenslotte toch voor gemaakt.

------------------------------------------------------------------------------------------

@TracTrix: Ik heb even een kleine selectie voor je gemaakt van video's op joetjoep.
Ik hoop dat je er iets mee kunt. :W

Franse Trx Test

Fransman op Trx

Trx on the road

Trx Akrapovic “Trixz”

Fun in Japan

Trx met Sp-tadao uitlaat
TRX850 with SP-Tadao Full-Exhaust

Trx Termignoni “Vieze”
YouTube

Suzuki rf900 vs trx 850 Erg lekker geluidje :9~
Suzuki RF 900 vs Yamaha TRX 850

TDMR Carburateurs
TRX 850 Flachschieber und Shark oval
 
Laatst bewerkt:
Ploatje dan maar. Heren op trx-enthusiasts hebben hem vast al eens gezien

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan