CBX Poetsers CBX 1000 project

CBXpoetser

MF'er
1 jun 2009
95
0
Petten
Toch maar beginnen met mijn project, na lang twijfelen. Vorig jaar een Prolink gekocht in Duitsland. Was al niet helemaal origineel dus de keuze of origineel maken of helemaal verbouwen. Het laatste dus. Een Kawa ZX9R USD gekocht van de Eliminator webmaster (club is volgens mij inmiddels ter ziele) en kreeg er een wiel bij. As en schijven van Marktplaats gekocht, evenals 6-zuiger Tokico's. Remblokken via E-bay. Toen opeens een advertentie op MF van een set Hayabusa wielen! Dus ZX9R wiel en schijven weer verkocht. Ik laat bij fighter-area_47 in Duisburg kroonplaten en stuurpen frezen, maakt tegen een redelijke prijs mooie setjes. Bij Swinarm.com ga ik eena chterbrug laten maken (JMC), het enige adres wat ik heb kunnen vinden die een pasklare Prolink achterbrug voor een donorwiel kunnen maken.
Graag reacties of adressen voor alternatieven!
full
 
Hoi,

Mooi Project...

Zou voor een achterbrug eens de topic's van Jerryt ( zie streetfighters ) bekijken binnen dit forum... :Y

Ben benieuwd naar het vervolg van dit CBX project.
 
Had inderdaad al van Henkjantje gehoord wat Jerryt zoal maakt en heb al wat topics op het forum bekeken. Meeste brugen zijn van ronde buis, ik wil graag een platte alu. Klopt het dat op een Hayabusa achterwiel ook remklauwen passen van SRAD en TL, ongeacht bouwjaar? Zoek nog remklauw met bevestigingsplaat. Maar dat is natuurlijk een ander forum.....
 
Had inderdaad al van Henkjantje gehoord wat Jerryt zoal maakt en heb al wat topics op het forum bekeken. Meeste brugen zijn van ronde buis, ik wil graag een platte alu. Klopt het dat op een Hayabusa achterwiel ook remklauwen passen van SRAD en TL, ongeacht bouwjaar? Zoek nog remklauw met bevestigingsplaat. Maar dat is natuurlijk een ander forum.....


yup, klopt... de meeste suzuki's hebben deze remklauw, ik denk sinds de gsxr..
De nieuwere gsxr1000 en gelijkwaardigen weet ik echter niet...
 
Had inderdaad al van Henkjantje gehoord wat Jerryt zoal maakt en heb al wat topics op het forum bekeken. Meeste brugen zijn van ronde buis, ik wil graag een platte alu. Klopt het dat op een Hayabusa achterwiel ook remklauwen passen van SRAD en TL, ongeacht bouwjaar? Zoek nog remklauw met bevestigingsplaat. Maar dat is natuurlijk een ander forum.....

je zou het altijd kunnen vragen aan G. ( Jerryt ) of er mogelijkheden bestaan, wie niet waagt...die niet...
 
Laatst bewerkt:
JMC bestellen ......... gaat zéér waarschijnlijk maanden en maanden en maanden duren ........... ja , soort ervaringsdeskundige. 8-)

K&J (D) maken ook alu swingers voor 'n CBX volgens mij.
Metmachex (GB) ook.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal Jerryt idd ook nog vrgaen. K&J is erg duur in vergelijking met JMC, Metmachex heb ik gemaild. Maar heeft JMC uiteindelijk wel geleverd en spul OK?
 
Wel geleverd en zeker helemaal top!
Ik zie op hun site dat ze er zelfs 1 (met ecc. verst.) voor 'n CBX Prolink op voorraad hebben. :?
 
ppffff (bijna 8-) ) ongekend ...... op voorraad ..... daar doen ze niet aan. :N

Hun tekst: We have 1 x HON CBX1000PROLINK swingarms in stock RIGHT NOW!
With ECCENTRIC adjusters, BTM bracing and POLISHED.
£359.99 each, just call 0151 546 0604 to order now, ready to ship in five working days!
 
Direct bestellen dat platte ding!Zeer nette prijs(koopje zeg maar :Y )
Word zeker een mooi project met zo'n heerlijke 6pitter! *O*
Gr.Gerard :W
 
Die ze in voorraad hebben is (helaas) voor een standaard achterwiel. Prijs voor op Haya aangepaste swing met brace en gepolijst is 830 eurootjes incl. as en postage.
 
Zo is dat Jerryt. Heb jij een idee voor de door mij gevraagde achterbrug en kun je mij via pm een prijsindicatie geven? Geef mijn geld natuurlijk liever aan jou uit dan aan een engels bedrijf.
 
Zo is dat Jerryt. Heb jij een idee voor de door mij gevraagde achterbrug en kun je mij via pm een prijsindicatie geven? Geef mijn geld natuurlijk liever aan jou uit dan aan een engels bedrijf.

Probleem is een beetje dat ik de bruggen en frame's liever in staal bouw,heb de goeie soort alu niet(70series)en heb meer vertrouwen in staal dan (standaard)alu kwa scheuren.(staal heeft een veel grotere breukgrens)En in mijn geval zijn de staal lassen strakker dan mijn alu lassen. O-)
Nou,issut wel zo dat het Engelse bedrijf er van moet leven en ikke niet. _O-
Vind jouw gedachte wel sociaal. :Y
Je kan dan de stalen brug ook laten verchromen of vernikkelen natuurlijk.
Ga je effe PMen. :W

Waarom nou niet een mooi organisch gevormd buizenbrugje,toch veel mooier dan zo'n plat rechthoekig ding.Past ook mooier bij het frame . O-)
 
Laatst bewerkt:
Als je toch geld gaat uitgeven, dan zou ik ook voor een buizenbrug gaan. :9~

Veel succes met je project! Ik ben benieuwd!
 
Tja,

Ik was er ook niet helemaal uit, toen ik een andere achterbrug wilde voor de X4...

Echter een kort ( lang, met een heerlijk biertje ) bezoek aan Gerard, was ik er wel uit,

X4r bruggie

Tot op heden zeer tevreden mee en staat inderdaad veel mooier bij het frame.
 
Tja,

Ik was er ook niet helemaal uit, toen ik een andere achterbrug wilde voor de X4...

Echter een kort ( lang, met een heerlijk biertje ) bezoek aan Gerard, was ik er wel uit,

X4r bruggie

Tot op heden zeer tevreden mee en staat inderdaad veel mooier bij het frame.

Heh betrapt, stiekum andere nickname genomen })

Hoe is het met je vork, spuitwerk etc ;?

Grtzz
 
Heh betrapt, stiekum andere nickname genomen })

Hoe is het met je vork, spuitwerk etc ;?

Grtzz

Wist je dat nog niet dan, iedereen weet het behalve jij...heeft te maken met de andere bike welke ik erbij gekocht heb... ;)

Ja ben druk bezig en moet ook nog werken he...maar zullen we hier weer ontopic gaan, kom binnenkort wel weer even buurten in het X4 topic... :Y
 
Heb inmiddels front redelijk gestript, cockpit en schijven verkocht (helaas bleek één schijf te dun te zijn, geld aan koper teruggestort). Alle bedrading los gestekkert. Straks tank en buddy er af, dan hebben we het makkelijkste werk gehad........Ga maar beginnen met bedrading omleggen. Wil een digitaal tellertje gaan monteren als alles klaar is, dus heb nu veel te veel bedrading aan de voorkant. Nog een plek zoeken voor het zekeringenkastje en contactslot. Ook nog nadenken over controlelichtjespaneel. Daarna de kroonplaten laten maken en vervolgens weer even sparen voor rempomp, koppelings-/chokehendel, koplamp (dubbel maar denk ik) en natuurlijk de banden (190 - 130) en achterbrug. Iemand nog ideeën voor rempomp en koppeling?
 
Dat is dan ook de reden dat ik geen cockpit meer wil, het liefst zelfs zo weinig mogelijk, alleen koplampen, mooie koplamphouders, een digitellertje en wat kleine lampies, meer niet.....
 
rechts accubak, daarvoor achterste luchtfilterhuis waarin normaal gesproken het luchtfilter zit. Hier kan mooi het zekeringenkastje in, en misschien op de een of andere manier het contactslot.....
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan