25kw bandit 600

BanditDennie

Rookie
20 sep 2020
27
2
Oud Gastel NB
Goedenavond,

Mijn bandit 600 uit 2000 is 25KW op kenteken.
Wie weet waar deze begrensd kan zijn?
Heeft geen inlaatrestrictie zijn geen extra gaatjes gemaakt in de gasschuiven, en deze kunnen helemaal open.
In de uitlaat zit ook geen restrictie.

Ik hoor het graag.

Groet,

Dennie
 
Het kan ook zijn namelijk dat de gasschuiven zijn gemodificeerd, ik heb al gezien dat er een gaatje geboord is aan de onderzijde zodat je vacuüm verlies krijgt, waardoor hij niet volledig naar boven (open) gaat. Ook kan het zijn dat er ergens een stop (schroef/bout) gemonteerd zit waardoor de gasschuiven niet volledig open gaan.
 
Ja er zitten standaard gaatjes in de gasschuiven.
Het zijn constant vacuüm carburateurs daarom kunnen ze er een gaatje in of een groter gat geboord hebben waardoor de gasschuiven niet volledig open gaan (minder vacuüm). Dat zul je dan even moeten vergelijken met standaard gasschuiven aan de hand van foto's of iets dergelijks. Of misschien staat zelfs de standaard maat gaatjes wel ergens vermeld op een forum of iets dergelijks. Vaak kom je met een hoop zoeken best ver..
 
Ok!
En mocht je toevallig inderdaad(wat nu wel heel waarschijnlijk is) 25 kw gemodificeerde gasschuiven hebben, dan kun je 2 dingen doen.. 1. ze (vakkundig) dichtsolderen zodat de gaten weer de juiste diameter hebben. Of... 2 vervangen voor originele of goede gebruikte.. in optie 2 heb je ook nog n aardig zakcentje wanneer je dan deze 25 kw's verkoopt want schijnbaar zijn die dingen nogal prijzig.. als k me niet vergis 75 a 100 stuk... Ligt uiteraard aan de conditie.
 
Ok!
En mocht je toevallig inderdaad(wat nu wel heel waarschijnlijk is) 25 kw gemodificeerde gasschuiven hebben, dan kun je 2 dingen doen.. 1. ze (vakkundig) dichtsolderen zodat de gaten weer de juiste diameter hebben. Of... 2 vervangen voor originele of goede gebruikte.. in optie 2 heb je ook nog n aardig zakcentje wanneer je dan deze 25 kw's verkoopt want schijnbaar zijn die dingen nogal prijzig.. als k me niet vergis 75 a 100 stuk... Ligt uiteraard aan de conditie.
Oke dat wist ik niet.. Bedankt. Heb nog wel 1 vraag, worden er normaal na zo'n modificatie andere sproeiers gestoken of alleen gaatjes in de schuiven?
 
Oke dat wist ik niet.. Bedankt. Heb nog wel 1 vraag, worden er normaal na zo'n modificatie andere sproeiers gestoken of alleen gaatjes in de schuiven?
Met deze modificaties worden er normaal gesproken geen andere sproeiers gemonteerd. Maar als je toch de boel uit elkaar haalt zou ik sowieso even checken of alles standaard is. Of zelfs wijzigen voor nog wat meer por maar dat is natuurlijk aan jou wat je zelf het liefst hebt.
 
Met deze modificaties worden er normaal gesproken geen andere sproeiers gemonteerd. Maar als je toch de boel uit elkaar haalt zou ik sowieso even checken of alles standaard is. Of zelfs wijzigen voor nog wat meer por maar dat is natuurlijk aan jou wat je zelf het liefst hebt.
Ik ga alles nakijken als de carbs er toch afgaan. Zal in mn handboek s kijken of er wat vermeld staat over sproeiermaten etc.
Nogmaals bedankt 👌🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan