25KW, begrenzer of totaal ander motorblok?

Ragonite

Banned User
6 mrt 2002
673
0
Bijv een Kawa ZX-600 25kw versie. Is dit nu precies zelfde blok als de normale 600 maar dan met begrenzer, of is het gewoon heel ander blok dat maar 25kw kan leveren? Want dan halen we gewoon even de begrenzer eruit natuurlijk })
 
kweet nie of je al op meer dan 25kw mag rijden ??
als dat niet het geval is dan zou ik de begrenzer laten zitten ivm verzekering bij ongeluk enz.

antwoord op je vraag:

het blok is precies hetzelfde, hij is alleen afgeknepen
officieel moet je dan weer een nieuw kenteken aanvragen (incl. keuring) als je het terug zet naar het orginele vermogen (staat nu 25kw in je kentekenbewijs)
 
kweet nie of je al op meer dan 25kw mag rijden ??
als dat niet het geval is dan zou ik de begrenzer laten zitten ivm verzekering bij ongeluk enz.

antwoord op je vraag:

het blok is precies hetzelfde, hij is alleen afgeknepen
officieel moet je dan weer een nieuw kenteken aanvragen (incl. keuring) als je het terug zet naar het orginele vermogen (staat nu 25kw in je kentekenbewijs)

Tja, volgend jaar ga ik motorrijbeijs halen.. maar als je dan eens een ongeval krijgt, zet je die begrenzer toch weer terug? Of kan dat niet?
 
Tja, volgend jaar ga ik motorrijbeijs halen.. maar als je dan eens een ongeval krijgt, zet je die begrenzer toch weer terug? Of kan dat niet?

bedenk wel dat je niet meer moet denken als in je brommer tijd (over opvoeren enz.)

als je een ongeluk veroorzaakt met een motor die niet 25kw is dan heb je echt problemen
meestal worden motoren bij ernstige ongelukken meegenomen voor een technische onderzoek
en rara waar ze als eerste naar kijken bij iemand met zo'n leeftijd ??
 
Dus toch wachten tot me 21e ;)

Jammer.. maar hoe hard gaat een 25kw kawa zx600r ?
Really... Hard zat! Ik zal je vertellen dat ik door jouw topic hier ben gaan reggen.

Ik zal wel overkomen als een bezorgde pappa oid. maar als ik jouw posts zo lees, dan lijk je me...tja...ummm...een beetje roekeloos.

Niet voor niets hebben ze voor jouw leeftijdsgroep die 25kw-grens ingevoerd. Dat is om doden, amputaties en dwarslaesies te voorkomen.

Ik kan je (uit ervaring helaas) vertellen dat er erg weinig voor nodig is om een ongeluk op de motor te krijgen. En geloof me...soms kan je er écht heel weinig aan doen! Ik ben met een 'slakkengangetje' van 50km/u met mijn 750cc Virago ooit eens tegen de zijkant van een auto aangeknald omdat ze toen ik nog geen 10 meter van ze af was, de rijbaan opkwamen (van rechts) en hem voor mijn neus stilzette om linksaf te slaan. (en ja: ik zat op een voorrangsweg).

Wat ik je op het hart wil drukken: Geniet van wat je hebt! Ga die aanvullende motorcursussen doen van bv. MRO (Ik ga a.s. zaterdag 8-) )
En probeer compleet één te worden met je fiets! Oefen remproeven en uitwijkmanoevres. Spelen met dat ding! :P
Dát is de fun in een motorfiets. Niet 'wat is de topsnelheid'. Verder leer je met dat spelen (en cursussen) jezelf veel beter uit rare situaties redden.

Ik ben zelf wel een fan van karting...Ik kan natuurlijk ook wel meteen willen in een Formule1 te stappen, maar de kunst is om het kartje goed te beheersen. :9

Maar ga, als je ooit eens wat zwaarders hebt, gerust eens een cursus doen op Zandvoort. Ook errug leuk :)
 
psies, als je geen plezier kan hebben met een CB250 krijg je die ook niet met een R1...

ja, even, en daarna gaat ie na een jaar rijden "op de zolder".

Weer een niet actieve motorrijder erbij.
 
1x posten is genoeg.... :P

maar 1 ding heb je verkeerd, ik ben dus alles behalve roekeloos.. ik kan mezelf goed inhouden! Ik ken mezelf, ook op me scooter (85km/h) rijd ik altijd rustig.. hou me altijd aan de snelheid, alles. En ook al heb ik een R1 onder me reet als ik 21 ben, ik zal altijd voorzichtig blijven rijden! Toch bedankt voor je registratie en het verhaal ;)
 
ik vind trouwens de regels wel heel appart was 25kw betreft

* als jij >=21 bent dan mag je zonder problemen op >25 kw rijden

* als je 25kw mag rijden ongeacht of je de leeftijd van >=21 hebt
 
ik vind trouwens de regels wel heel appart was 25kw betreft

* als jij >=21 bent dan mag je zonder problemen op >25 kw rijden

* als je 25kw mag rijden ongeacht of je de leeftijd van >=21 hebt

Ja dat vind ik ook niet helemaal kloppen...
vooral omdat ik 20 ben en nog moet afrijden, maar ja kan nu niet meer wachten tot ik 21 ben...IK BEN VERSLAAFD!!!
 
Ik ben ervoor dat iedere beginnende motorrijder 25kw begint...

(het liefst zonder dwang van de uberheid)

ben ik met je eens, maar het is toch vreemd dat als je met 20 jaar en 11 maanden je rijbewijs haalt dat je tot je 23e moet wachten voordat je zwaarder mag rijden
en als je 21 jaar en 1 dag bent dat het in 1 keer vervallen is
 
Ja, je moet bij het motorrijden altijd goed doorhebben dat je niet wordt gezien. Ik ben ook nog maar 24 en had op mijn 18,5 de al een motor+rijbewijs (geen snelle maar een yamaha xj600, maar toch al supersnel in vergelijk met mijn vespa)
Wat ik trouwens al goed van de brommer tijd heb geleerd is dat je niet gezien wordt, hier kwam ik ook weer eens achter na een klein ongelukje.
Mijn 2de motor was een suzuki gsx-r 1100 maar daar heb ik gelukkig nooit superhard mee gestuurd, ik vond hem niet fijn rijden waardoor ik hem niet helemaal de baas was. Dit had ook te maken met verschillende akkefietjes, achterwiel die in eens blokeert enz.
Nu heb ik een, nog snellere yamaha fzr 1000, waar ik mij heel lekker opvoel. Ik merk nu echt goed het "1 zijn met de motor", ik kan veel beter sturen met deze motor.
 
Als IK was begonnen met de motor die ik nu rijd...
had IK 100% zeker een enorme klapper gemaakt
(ipv een schuiver met 70km/u)

Als je voor jezelf weet dat je je in kan houden wie ben ik om je een lichte fiets voor te schrijven :?

Het is trouwens niet zo dat ik nu na 4 jaar weet wat m'n motor kan, maar wel wat ik kan (tm)
 
Laatst bewerkt:
Tja.. maar als je een niet zo ernstig ongeval heb, krassen ofzo :) Kan je hem dan terug zetten of niet?

Ga jij dan maar mooi het risico lopen dat je iemand invalide rijd terwijl je motor/rijbewijs niet aan de gestelde eisen voldoet. Kan je tot in het bejaardenhuis blijven betalen voor iemand die je in de kreukels hebt gereden. (En zal ook wel een jaartje of twee duren voordat je je rijbewijs weer terug krijgt/halen mag)
 
Ga jij dan maar mooi het risico lopen dat je iemand invalide rijd terwijl je motor/rijbewijs niet aan de gestelde eisen voldoet. Kan je tot in het bejaardenhuis blijven betalen voor iemand die je in de kreukels hebt gereden. (En zal ook wel een jaartje of twee duren voordat je je rijbewijs weer terug krijgt/halen mag)

Hee,

Het was alleen een vraagje hoor! Rustig aan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan