25KW, begrenzer of totaal ander motorblok?

Ragonite

Banned User
6 mrt 2002
673
0
Bijv een Kawa ZX-600 25kw versie. Is dit nu precies zelfde blok als de normale 600 maar dan met begrenzer, of is het gewoon heel ander blok dat maar 25kw kan leveren? Want dan halen we gewoon even de begrenzer eruit natuurlijk })
 
Een vriend van mij moest ook op een 25kW motor beginnen. Hij had een Honda Vtr 250. Dat was een heel leuk motortje, niet te duur, alleen je ziet ze niet vaak. Hij heeft er een paar jaar op rondgereden en sturen dat hij kon, zo'n ding weegt niks dus perfect voor de kleine bochten. Verder heeft hij er ook grote vakanties meegemaakt. 140 constant is geen probleem als je maar niet naar de toerenteller kijkt. Die slaat dan erg ver uit. De top was 170 dus nog wel redelijk en hij trok netzo als een gs500e.
 
afknijpen kost geloof ik tussen de 300 a 400 euro bij de dealer (incl, nieuwe kenteken enz.)

Hoezo nieuw kenteken? Onzin, nieuwe kentekendelen en dan alleen deel 1. Daar moet bij bijzonderheden : '25 kw motor voor licht rijbewijs' op staan o.i.d. , meteen krijg je van RDW dan ook nieuwe deel 2 en 3. Deel 3 is nu een heel stuk groter.

afknijpen is verschillend per dealer, je kan er ook 400 gulden (dus 180 euro) voor kwijt zijn. Gewoon dealtje maken als je de motor koopt. Mijn eerste motor, een GS500e kocht ik ook met vol vermogen, maar liet 'm direct knijpen.

FZR400 en 600 zijn idd niet te knijpen, maar ga dus voor een ZXR400 of Fazer 600 ofzo, beiden leuke motoren.
 
Hoezo nieuw kenteken? Onzin, nieuwe kentekendelen en dan alleen deel 1. Daar moet bij bijzonderheden : '25 kw motor voor licht rijbewijs' op staan o.i.d. , meteen krijg je van RDW dan ook nieuwe deel 2 en 3. Deel 3 is nu een heel stuk groter.

afknijpen is verschillend per dealer, je kan er ook 400 gulden (dus 180 euro) voor kwijt zijn. Gewoon dealtje maken als je de motor koopt. Mijn eerste motor, een GS500e kocht ik ook met vol vermogen, maar liet 'm direct knijpen.

FZR400 en 600 zijn idd niet te knijpen, maar ga dus voor een ZXR400 of Fazer 600 ofzo, beiden leuke motoren.
Maar ik zit met een bepaald budget.. 3000 euro ongeveer..
 
Maar ik zit met een bepaald budget.. 3000 euro ongeveer..

Ligt eraan wat je wil kopen, een ZXR400, en helemaal met 25kw is niet te krijgen voor dit geld. Ja misschien particulier.

Of je moet naar duitsland gaan en daar zoiets kopen. Of gewoon eerst naked bike ofzo kopen met 25kw (diverse modellen zijn te krijgen) voor zo'n 2000 euro, en dan sparen voor een zware motor?
Het lullige is dat je bijv. een FZR600 wel voor 3000 euro kan krijgen, maar die dus niet te knijpen zijn. Baal ik zelf ook van anders had ik die wel gekocht.
 
Ik ga m'n (toekomstige :) ) motor door een kennis om laten zetten naar 25 kw. Hij zegt dat dat gewoon kan, maar ik moet er het fijne nog maar even van vragen want het lijkt mij dat het door een dealer moet gebeuren of dat je op z'n minst zo'n uitdraai van het vermogen moet hebben
 
Ligt eraan wat je wil kopen, een ZXR400, en helemaal met 25kw is niet te krijgen voor dit geld. Ja misschien particulier.

Of je moet naar duitsland gaan en daar zoiets kopen. Of gewoon eerst naked bike ofzo kopen met 25kw (diverse modellen zijn te krijgen) voor zo'n 2000 euro, en dan sparen voor een zware motor?
Het lullige is dat je bijv. een FZR600 wel voor 3000 euro kan krijgen, maar die dus niet te knijpen zijn. Baal ik zelf ook van anders had ik die wel gekocht.

Hoezo niet te knijpen? :?
Alles is te "knijpen! Alleen niet altijd via officiëlle importeur! Als je verzekeringsmaatschappij accoord gaat met een vermogensuitdraai zou je zelfs een R1, Busa of BB kunnen begrenzen!
Of deze dan nog lekker lopen is echter wel de vraag :P
 
Een vriend van mij moest ook op een 25kW motor beginnen. Hij had een Honda Vtr 250. Dat was een heel leuk motortje, niet te duur, alleen je ziet ze niet vaak. Hij heeft er een paar jaar op rondgereden en sturen dat hij kon, zo'n ding weegt niks dus perfect voor de kleine bochten. Verder heeft hij er ook grote vakanties meegemaakt. 140 constant is geen probleem als je maar niet naar de toerenteller kijkt. Die slaat dan erg ver uit. De top was 170 dus nog wel redelijk en hij trok netzo als een gs500e.
Heh ik ben ook van plan een vtr 250 te kopen :)

top 170 jo 8-) hehe das wel beter wist ik nie, d8 dat tie langzamer liep :P
 
Bijv een Kawa ZX-600 25kw versie. Is dit nu precies zelfde blok als de normale 600 maar dan met begrenzer, of is het gewoon heel ander blok dat maar 25kw kan leveren? Want dan halen we gewoon even de begrenzer eruit natuurlijk })
Er zitten gewoon wat andere onderdelen in het blok.
Andere gasschuif, inlaat geknepen, uitlaat geknepen.
En nog wat andere dingetjes.
En zonder 25 Kw rijden is onverzekerd rijden.
En dat je niet roekeloos bent is gewoon lulkoek.
Wedden dat je steeds sneller wilt.
 
FZR400 kopen?

Zie m'n signature. :)
FZR400
En niet af te voeren? Waarom niet? :?

Klopt! Jammer dan...ik wou ook een FZR400 laten terug tunen, ding was mooi en de prijs was er ook naar. Maar helaas... het molentje kon niet begrenst worden!
Bij een dealer (bijv. MotoPort (evt Zelhem) (sorry ;) )) kost het _+ EUR 180,-
Alles d'r op en d'r an.

Advies: wacht NIET tot je 21 bent en maak al lol en onbewust ervaring voor je 21e.
J.P. Montoya is ook niet meteen naar BMW Williams gegaan om te gaan vertellen die 'ie wel van snel racen' hield.
 
Hoezo niet te knijpen? :?
Alles is te "knijpen! Alleen niet altijd via officiëlle importeur! Als je verzekeringsmaatschappij accoord gaat met een vermogensuitdraai zou je zelfs een R1, Busa of BB kunnen begrenzen!
Of deze dan nog lekker lopen is echter wel de vraag :P

Heb je wel gelijk in, maar niet elke verzekering doet daar makkelijk over, en weet ook niet of de RDW dan wel zo graag mee werkt. Met een uitdraai is het wel te bewijzen, maarja wie zegt dat de uitdraai van die motor is ;)
Ben blij dat ik zo van dat gezeik af ben. Kan ik mooi kopen wat ik wil.
 
Er zitten gewoon wat andere onderdelen in het blok.
Andere gasschuif, inlaat geknepen, uitlaat geknepen.
En nog wat andere dingetjes.
En zonder 25 Kw rijden is onverzekerd rijden.
En dat je niet roekeloos bent is gewoon lulkoek.
Wedden dat je steeds sneller wilt.

Bij mij zijn het hoofdzakelijk de gasschuiven... Dacht ik of zoiets...
 
Er zitten gewoon wat andere onderdelen in het blok.
Andere gasschuif, inlaat geknepen, uitlaat geknepen.
En nog wat andere dingetjes.
En zonder 25 Kw rijden is onverzekerd rijden.
En dat je niet roekeloos bent is gewoon lulkoek.
Wedden dat je steeds sneller wilt.

Jij kent mij niet.. dus kan je er ook geen mening over hebben.
 
Ik durf te wedden als je een R1 onder je kont hebt dat je echt niet overal netjes aan de snelheid houd.
Maar ja, zo denk ik er over

En inderdaad ik ken je niet dus ik zal er maar over op houden.

Al doe je iets maar per ongeluk en reed je inderdaad niet roekeloos of te hard. Dan nog kan je iemand invalide rijden. Dan ben je dus wel zwaar het mannelijk geslachtsorgaan...

Gewoon ff 25 kW gaan rijden, zit niks anders op (Bijna niet dan.).

Maar voor dat bedrag is het inderdaad moeilijk vinden van een geschikte fiets. Ach je hebt nog een jaar de tijd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan