25kw begrenzing zorgt voor gebroken gaskabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

esmer

MF'er
25 aug 2009
99
0
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik mijn motor (op de illegale manier) laten begrenzen bij MADRacing te Alkmaar. Dit werd gedaan middels een schroef dat werd ingedraaid in de kabelbehuizing van de gashendel. Hierdoor gaat de gashendel dus niet volledig open, maar wordt het op een gegeven moment tegengehouden door de schroef.

Nu heb ik vorige week ontdekt dat mijn gaskabel (om mee af te remmen) is gebroken. Ik ben er bijna zeker van dat dit is gebeurd door de schroef.

Kan ik verhaal halen bij MADRacing?
 
Laatst bewerkt:
:?
- Waarom zou je je motor illegaal willen begrenzen?
- Je remt met je gaskabel?
 
Een gaskabel om mee af te remmen? Die begrijp ik ff niet.

Hoe oud is je motor en in wat voor staat was deze kabel 1,5 jaar geleden? Misschien is het gewoon slijtage?
 
shit happens

waarom direct weer claimen :S het is 1,5 jaar geleden gemaakt, het heeft dus 1,5 jaar prima gefunctioneert!
 
Een gaskabel om mee af te remmen? Die begrijp ik ff niet.

Hoe oud is je motor en in wat voor staat was deze kabel 1,5 jaar geleden? Misschien is het gewoon slijtage?
Als je de gashendel dicht draait, remt de motor normaal gesproken af. Nu gebeurt dat dus niet meer. Het betreft een ZX-6R uit 2007.

shit happens

waarom direct weer claimen :S het is 1,5 jaar geleden gemaakt, het heeft dus 1,5 jaar prima gefunctioneert!
Het heeft inderdaad goed gefunctioneerd. Maar wel ten koste van een nieuwe gaskabel. Ik heb zojuist een motorzaak gebeld om te vragen wat het kost om een nieuwe gaskabel te monteren. 120 euro :')
 
Het is volgens mij niet eenvoudig om de gaskabel volledig te vervangen. Ik heb vandaag even mijn benzinetank losgehaald om te kijken tot waar de gaskabel loopt. Ik moet helaas de carburateur ook loshalen om de gaskabel aan te sluiten.
 
Dus je motor remt nu niet meer? :')

Je weet het bijna zeker maar je weet in feite helemaal niks. Koop een nieuwe gaskabel en leg hem er zelf om en niet miepen, die dingen knappen wel eens.
 
Je bedoelt waarschijnlijk dat als je je gas dictdraait je op de motor afremt (voor een deel).
1 1/2 jaar rijden en nu breekt de kabel?? Ik ken mensne die in staat zijn 4 kabels in die tijd te verslijten zoner illegaal gepruts.
Koop een nieuwe kabel en zet die eronder.
 
Gas kabel en retour kabel :)
retour is nu dus kapot.

Op welke manier is eea gemonteerd, dat die kabel er kapot op is gegaan?

en ps: zelf kabeltje kopen en monteren. 120 euro is flink.
 
Als je de gashendel dicht draait, remt de motor normaal gesproken af. Nu gebeurt dat dus niet meer. Het betreft een ZX-6R uit 2007.Het heeft inderdaad goed gefunctioneerd. Maar wel ten koste van een nieuwe gaskabel. Ik heb zojuist een motorzaak gebeld om te vragen wat het kost om een nieuwe gaskabel te monteren. 120 euro :')
hahaaha, koekwous :P

zo'n ding heet een retourkabel en is ervoor om de vlinderklep van het gas dicht te gooien als die al niet uit zichzelf teruggaat :+

gevolg daarvan is dat ie afremt op de motor ja, maar dat lijkt me vrij logisch als je het gas dicht draait

het is in ieder geval geen remkabel ofzo _O-



overigens dat je al overweegt om daarvan verhaal te gaan halen bij die motorzaak (na anderhalf jaar!!!!!) vind ik echt een naaistreek :r

maar als je dat toch wil doen, ga je gang, die lachen je daar vierkant uit
 
Laatst bewerkt:
denk dat ts gewoon de heletijd vol tegen het nokje het gas heeft opengedraait en dat vinden die kabels niet echt super :P
 
Overigens is MADRacing (Mark) zeer kundig. Je bent zeker niet de eerste waar ie een begrenzing op zet en je bent ook niet de laatste geweest.

't Is wat ze noemen een slijtageonderdeel; het slijt dus als je het gebruikt. Na 1.5 jaar kan je amper stellen dat de oorzaak bij een begrenzing ligt. Was 't na 1 week gebeurd had Mark gezien dat de kabel 'op' was en je hiervan op de hoogte gesteld.

Maaaaar, niemand houd je tegen om Mark een belletje te geven en te kijken hoe duur het bij hem is...
 
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik mijn motor (op de illegale manier) laten begrenzen bij MADRacing te Alkmaar. Dit werd gedaan middels een schroef dat werd ingedraaid in de kabelbehuizing van de gashendel. Hierdoor gaat de gashendel dus niet volledig open, maar wordt het op een gegeven moment tegengehouden door de schroef.

Nu heb ik vorige week ontdekt dat mijn gaskabel (om mee af te remmen) is gebroken. Ik ben er bijna zeker van dat dit is gebeurd door de schroef.

Kan ik verhaal halen bij MADRacing?
Je moet verhuizen naar de VS. Die claimcultuur daar past wel bij jou denk ik.
 
Het gaat inderdaad om een retour kabel :P

Wat ik met 'verhaal halen' bedoel is dus dit probleem aan hem voorleggen en kijken of we er samen uit kunnen komen. Misschien heb ik in de OP toch niet de juiste woorden gebruikt.

Ik denk dat ik het toch gewoon zelf ga proberen. 120 euro vind ik wel erg veel (50 euro kabels, 70 euro montage).
 
Dat je er uberhaupt al over nadenkt geeft al aan wat voor miepert je bent.
Sta je ook iedere dag te laseren en iedereen die 1km te hard rijd een boete aan te naaien?
 
ik begrijp niet wat er illegaal er aan is?? En als het toch al illegaal zou zijn waarom heb je het in godsnaam gedaan dan?? Kan je net zo goed illegaal op vol vermogen rijden ..
 
Het gaat inderdaad om een retour kabel :P

Wat ik met 'verhaal halen' bedoel is dus dit probleem aan hem voorleggen en kijken of we er samen uit kunnen komen. Misschien heb ik in de OP toch niet de juiste woorden gebruikt.

Ik denk dat ik het toch gewoon zelf ga proberen. 120 euro vind ik wel erg veel (50 euro kabels, 70 euro montage).
Gast mag hopen dat je niet serieus ben _O-
Het is freaking 1,5 jaar geleden..
 
ik begrijp niet wat er illegaal er aan is?? En als het toch al illegaal zou zijn waarom heb je het in godsnaam gedaan dan?? Kan je net zo goed illegaal op vol vermogen rijden ..
Omdat het anders te duur is :+

120 euro is al veel geld :X

En ondertussen wel met een zx-6r uit 2007 rijden _O-
 
Laatst bewerkt:
Het gaat inderdaad om een retour kabel :P

Wat ik met 'verhaal halen' bedoel is dus dit probleem aan hem voorleggen en kijken of we er samen uit kunnen komen. Misschien heb ik in de OP toch niet de juiste woorden gebruikt.

Ik denk dat ik het toch gewoon zelf ga proberen. 120 euro vind ik wel erg veel (50 euro kabels, 70 euro montage).
zie net in je profiel dat je HBO doet..

dan moet je toch wel uit kunnen vogelen hoe je een retourkabel monteert? :?

dat krijgt mijn stiefbroertje van 14 nog voor elkaar en die doet vmbo
 
Laatst bewerkt:
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik mijn motor (op de illegale manier) laten begrenzen bij MADRacing te Alkmaar. Dit werd gedaan middels een schroef dat werd ingedraaid in de kabelbehuizing van de gashendel. Hierdoor gaat de gashendel dus niet volledig open, maar wordt het op een gegeven moment tegengehouden door de schroef.

Nu heb ik vorige week ontdekt dat mijn gaskabel (om mee af te remmen) is gebroken. Ik ben er bijna zeker van dat dit is gebeurd door de schroef.

Kan ik verhaal halen bij MADRacing?

neen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan