25kw brik

Jasper S

Die hard MF'er
10 apr 2004
333
0
Ede
Heho,
Vanwege vakantiewerk heb ik wat geld verdiend. Ook verkoop ik zeer binnenkort weer waarschijnlijk een motor. Ik zou er een autorijbewijs voor kunnen halen of kleding en een goed functionerend mobieltje kopen, maar ga denk ik toch weer voor een motor. Nu kijk ik op marktplaats rond met een budget van ik denk maximaal rond de 1000 euro voor aankoop. Maar eigenlijk staat er bar weinig tussen wat ik leuk vind. Ik zoek: Hmm weet niet. Opzich wel iets wat er aardig uitziet, geen restauratieproject, redelijk betrouwbaar. Mijn smaak is ook lastig te definieren, maar wat ik oa waardeer:
-tweetakt
-beetje snelwegbestendig
-Wat 4takt betreft alles wat net een beetje aparter is, zoals dikke 1cilinder, v-twin, boxer, 3cilinder e d
-duits
-italiaans
-caferacerlook
-cardan
-niet teveel km's
-geen brikbrik, maar netjesbrik
-niet te 13 in een dozijn brik, zoals CB'tjes

Een combinatie van alle bovenstaande gaat lastig worden natuurlijk.
Waar ik tot nu toe op ben gevallen: Suzuki GSX250 (wel een behoorlijk suf uiterlijk)wegens heel positieve ervaring met een gs450 blok (geen 25kw), en de Moto Guzzi V35 Imola, maar voor de rest eigenlijk vrijwel niks. Ik heb al een ''dagelijkse'' motor (BMW R45), maar mocht de volgende mij meer bevallen dan gaat die er weer uit.
Vandaar mijn vraag: Weten jullie nog leuke motorfietsen die aan 1 of meer van de bovenstaande eisen voldoen?
Wat een vaag en wazig verhaal nu ik het zo achteraf lees, maargoed.
 
Laatst bewerkt:
25KW is nooit snelwegbestendig. Als brik al helemaal niet.

Ik zou nu gaan voor de CB350F voor je 25KW periode en later een echte motor die aan bovenstaande eisen voldoet.
 
Daar ben ik het niet mee eens.
Mijn BMW uit '79 met 25(en een halve) KW voldoet prima op de snelweg, heel redelijke koppel en een top van ruim 150km/h, wat in NL echt voldoende is om te hard te rijden op de snelweg. Ik heb daarmee ook al redelijk wat km's op de snelweg gezeten. Een CB350F is juist zo'n motor die ik niet hoef, ik vind het leuke fietsjes verder hoor. Maar het remt belabberd, het rijdt weinig spectaculair, ik vind het eigenlijk niks hebben, en ik ben geen fan van 4 in lijn blokjes. Dat moet in een auto :P
Maargoed, ik kijk dus wel verder voor een Imola.
 
Laatst bewerkt:
Yamaha SR500? ;)
500cc éénpitter met 24 komma nogwat kw's.
Valt zeker wat leuks van te maken ook :Y
Gr Gerwald
 
Tweetakt kan ook? : eoa MZ (250 trophy sport bijv.). Hebben 23 PK ofzo en lopen volgasbestendig 120.
SR500 Is natuurlijk mooier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan