25kw crossmotor kopen

next070

MF'er
28 okt 2012
78
0
Den Haag
Heej,

Ik ben nieuw op het forum en dit is mijn eerste bericht. *O*

Ik heb twee maanden mijn motorrijbewijs, ben 19, en ik mag nog alleen lichte motoren rijden(max 25kw).

Ik heb bij silverline een ducati hypermotard 796(25kw) gehuurd en dit beviel me echt! Supermooie en lekker rijdende motor. Alleen is dit nog wel ver boven mijn budget.

Ik ben opzoek naar een soort crossmotor(die een beetje op de hypermotard lijkt). Het moet een 4-takt zijn en natuurlijk onder de 25 kw.

Mijn budget is rond de 2000euro. Ik wil geen hele oude motor hebben, dus wel gewoon ongeveer na 2000. Kent iemand een goede crossmotor die std al 25kw zijn. Aan welk merk en type zouden aan mijn eisen voldoen?

DANK!
 
jij zoekt een supermoto, middelgewichtsklasse, geen crosser.

voor 2000 kun je misschien op zoek naar een wat oudere susuki drz400sm of een naar sm geconverteerde
enduro van 450cc

google/marktplaats helpen je hier al een eind verder.
 
Gefeliciteerd met je rijbewijs!

Honda FMX 650 misschien.

Ietsje boven 25 kw maar dit kan je wel laten begrenzen. (37 pk, 25kw = 34pk +/-)
Zit ook een stukje boven je budget maar ik denk dat je niet veel ''moderne'' supermoto's vind voor <2000 euro.
 
Laatst bewerkt:
Juist. Ik hen die honda fmx 650 opgezocht. Precies wat ik zoek. Wel jammer dat die dan net geen 25 kw is...hoeveel ben ik kwijt aan begrenzen incl kosten rdw?
 
Juist. Ik hen die honda fmx 650 opgezocht. Precies wat ik zoek. Wel jammer dat die dan net geen 25 kw is...hoeveel ben ik kwijt aan begrenzen incl kosten rdw?

Begrenzen verschilt heel erg in prijs waar je het laat doen, of je het officieel op de papieren laat zetten of dat je het ''in het grijze gebied tussen gedoogd en illegaal'' via uitdraai doet.

Met uitdraai denk ik dat je rond de €150 kwijt bent en dat de motor dan op gas begrensd wordt. Dit omdat er maar een heel klein verschil tussen het huidige vermogen en 25 kw zit.

Als je het officieel vermeld wilt hebben op de papieren dan zal je eerst uit moeten zoeken of de motor officieel naar 25 kw gebracht kan worden en rekening houden met 3 á 400 euro voor de hele procedure.

Pin me er niet aan vast, is een beetje nattevinger werk maar dit zijn bedragen die vaak op het forum langs komen.

Voor mijn CBR was ik €300 kwijt voor het laten begrenzen + afstellen + nieuwe bougies. Ik heb mijn motor via uitdraai verzekerd dus het staat niet op mn papieren. Dit omdat mijn motor een import fiets is en de papieren dan niet aangepast kunnen worden tenzij ik mn motor uit- en dan weer invoer.

Het makkelijkst is natuurlijk een honda dealer in de buurt zoeken en die even opbellen met de vraag of deze motor begrenst kan worden en wat het dan moet kosten.
 
Bouwjaren weet ik niet, maar Cagiva had de W16 600
Verder zal ee wel te begrenzen zijn aan DR650, KLX650..
KLX300 zal wel 25kw zijn.
XR400?
 
Laatst bewerkt:
Het moet toch echt officieel op de papieren geregeld worden, voordat ik de motorfiets mag berijden? Dus dat het letterlijk 25kw staat op de kentekenpapieren. Of vergis ik mij daarin? En rekent het rdw dan ook kosten?
 
Het moet toch echt officieel op de papieren geregeld worden, voordat ik de motorfiets mag berijden? Dus dat het letterlijk 25kw staat op de kentekenpapieren. Of vergis ik mij daarin? En rekent het rdw dan ook kosten?

Klopt. Wil je helemaal legaal als beginner een 25kw motor rijden dan moet er op de papieren staan dat de motor 25kw heeft.

Echter kan je er ook voor kiezen de motor te laten begrenzen en met de uitdraai van de begrenzing als bewijs je motor verzekeren als lichte motorfiets. de motorverzekering van de KNMV accepteert dit bijvoorbeeld. Je neemt de uitdraai dan altijd mee bij je papieren als bewijs en vraagt een brief van de verzekering waarin ze verklaren op de hoogte te zijn van de uitdraai en je op vertoon van deze uitdraai verzekeren.

Bij optie 1 ben je zeker dat je, als je je aan alle verkeersregels en gedragingen houdt, geen boetes krijgt voor het rijden op een zware (>25kw) motorfiets zonder het vereiste rijbewijs.

Bij optie 2 is er de mogelijkheid dat als je staande gehouden wordt en je treft een verkeerde agent dat deze dan een boete geeft voor het rijden zonder het vereiste rijbewijs omdat er op de papieren niet staat dat je motor 25 kw is.

Optie 2 wordt vaak gebruikt voor motoren die officieel niet naar 25kw terug kunnen worden gebracht. Door de motor te begrenzen, via het gas hendel of met een officieel kitje in de carburateurs of een andere cdi enz., en een testbank uitdraai te maken zijn deze motoren toch als 25kw te rijden en dus ook te verzekeren.

Er zijn diverse topics over welke motoren wel en niet officieel op 25kw kunnen. Als je deze even doorspit word je al veel duidelijk denk ik.

Even een samenvatting :

Op de papieren = 100% legaal.
Met uitdraai = Voor de verzekering oké, door de politie gedoogd maar je kan er een boete voor krijgen.


Edit :
Ja de RDW rekent kosten. Als je het bij een dealer laat doen dan verrekent deze dat met jou.
 
Laatst bewerkt:
Okee. Ik ben weer een hoop wijzer:). Ik woon hier in regio denhaag, ken bijna iedere agent en heb ook geen goede reputatie ivm opgevoerde brommers haha. Dus denk dat ik gewooon voor optie 1 ga. Bedankt vor alles!
 
Okee. Ik ben weer een hoop wijzer:). Ik woon hier in regio denhaag, ken bijna iedere agent en heb ook geen goede reputatie ivm opgevoerde brommers haha. Dus denk dat ik gewooon voor optie 1 ga. Bedankt vor alles!

Dan is het inderdaad wel handig als alles officieel is haha :+

Eerste stap is dus even uitzoeken wat officieel op 25 kw kan worden gezet!
 
Als ik bijv die honda fmx 650 koop. Ik koop zelf een setje en begrens hem op 25kw. Ik laat de dealer dan alles nakijken regelen. Dus dan doe zij de uitdraai en die stuur ik op naar verzekering... Kan ik dan de papieren opsturen maar het rdw en dat zij het op papier 25kw zetten?

Hoeveel ben im hier aan kwijt. En werkt het zoals ik hierboven heb beschreven?
 
Als ik bijv die honda fmx 650 koop. Ik koop zelf een setje en begrens hem op 25kw. Ik laat de dealer dan alles nakijken regelen. Dus dan doe zij de uitdraai en die stuur ik op naar verzekering... Kan ik dan de papieren opsturen maar het rdw en dat zij het op papier 25kw zetten?

Hoeveel ben im hier aan kwijt. En werkt het zoals ik hierboven heb beschreven?

Als je goede afspraken maakt met de dealer en die hiermee instemt dan zou het zo kunnen ja.

Maar eerst moet je uitzoeken of die fmx wel op een 2e typegoedkeur heeft voor 25 kw anders dan kan je het niet op de papieren laten zetten. Wat het kost en dergelijke moet je echt zelf even uitzoeken... Kijk wat een 25 kw setje kost, zoek uit wat de papierwinkel kost en bel de rdw ofzo om te kijken of het zo kan.
 
Heb mijn gsxr 600 op papier laten zetten en dat koste 700 euro incl. de 25kw cdi! Heb een dealtje gemaakt met de dealer dus heb dit bedrag niet hoeven te betalen. Ik heb nu de 25kw cdi en zij nog de orginele. Als mijn 25kw periode erop zit kan ik terug komen en zetten ze de orginele cdi er weer voor me in.

Als je een motor bij een dealer koopt regelen zij ook het op het kenteken zetten van 25kw. Dus kijk even of er een mooie motor en een leuke voor je bij zit bij een dealer want daar kan je misschien wel een dealtje mee maken.

Maar als ik jou verhaal zo hoor ging ik toch voor de 25kw op de uitdraai. Is een stuk goedkoper en kan bij vrijwel alle supermotard/enduro motoren. En bij de grote verzekeraars kan je hem dan gewoon verzekeren. Dus niet zoveel nadenken en gewoon doen :P
 
Jaa, ik wil vanzelfsprekend ook voor de makkelijke/goedkopere manier gaan. Alleen is er dan een 25kw uitdraai, en dus niet op de kentekenpapieren. Dit is simpelweg verboden. Niet alle agenten doen hier moeilijk over, heb ik gehoord...ik heb dus niet een hele goede reputatie bij de politie(snelle brommers, achtervolgingen)en ben ook nog een ''buitenlander''. Groot kans dat ze mij bij een staandehouding toch een p-v aan naaien voor geen rbw... Dus wil het zekere voor het onzekere nemen totdat ik gwn zwaar mag rijden:).
 
Er zijn ook wel motoren die op papier al goed zijn, alleen moet je vervolgens de machine zelf dan daadwerkelijk begrensen, en dan is de put ook wel een beetje uit zon machine ben ik bang.

Een aprilia etx of een dr 350 ofzo is misschien een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
op kenteken laten zetten is toch niet persé nodig. als je kan aantonen d.m.v papieren dat hij 25kw is is het voldoende volgens m'n verzekering
 
Officieel mag het niet. En ik kijk wel. Als de 35kw regeling voor mij gaat gelden dan koop ik een xt660x. Zo niet dan zoek ik een andere goedkope supermoto en laat op uitdraai begrenzen naar 25kw.
 
Met een beetje geluk zitten alle agenten zich blind te staren op de nieuwe categorieën en glip je er tussendoor met je net-nie-helemaal-legale 25kw uitdraai
 
Ik heb deze zomer een Honda FMX 650 uit 2006 gekocht en bij Motoport laten begrenzen, kosten:
€450 materiaal + €50 manuren = €500.
Zij hebben de begrenzer(andere cdi en ?gasschuif?) ingebouwd en de papieren geregeld.
Als je hem op de officiële manier, op kenteken dus, wilt laten begrenzen moet een officiële Honda dealer dit doen. Zij moeten hem ombouwen en krijgen dan een certificaat van Honda die weer met de kentekenpapieren meegestuurd moet worden naar de rdw.

DB Killer Laser ProDuro demper(nieuwe)
 
Laatst bewerkt:
Dit ziet er leuk uit en binnen mijn budget...

Is dit een goede beginnersmotor met niet al teveel onderhoud enzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan