25kW: de veelgestelde vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een tijdje geleden voor mijn vrouw een virago 535 gekocht. Omdat zij nogal klein van postuur is heeft zij examen gedaan op een 25 kW en zit ze dus ook 2 jaar hieraan vast. Omdat de virago standaard meer aan Kw's in huis heeft moest deze teruggebracht worden. Dit heeft echter meer voeten in de aarde gehad als dat de dealer (en ik, zei de gek)had gedacht. in eerste instantie bij de importeur nagevraagt. Terug brengen is niet vanzelfsprekend. Een geimporteerde motor uit bv Canada, kan onder geen enkel beding wettelijk worden teruggebracht tot 25 kW. De terugvoersetjes passen er wel in, maar bij het RDW krijg je de papierwinkel niet in orde. Krijg je van de importeur groen licht, dan kan het setje worden ingebouwd. Let op: is behoorlijk prijzig!!! de dealer moet de papieren en verklaring van terugbrengen van de motor indienen bij het RDW. en dan is het nog enkele weken wachten totdat je de nieuwe papieren in huis hebt. Wil je het na 2 jaar weer origineel maken, doorloop je bijna hetzelfde pakket. Het komplete terug brengen van de Virago heeft me ongeveer 300 Euro en 4 weken gekost.

Na het terugbrengen van de motor was deze veel van zijn vermogen verloren, trokt niet goed meer op en de topsnelheid was krap 115 km/u (berg af, wind in de rug en cafe in zicht). Ik heb de motor hiervoor naar MotorCentrum Roosendaal gebracht en voor wel 12 euro 50 hebben zij het gasmembraan gelijmd. het schijnt dat dit membraan vaak loskomt tijdens het terugbrengen naar 25 kW. Nu rijdt de motor weer super (top van 145 km/u). het kan ook zijn dat de membranen stuk gemaakt zijn tijdens het terugbrengen. Ga dan terug naar de zaak waar het is gebeurd, want dan wordt het een duur grapje.
 
zullen we het weer ontopic houden? Dit topic ging/gaat over de 25kw regeling ;)
 
Beste SuperKris,

je kunt merken dat je al een doorgewinterde motorrijder bent en het helemaal snapt wat betreft de beleving van het motorrijden. Ook jij bent ooit eens begonnen met je voort te bewegen op een gemotoriseerde tweewieler. En toen heb jij je vast ook belachelijk gemaakt (in de ogen van anderen) met de meest stupide vragen en opmerkingen. Het is jammer te noemen dat de 25 kW regeling bestaat. Ik ben een van de 'gelukkigen' die dit allemaal niet mee heeft hoeven te maken, dus wist ook niet van de problemen en onduidelijkheden omtrent de 25 kW regelingen. Nu weet ik dit allemaal wel, omdat mijn vriendin ook bezig met haar rijbewijs. 25 kW ja, omdat ze aan de kleine kant is zeg maar. Feit blijft echter dat er een dag komt dat alles nieuw voor je is en alles begint te leren. Dan hoort er ook een bepaalde mate van onkunde bij die zich uit in de, in jouw ogen, belachelijke vragen en opmerkingen. Je kunt ook gewoon normaal doen en het rustig uitleggen zodat de beginnende motorrijder niet hetzelfde beeld krijgt van 'ervarener' motorrijders zoals automobilisten die over het algemeen hebben. Motorrijden gaat tenslotte over VRIJHEID en dat geldt ook voor jou! Kun je dit niet accepteren, ga dan stilletjes in een hoekje je taalfouten verbeteren (en je fouten wat betreft JOUW uitleg over de 25 kW regeling) en laat de mensen die het motorrijden WEL leuk vinden (ik kan me na dit stukje van jou niet aan de indruk onttrekken dat je behoorlijk gefrustreerd raakt van het motorrijden) met rust. Veel succes! En wat de 25 kW rijders betreft: gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent, het is tenslotte allemaal een hobby.
 
Beste SuperKris,

je kunt merken dat je al een doorgewinterde motorrijder bent en het helemaal snapt wat betreft de beleving van het motorrijden. Ook jij bent ooit eens begonnen met je voort te bewegen op een gemotoriseerde tweewieler. En toen heb jij je vast ook belachelijk gemaakt (in de ogen van anderen) met de meest stupide vragen en opmerkingen. Het is jammer te noemen dat de 25 kW regeling bestaat. Ik ben een van de 'gelukkigen' die dit allemaal niet mee heeft hoeven te maken, dus wist ook niet van de problemen en onduidelijkheden omtrent de 25 kW regelingen. Nu weet ik dit allemaal wel, omdat mijn vriendin ook bezig met haar rijbewijs. 25 kW ja, omdat ze aan de kleine kant is zeg maar. Feit blijft echter dat er een dag komt dat alles nieuw voor je is en alles begint te leren. Dan hoort er ook een bepaalde mate van onkunde bij die zich uit in de, in jouw ogen, belachelijke vragen en opmerkingen. Je kunt ook gewoon normaal doen en het rustig uitleggen zodat de beginnende motorrijder niet hetzelfde beeld krijgt van 'ervarener' motorrijders zoals automobilisten die over het algemeen hebben. Motorrijden gaat tenslotte over VRIJHEID en dat geldt ook voor jou! Kun je dit niet accepteren, ga dan stilletjes in een hoekje je taalfouten verbeteren (en je fouten wat betreft JOUW uitleg over de 25 kW regeling) en laat de mensen die het motorrijden WEL leuk vinden (ik kan me na dit stukje van jou niet aan de indruk onttrekken dat je behoorlijk gefrustreerd raakt van het motorrijden) met rust. Veel succes! En wat de 25 kW rijders betreft: gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent, het is tenslotte allemaal een hobby.

tjong tjong wat een mensenkennis. Ik wist een klein jaartje geleden ook geen fuck van motoren af, ik ben zelf nog maar 20, ik rijd nog 25kw en ik ben nogsteeds erg onervaren. Maar ja, ik erger mij er idd wel aan hoe sommige mensen hier crap posten. Niemand neemt de moeite om even een bestaand topic door te lezen en sommige hebben bergen scootah mentaliteit. Daar irriteer ik mij aan jah. Dus wat doe ik dan, ik verzamel alle info in 1 topic zodat iedereen daar zijn info vandaan kan halen. Iriteer jij je daaraan? ja? das dan vette pech voor jou want ik ga er niets aan veranderen. Als je verder nog wat te zeiken heb, of als je mij nog verder wilt doorgronden, doe je dat maar even lekker via mijn e-mail, en houd je hier verder je kop.

Vriendenlijke motorgroetjes,

Kristiaan B|
 
Laatst bewerkt:
Beste SuperKris,

je kunt merken dat je al een doorgewinterde motorrijder bent en het helemaal snapt wat betreft de beleving van het motorrijden. Ook jij bent ooit eens begonnen met je voort te bewegen op een gemotoriseerde tweewieler. En toen heb jij je vast ook belachelijk gemaakt (in de ogen van anderen) met de meest stupide vragen en opmerkingen. Het is jammer te noemen dat de 25 kW regeling bestaat. Ik ben een van de 'gelukkigen' die dit allemaal niet mee heeft hoeven te maken, dus wist ook niet van de problemen en onduidelijkheden omtrent de 25 kW regelingen. Nu weet ik dit allemaal wel, omdat mijn vriendin ook bezig met haar rijbewijs. 25 kW ja, omdat ze aan de kleine kant is zeg maar. Feit blijft echter dat er een dag komt dat alles nieuw voor je is en alles begint te leren. Dan hoort er ook een bepaalde mate van onkunde bij die zich uit in de, in jouw ogen, belachelijke vragen en opmerkingen. Je kunt ook gewoon normaal doen en het rustig uitleggen zodat de beginnende motorrijder niet hetzelfde beeld krijgt van 'ervarener' motorrijders zoals automobilisten die over het algemeen hebben. Motorrijden gaat tenslotte over VRIJHEID en dat geldt ook voor jou! Kun je dit niet accepteren, ga dan stilletjes in een hoekje je taalfouten verbeteren (en je fouten wat betreft JOUW uitleg over de 25 kW regeling) en laat de mensen die het motorrijden WEL leuk vinden (ik kan me na dit stukje van jou niet aan de indruk onttrekken dat je behoorlijk gefrustreerd raakt van het motorrijden) met rust. Veel succes! En wat de 25 kW rijders betreft: gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent, het is tenslotte allemaal een hobby.


HAHAHAAHAHAHAHAHAAAAAA!!!!!!!! *D Way the go girl!
Eindelijk eens iemand die het ook ziet. Hijs wel heel veel zoals ie zelf vindt, dus laten we hem wel in zn waarde laten, zoals ie dat ook met anderen doet, de zielige aap.

Hij ervaren motorrijder? Hij doet erg zn moeite om erbij te horen door zn Kawa op een Suzuki te laten lijken. Op school gaad hed volgenz mei ooc neit so geot.
 
tjong tjong wat een mensenkennis. Ik wist een klein jaartje geleden ook geen fuck van motoren af, ik ben zelf nog maar 20, ik rijd nog 25kw en ik ben nogsteeds erg onervaren. Maar ja, ik erger mij er idd wel aan hoe sommige mensen hier crap posten. Niemand neemt de moeite om even een bestaand topic door te lezen en sommige hebben bergen scootah mentaliteit. Daar irriteer ik mij aan jah. Dus wat doe ik dan, ik verzamel alle info in 1 topic zodat iedereen daar zijn info vandaan kan halen. Iriteer jij je daaraan? ja? das dan vette pech voor jou want ik ga er niets aan veranderen. Als je verder nog wat te zeiken heb, of als je mij nog verder wilt doorgronden, doe je dat maar even lekker via mijn e-mail, en houd je hier verder je kop.

Vriendenlijke motorgroetjes,

Kristiaan B|

Scootah mentaliteit!? Ik dacht dat jij daar de voorzitter van was!?
En via email? Kun je het niet oplossen op een forum waar iedereen kan zien dat je op je plaats wordt gezet? Zoals bij Wolfenstein!? :}
Ga alsjeblieft eens wat zinnigs doen. Werk ofzo.
 
NC30Kerel,

ik ben nu even serieus, maak er gebruik van want het komt zelden voor :P
Ik heb dit topic gemaakt om mensen nuttige info te verschaffen. Je mag van mij elk topic van mij probeeren te verzieken, maar van deze blijf je af. Ik ga niet eens verder reageeren op een paar andere domme nuttenloze opmerkingen van je. Je mag van mij for all i care in elk topic probeeren af te zeiken, maar niet hier. ook voor jou geld, Als je wat te zeiken heb, ga je gang, MAAR NIET HIER!

Ik verwacht dat je hier nu niet meer post, maar mij een e-mail stuurd als je nog wat te melden hebt, en als je dat niet durft ga je maar probeeren mij in een ander topic af te zeiken.

kris
 
NC30Kerel,

ik ben nu even serieus, maak er gebruik van want het komt zelden voor :P
Ik heb dit topic gemaakt om mensen nuttige info te verschaffen. Je mag van mij elk topic van mij probeeren te verzieken, maar van deze blijf je af. Ik ga niet eens verder reageeren op een paar andere domme nuttenloze opmerkingen van je. Je mag van mij for all i care in elk topic probeeren af te zeiken, maar niet hier. ook voor jou geld, Als je wat te zeiken heb, ga je gang, MAAR NIET HIER!

Ik verwacht dat je hier nu niet meer post, maar mij een e-mail stuurd als je nog wat te melden hebt, en als je dat niet durft ga je maar probeeren mij in een ander topic af te zeiken.

EDIT: Ik ga je geen email sturen, dit is een forum, dus hou alsjeblieft je dwaze uitspraken voor je.

kris

En nou ben ik nog JOU aan het afzeiken? Volgens mij heb jij echt geen idee hoe 'apart' jij bezig bent, maargoed omdat je de confrontatie wederom weer niet aandurft ookal ist van een meiske. Ik zal hier niet meer posten, nee ik WIL hier niet meer posten. Je hebt een prachtige topic waar alleen nuttige reacties horen, vooral die van jou, je hebt trouwens ook een hele mooie motor.

EDIT: Ik ga je geen email sturen, dit is een forum, dus hou alsjeblieft je dwaze uitspraken voor je.
 
willen de heren even ophouden B|

Dit topic bedoelt ter info voor de beginnende motorrijder, waar deze wat info vandaan kan halen om daarmee zich verder te orienteren hier op het forum en daarbuiten over de mogelijkheden en beperkingen van de 25kw regeling. Het is niet de bedoeling dat dit een gooi-met-rotte-vis-naar-een-ander-topic wordt B|

Tevens heb ik het vermoeden dat marrekie liever met meneer wordt aangesproken dan met meisje O-) :P
 
willen de heren even ophouden B|

Dit topic bedoelt ter info voor de beginnende motorrijder, waar deze wat info vandaan kan halen om daarmee zich verder te orienteren hier op het forum en daarbuiten over de mogelijkheden en beperkingen van de 25kw regeling. Het is niet de bedoeling dat dit een gooi-met-rotte-vis-naar-een-ander-topic wordt B|

Tevens heb ik het vermoeden dat marrekie liever met meneer wordt aangesproken dan met meisje O-) :P

Ohw, hahaha. Ik dacht dat t een verbastering van Marieke was ofzo. ;)
Nee maar alle gekheid op een stokje, laat ons gewoon kappen met deze nonsens.
 
tjong tjong wat een mensenkennis. Ik wist een klein jaartje geleden ook geen fuck van motoren af, ik ben zelf nog maar 20, ik rijd nog 25kw en ik ben nogsteeds erg onervaren. Maar ja, ik erger mij er idd wel aan hoe sommige mensen hier crap posten. Niemand neemt de moeite om even een bestaand topic door te lezen en sommige hebben bergen scootah mentaliteit. Daar irriteer ik mij aan jah. Dus wat doe ik dan, ik verzamel alle info in 1 topic zodat iedereen daar zijn info vandaan kan halen. Iriteer jij je daaraan? ja? das dan vette pech voor jou want ik ga er niets aan veranderen. Als je verder nog wat te zeiken heb, of als je mij nog verder wilt doorgronden, doe je dat maar even lekker via mijn e-mail, en houd je hier verder je kop.

Vriendenlijke motorgroetjes,

Kristiaan B|

Beste SuperKris,

als ik je verder wil doorgronden doe ik dat inderdaad via deze topic en dus niet via je e-mail. En als je je daaraan irriteert dan is dat dus vette pech voor JOU! Leuk dat je eerst meldt dat jij je irriteert aan anderen en vervolgens doodleuk meldt dat als IK me ergens aan irriteer dat dat dan pech is voor MIJ. Voor mij is deze discussie over en wens IEDEREEN het beste. Enneh... Kris: veel succes met je studie! Later!

:]
 
der is zojuist een rondzendbrief geweest over het lichte rijbewijs hier in belgië waar uitdrukkelijk staat dat de brommer moet voldoen aan <25kw en <0.16pk/kg

geeft dit geen problemen wanneer je een aprilia rs of cagiva mito wilt laten verzekeren in belgïë
 
Misschien dat je er wat info uit mijn topicje bij kunt zetten?

Het is in ieder geval een van de meest risicovrije methodes:
Jurgen van Dijk Motoren - Enschede
€550,00, 3 weken en je hebt een fiets zonder tweede typekeuring als 'licht' op kenteken staan. Prijs is inclusief het begrenzen zelf. De BPM hoeft volgens BadEend niet opnieuw voldaan te worden.
Let op: de fiets moet wel in zodanige staat zijn dat ie de TüV en RDW-keuring kan doorlopen. Alleen met de originele uitlaat dus (tja, misschien een Bos, die is wel TüV-OK dacht ik, als een van de weinigen).

Denk alleen dat deze methode voor mij ff wat te pittig aan de prijs is :X ....
 
Ik heb ook een vraagje.
Mijn vader had uitgebreid met een instructeur zitten lullen over (motor) rijbewijzen omdat ik binnenkort 18 word en voor me rijbewijs ga.
Die instructeur beweerde dat op je kenteken moet staan dat de motor 25 kw is, maar als je nou een motor koop van zeg 20+ jaar terug dan staat het er nog niet op. Ben je dan verplicht om je kentekenbewijs op te sturen naar de rdw om er 25 kw op te laten zetten of mag je zo rond gaan rijden?
Als het kan zou ik er een bronvermelding bij willen want mijn vader is behoorlijk eigenwijs.
 
?Heel leuk allemaal, maar stel je bent 30. en je hebt een mooie motor gevonden, leuk prijsje bla bla.

MAAR 25 kw, en ik heb met die regel helemaal niets te maken. Kan die fiets dan legaal worden "opgevoert" naar het oorspronkelijke vermogen? of moet de motor dan weer worden gekeurt?


ook handig voor idereen die door de "proeftijd" heen is, maar geen nieuwe motor wik/kan kopen.

M
 
?Heel leuk allemaal, maar stel je bent 30. en je hebt een mooie motor gevonden, leuk prijsje bla bla.

MAAR 25 kw, en ik heb met die regel helemaal niets te maken. Kan die fiets dan legaal worden "opgevoert" naar het oorspronkelijke vermogen? of moet de motor dan weer worden gekeurt?


ook handig voor idereen die door de "proeftijd" heen is, maar geen nieuwe motor wik/kan kopen.

M

ga ik direct even wat over schrijven!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan