25kW: de veelgestelde vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

M'n 1e post hier op dit forum :)

Ik zit ook met een 25kw probleem.
Heb laatst een suzuki gsx 400e uit 1984 gekocht. Van tevoren bij een motorzaak geinformeerd of die terug te voeren was ect, toen was mij verteld dat zolang het geen geimporteerde was, dus gewoon een NL'se motor dat dan alles te regelen was.

Nou ik blij, motor gekocht ect, ging ik gister weer naar diezelfde motorzaak. Hij met importeur enzo gebeld. En die gaat dus niet akkoord.
Want omdat de motor uit 84 is ( van voor de kw's regeling ) heeft de importeur daar geen "officiele door de importeur goedgekeurde afvoer setjes voor B| ".

Dus begint de motorzaak man te vertellen over dat testbank verhaal enzo, ik wat met verzekerings maatschappijen gebelt. Maar bijvoorbeeld Unive eist een nieuw kenteken waar de 25kw vermelding op staat.

Kan iemand mij vertellen welke verzekerings maatschappij'en zo'n testbank uitdraai ect wel accepteren??

Ik heb de motor inmiddels al weer te koop staan, maar toch besloten om het niet meteen op te geven. Zeker omdat het huidige vermogen maar 29kw is! Dus om die 4kw's die eraf moeten gaat heel het gekloot.

Bij voorbaat dank
 
Laatst bewerkt:
Rijd zelf op een 25kw Xt600 (rijd je toch een ECHTE motor) en ook voor deze fiets is geen officieele terugtune-set en ook geen 25kw typegoedkeuring van de RDW. Oftwel het is niet moglijk om de 25kw notering op mijn kentekenbewijs te krijgen. KNMV verzekert mij echter wel na het opsturen van een uitdraaitje van de vermogensbank. Veel succes. (trouwens wel belachelijk wat je betaald voor het afknijpen als je kijkt wat ze doen. Kostte mij geloof ik 300 pleuro dan is je gasschijf begrensd door het blokeren met een schroefje dat langer is dan normaal. Als je dat schroefje minder ver doordraait dan is ie niet meer begrensd waar betaal ik dan die 300 e voor?)
 
yo bedankt,
had inmiddels in andere topics ook al gevonden dat KNMV een goede verzekering heeft, dus die neem ik ook gewoon.

Heb ook geinformeerd wat hij terugvoeren voor mij ging kosten, dan was rond de 100 euro. Dat was dan het terugschroeven incl 2 testbank uitdraaien.
Maar het terugschroeven gebeurde bij mijn motor ook dmv een stukje van de gashandel af te draaien.
Nu is mijn motor origineel maar 29kw, dus dat scheelt niet zoveel, maar als je bv een motor hebt ori 40kw of nog hoger dan hou je geen gas over :S
 
Even een vraagje;

Mijn zus gaat beginnen met rijlessen en ze heeft een mooie motor op 't oog..
Alleen weet ze niet of hij beneden de 25 kW zit.
Het gaat om een Suzuki Rmx 250 Enduro (uit 1990).
Weet iemand hoeveel kW hij heeft?
 
Even een vraagje;

Mijn zus gaat beginnen met rijlessen en ze heeft een mooie motor op 't oog..
Alleen weet ze niet of hij beneden de 25 kW zit.
Het gaat om een Suzuki Rmx 250 Enduro (uit 1990).
Weet iemand hoeveel kW hij heeft?

Even op de kentekenpapieren kijken (daar staat het bijna altijd op)
en anders op http://www.bikez.com/ kijken :)
Vrij betrouwbaar (als ie erbij staat |( )
 
Dan zit er niets anders op dan de Nimag (suzuki importeur) bellen en het daaraan even te vragen :)
 
Ik heb ook veel problemen gehad met het terugtunen van me motor aangezien die uit belgië komt was het allemaal nog moeizamer. Daarom had ik naar yamaha gebeld in amsterdam en die zeiden dat dat geen probleem was, dus ik heel leuk en aardig die motor gekocht en bel ik weer naar yamaha amsterdam en dan zeggen ze tegen mij dat die niet teruggetuned kan worden en dat ze zeker wisten dat 1 van hun mensen dat niet gezegd konden hebben. Dus ik zwaar over de zeik en blij voor hun dat amsterdam ver bij ons vandaan is. Maar ik heb het toch voor mekaar gekregen om me motor terug te tunen kreeg alleen geen certificaat dus moest me motor maar in tilburg op de rollerbank.
En toen kwam ik er meteen achter door dankzij die aardige man dat me motor teveel geluid maakte voor door de keuring te komen. En dat degene die me motor heeft teruggetuned en een grote beurt had gegeven ook maar een afzetter is.
Maja alles kwam goed me motor is gewoon voor 25 kw verzekerd staat niet op het kenteken maar een uitdraai van de rollerbank derbij was ook goed zat!
 
tis allemaal een enorm gezeik jah...

DDe 25kw regeling is in principe een goed idee, maar de regeltjes zijn gewoon veel te lullig om het voor jonge mensen makkenlijk te maken om een motor te kopen :r
 
Heb een MuZ Skorpion staan, volgens de importeur op 25 kw te krijgen.
Nu blijkt dit wel een probleem te zijn nu de aankoop is geschied.
HELP!!!!!!!!!
(Belgie)
 
Heb een MuZ Skorpion staan, volgens de importeur op 25 kw te krijgen.
Nu blijkt dit wel een probleem te zijn nu de aankoop is geschied.
HELP!!!!!!!!!
(Belgie)

das ganaaid... ik zou der maar even een topic over openen... ik zou helaas niet direct een oplossing voor je weten :(
 
ja waarom zou ik vragen stellen als er misschien al gewoon antwoord opt e vinden is toch. op hoeveel jkosten moet je rekenen bij een complete motor rij set, goede helm, handschoenen e.d, en hoeveel voor je rijbewijs ongeveer?

nog een vraagje, bij mijn huidige schakelbrommer, rieju rs 2 matrix, drf ik nog neit echt schuin te gaan, aangezien ik het idee krijgt dat bijn achterband steeds een stukje verspringt. komt dat doordat ik iets te voorzihtig doe, of dat mijn bandjes zo dun zijn? en word dat met een moter makkelijker?
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb net een yamaha xj600n (diversion) gekocht en heb hem op kenteken 25 kw laten zetten.

Wat is een goede en goedkope verzekering?
 
ach die 25 kw regeling is gewoon dikke zever, iemand van 18 mag niet met een 1000cc motor rijden maar de eerste beste rijke johnny mag zo de baan op met een 2.5 liter BMW waar zit de logica?
Trouwens in Belgie heb je na 2 jaar rijden geen beperking meer op KW's (als je nog geen 21 bent) maar telt de tijd die je met je voorlopig rijbewijs gereden hebt ook of niet?
 
ach die 25 kw regeling is gewoon dikke zever, iemand van 18 mag niet met een 1000cc motor rijden maar de eerste beste rijke johnny mag zo de baan op met een 2.5 liter BMW waar zit de logica?
Trouwens in Belgie heb je na 2 jaar rijden geen beperking meer op KW's (als je nog geen 21 bent) maar telt de tijd die je met je voorlopig rijbewijs gereden hebt ook of niet?
Nee, die tijd telt niet! Laatst hier op MF gelezen van een belg.
 
Hoi, ik heb net een yamaha xj600n (diversion) gekocht en heb hem op kenteken 25 kw laten zetten.

Wat is een goede en goedkope verzekering?
Over het algemeen KNMV, Univé en London volgens mij.

Alhoewel van Univé en London betwijfel ik of ze goed zijn, maar ze zijn wel goedkoop voor motorrijders heb ik het idee.

Overigens, zorg dat je 'm snel verzekerd, want het is niet toegestaan om een motor op kenteken te hebben die onverzekerd is. Dan zul je 'm moeten schorsen en dat kost geld.
 
25kw wa's dat, in mijn tijd had je dat noch niet, is zeker hetzelfde als rijden met een aanhangwagentje als je voor een bepaalde leeftijd bent ben je verantwoordenlijker..... nou echt niet, ik rij met m'n aanhangwagentje en scheuren dat ik doe, ik ben noch nooit aangehouden dus wat is het verschil op de motor dan???
 
Ik heb nu mn motor verzekerd bij Centraalbeheer, op de naam van mn vader. Scheeld de helft in kosten. Ben nu WA verzekerd+diefstal+schade kleren en voor de passagier. 13 euro/maand.
 
hey,

mischien een vraagje aan kris.. of andere zxr400 rijders.. wat gaat het mij kosten een 93 model (mooi modelletje hier op m-f gezien O-) )25 kw te maken? omdat ik met een beperkt budget zit..!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan