25kW: de veelgestelde vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even dit onder de aandacht brengen:
Mijn bandit staat op kenteken 40 kW maar is wel begrensd naar 25kw. Ik heb hier een uitdraai van.
Wel wilde ik het zwart op wit hebben dus heb een brief gestuurd naar Univé. Ik kreeg hierop dit antwoord:

"Ik heb voor u geïnformeerd bij de acceptatie afdeling wat betreft deze vermogens uitdraai. Zij bevestigen dat 25 KW niet langer op het kentekenbewijs van de motor fiets hoeft te staan. De RDW is hier vorig jaar mee gestopt. Wat betreft de verzekering van uw motor fiets is de uitdraai voldoende."


Volgens de meneer van de Univé is het vermelden van 25kW op het kenteken dus niet meer verplicht.

Wat denken jullie hiervan?

Geloof niet dat het RDW ermee gestopt is? Alleen dat je nu ook fietsen zonder 2e typegoedkeuring op 25kw kan zetten. Ik zou persoonlijk erop aandringen toch die aantekening te krijgen. Maak je er een verhaal van dat het een kleine moeite voor Univé is en dat jij dat gerust gesteld bent.
 
Geloof niet dat het RDW ermee gestopt is? Alleen dat je nu ook fietsen zonder 2e typegoedkeuring op 25kw kan zetten. Ik zou persoonlijk erop aandringen toch die aantekening te krijgen. Maak je er een verhaal van dat het een kleine moeite voor Univé is en dat jij dat gerust gesteld bent.
Er staat gewoon een handtekening onder.. en in de brief staan dus "Wat betreft de verzekering van uw motor fiets is de uitdraai voldoende".. dus volgens mij zit et wel goed
 
In de startpost mis ik bij motoren die allemaal op 25KW kunnen:

- BMW F800S
- BMW F800ST
- BMW G650X Moto/Country/Challenge

En ik neem aan dat de eerste F650 GS die wordt genoemd de "classic" is, dus niet de 2 cilinder?
 
In de startpost mis ik bij motoren die allemaal op 25KW kunnen:

- BMW F800S
- BMW F800ST
- BMW G650X Moto/Country/Challenge

En ik neem aan dat de eerste F650 GS die wordt genoemd de "classic" is, dus niet de 2 cilinder?

Missen er wel meer. Maar de TS is niet meer actief op MF en ik heb onlangs de OP een beetje aangepast. Maar blijf niet aan de gang. Misschien dat ik tzt een nieuw topic open.
 
Na, een tijdje wat topics doorzocht te hebben naar antwoord op mijn vraag, toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ga ik mijn vraag hier stellen.

Ik heb onlangs een suzuki sv650N gekocht uit 2003. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat deze motor teruggevoerd kon worden naar 25kw.
Alleen volgens de importeur van Suzuki is het framenummer niet bekend.
De motor is door de vorige eigenaar nieuw gekocht bij een erkende suzuki dealer (Roelof Thijs motoren in Assen).

De motorzaak waar ik de motor heb staan zegt dat mijn SV door middel van een CDI teruggevoerd naar 25KW kan worden.
Nu zit ik met het feit dat ik werkzaam ben bij een organisatie waar integer gedrag hoog in het vaandel staat. (A)
Dus ik alleen op de legale manier op 25kw kan rijden.

Om een lang verhaal kort te maken...

Is er een legale manier om mijn motor op 25 kw te zetten?

Bij voorbaat dank,
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan de RDW sinds vorig jaar elke motor legaal op 25kw zetten.. dan moet je die CDI erin laten zetten en daarna een keuring bij de RDW aanvragen (70 eu?). Hierna zal het op je kenteken vermeld worden.
 
Volgens mij kan de RDW sinds vorig jaar elke motor legaal op 25kw zetten.. dan moet je die CDI erin laten zetten en daarna een keuring bij de RDW aanvragen (70 eu?). Hierna zal het op je kenteken vermeld worden.
Okee, dank je wel alvast voor het antwoord.
Die keuring bij de RDW.. Hoe gaat die in zijn werk?
 
dag mensen,

sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een honda cbr 600F '96, echter deze is nog vol vermogen. toen ik vandaag naar de dealer ging vertelde hij mij dat de honda niet officieel op 25kw te zetten was omdat hij in 2000 is geimporteerd naar nederland. dus heb ik hem gevraagd wat de mogelijkheden zijn en dit is het op 25kw zetten met niet officiele honda ringen in de carburateur of een schroef in de gashendel,

maar de 2e optie raadde hij mij sterk af omdat het kon vastlopen en omdat er dan zo weinig van het gas overblijft.

dus ik zeg dat de eerste optie oke is, maar ik vroeg me af wat dat gaat kosten. en hij verteld mij dat de carburateurs wel synchroon moeten lopen (mijn testrijder zegt dat ze niet synchroon lopen) en dus de kleppen moeten worden gesteld, €€€€€€, en dat geld heb ik simpelweg niet.

mijn vraag nu wat zouden jullie doen? schroefje in de gashendel en lekker weinig gas overhouden? of.................
 
dag mensen,

sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een honda cbr 600F '96, echter deze is nog vol vermogen. toen ik vandaag naar de dealer ging vertelde hij mij dat de honda niet officieel op 25kw te zetten was omdat hij in 2000 is geimporteerd naar nederland. dus heb ik hem gevraagd wat de mogelijkheden zijn en dit is het op 25kw zetten met niet officiele honda ringen in de carburateur of een schroef in de gashendel,

maar de 2e optie raadde hij mij sterk af omdat het kon vastlopen en omdat er dan zo weinig van het gas overblijft.

dus ik zeg dat de eerste optie oke is, maar ik vroeg me af wat dat gaat kosten. en hij verteld mij dat de carburateurs wel synchroon moeten lopen (mijn testrijder zegt dat ze niet synchroon lopen) en dus de kleppen moeten worden gesteld, €€€€€€, en dat geld heb ik simpelweg niet.

mijn vraag nu wat zouden jullie doen? schroefje in de gashendel en lekker weinig gas overhouden? of.................

dit probleem hd ik voor dat ik de motor kocht al uitgezocht, dus ik heb een honda cbr 600f uit 97 gekocht die orgineel een nederlandse motorfiets is, dus ff de brommert naar de dealer toe, hun hebben de 25kw kit besteld en gemonteerd en hun hebben de kentekenpapieren opgestuurd naar het rdw, en nog geen 2 weken later had ik de nieuwe kenteken papieren al thuis in de bus liggen met 25kw er op.

en het is inderdaad niet mogelijk als het geen orginele nederlander is om hem 25kw op kenteken te krijgen, dan heb je nog de optie om met testbank uitdraai te gaan rijden, maar hier ben ik geen voorstander van, vandaar dat ik het via de officiele weg heb gedaan.
 
dag mensen,

sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een honda cbr 600F '96, echter deze is nog vol vermogen. toen ik vandaag naar de dealer ging vertelde hij mij dat de honda niet officieel op 25kw te zetten was omdat hij in 2000 is geimporteerd naar nederland. dus heb ik hem gevraagd wat de mogelijkheden zijn en dit is het op 25kw zetten met niet officiele honda ringen in de carburateur of een schroef in de gashendel,

maar de 2e optie raadde hij mij sterk af omdat het kon vastlopen en omdat er dan zo weinig van het gas overblijft.

dus ik zeg dat de eerste optie oke is, maar ik vroeg me af wat dat gaat kosten. en hij verteld mij dat de carburateurs wel synchroon moeten lopen (mijn testrijder zegt dat ze niet synchroon lopen) en dus de kleppen moeten worden gesteld, €€€€€€, en dat geld heb ik simpelweg niet.

mijn vraag nu wat zouden jullie doen? schroefje in de gashendel en lekker weinig gas overhouden? of.................

Ik zou idd ook voor de ringen gaan.

Ik vind het knap dat je testrijder dat kan aanvoelen? En hoezo dús... moeten de kleppen gesteld worden? Kleppen hebben geen zak met je carb synschronisatie te maken.

Ik heb laatst (wel gedemonteerd aangelevert) iets over 100 euro betaald voor het ultrasoon reinigen van de carbs, weer inbouwen en synchroonstellen.
 
Hallo,

Ik ben opzoek naar een cbr 400 rr maar heb een vraag over deze motoren. omdat ik nog geen 2 jaar vol heb gemaakt moet ik nog 25kw rijden. zijn deze motor makkelijk terug te brengen naar 25kw? ik zit te zoeken rond een bj van 98

gr
 
Hallo,

Ik moet nog een half jaartje op 25KW maar zit er aan te denken mijn 25kw fiets te verkopen
en een RSV mille te kopen dit is meer op 25kw..

Maar kan ik deze gewoon op mijn naam krijgen en schorsen ofzo?

Alvast bedankt!
 
Hallo,

Ik moet nog een half jaartje op 25KW maar zit er aan te denken mijn 25kw fiets te verkopen
en een RSV mille te kopen dit is meer op 25kw..

Maar kan ik deze gewoon op mijn naam krijgen en schorsen ofzo?

Alvast bedankt!

Je bedoelt dat je nog voor je van je 25kw periode af bent een meer dan 25kw fiets wil kopen en er alleen nog niet mee gaan rijden?

Maar zo ja, dan kan dat. Je kan hem ook verzekeren (niet dat hij in de geschorste tijd gejat word) alleen als je toch gaat rijden ben je niet verzekerd.
 
Hallo,

Ik moet nog een half jaartje op 25KW maar zit er aan te denken mijn 25kw fiets te verkopen
en een RSV mille te kopen dit is meer op 25kw..

Maar kan ik deze gewoon op mijn naam krijgen en schorsen ofzo?

Alvast bedankt!

dat is zeker mogelijk, sterker nog ik heb het zelf ook, ik rij nog 25kw maar heb al een vol vermogen motor thuis klaar staan, en deze staat gewoon op mijn naam, het enige is dat je er nog niet mee rijden mag.
schorsen heb ik niet gedaan, schorsen is bijna even duur als de belasting die je anders kan besparen met schorsen.(als ik het goed heb) schorsen kost ook 70/80euro uit mijn hoofd?
 
dat is zeker mogelijk, sterker nog ik heb het zelf ook, ik rij nog 25kw maar heb al een vol vermogen motor thuis klaar staan, en deze staat gewoon op mijn naam, het enige is dat je er nog niet mee rijden mag.
schorsen heb ik niet gedaan, schorsen is bijna even duur als de belasting die je anders kan besparen met schorsen.(als ik het goed heb) schorsen kost ook 70/80euro uit mijn hoofd?

Ik dacht dat het max 60 euro was als het niet nog goedkoper is. Maar je hoeft dan ook geen verzekering te betalen als ik me niet vergis dus dat bij elkaar opgeteld kan goedkoper zijn als het voor een langere periode is.
 
Ik dacht dat het max 60 euro was als het niet nog goedkoper is. Maar je hoeft dan ook geen verzekering te betalen als ik me niet vergis dus dat bij elkaar opgeteld kan goedkoper zijn als het voor een langere periode is.

Oke bedankt voor jullie antwoorden:}
wel grappig dat je hem gewoon op je naam mag zetten en verzekeren
alleen niet mag berijden.. maarja dat word alleen gecontroleerd als de politie je staande houd neem ik aan
 
Oke bedankt voor jullie antwoorden:}
wel grappig dat je hem gewoon op je naam mag zetten en verzekeren
alleen niet mag berijden.. maarja dat word alleen gecontroleerd als de politie je staande houd neem ik aan

ik zou het je ook zwaar afraden dat te doen. vooral als je een ongeluk krijgt en het word een zwaar ongeluk dan wil je niet weten wat je over komt. en dat ongeluk hoef je zelf nog niet eens te veroorzaken, dat kan een ander je ook aan doen, en dan trekken ze wel na of je 25kw rijd of niet.
 
Hmmm..

Een vriend van mij is voor een Zxr400 aan het kijken.. Nu staat deze niet op 25kw, en is voor zover hij weet niet ingevoerd. De motor is van '95, dus heeft geen 2de type goedkeuring.
Nu haalt de dealer in kwestie 'iets' uit Duitsland, wss het 25kw kitje, en ging het regelen met de verzekering.
Ik ben benieuwd hoe dat afloopt, of 'ie dan officieel 25kw is.

Lijkt me dan eigenlijk niet toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan