25kW: de veelgestelde vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Met dank aan SuperKris (en aanpassingen/aanvullingen van Roy "R")

Ok, hoe zal ik dit eens zeggen... ik wordt er doodmoe van om steeds dezelfste domme vragen in het 25kw forum te lezen dus hier ga ik even een paar dingen op een rijtje zetten. Mocht je als complete newbie hierna nog een vraag hebben, ga je gang en maak een nieuw topic aan!




Wanneer krijg ik een 25kw rijbewijs en hoe lang zit ik daar aan vast???
Als je afrijd voordat je 21 bent krijg je altijd een 25kw rijbewijs! Hier zit je vervolgens 2 jaar aan vast. Nog even voor de echte hardnekkige shitheads: Dus als je je rijbewijs 1 dag voor je 21ste haald, zul je als nog 2 jaar 25kw moeten! Wel kan je naturlijk nog een 2e keer afrijden zodra je 21 bent, maar dat kost geld B|
Wat ook kan is dat als je op je 18e je motor rbw haalt je dus op je 20e al zwaar mag rijden! Of je nu wel of geen motor hebt in je 25kw periode maakt niets uit, het gaat erom hoelang je je RBW hebt.




Tot hoeveel CC mag je met 25KW?
25KW! KiloWatt is een vermogen, dit heeft dus geen ruk met het aantal CC's te maken. Een 1000cc sjopper heeft misschien minder dan 25kw terwijl een opgevoerd RSje met 125 cc misschien wel meer heeft. Nog even voor de goede orde 25KW staat gelijk aan 34PK :)
Overigens zijn er 2 eisen aan een 25kw fiets: Hij moet minder dan 25kw zijn en hij mag niet meer dan 0.16kw per kg ledig rijklaar gewicht hebben!




Welke motoren zijn allemaal standaard 25kw?
Er zijn er zat. Teveel om hier ff neer te zetten. Voor racers zijn dit meestal 125cc 2 tactjes, en 250cc 4 tactjes. Choppertjes en crossers leveren vaak wat minder vermogen bij meer CC's. Enkele populaire motoren die standaard minder dan 25KW (34PK) hebben zijn: VTR250, ZZR250, CBF250, RS125, Mito 125, ect. B|




Welke motoren kunnen allemaal op 25kw gezet worden?
MF topic: Database: Welke motor kan 25kw en hoe?

Deze lijst komt van 25kw.net en is het laatst bijgewerkt in 2004:
Aprilia ETV 1000 Capo Nord € 12.247,53
Aprilia Pegaso 650 i.e. € 7.029,06
Aprilia RS 125 € 4.533,26
Aprilia RS 250 € 8.163,51
Benelli Adiva 125 € 5.671,80
Benelli Adiva 150 € 5.785,25
Benelli Velvet € 5.671,80
BMW F650 Funduro € 7.237,80
BMW F650 GS € 8.031,91
BMW F650 GS Dakar € 8.599,14
BMW R 850 C € 13.749,54
BMW R 850 C Avantgarde € 13.976,43
BMW R 850 GS € 11.662,15
BMW R 850 R € 10.527,70
Cagiva Mito 125
Cagiva Canyon € 6.347,93
Cagiva SST 125
Cagiva SXT 125
Cagiva SST 350
Cagiva SX 250
Cagiva SX 350
Cagiva Ala Verde sst 350
Cagiva WRX 125
Cagiva125 Aletta Oro S2
Cagiva Freccia
Cagiva Freccia Anniversary
Cagiva Cruiser
Cagiva Freccia C12
Cagiva WMX 125
Cagiva W12-350
Cagiva Roadster
Cagiva W16-600
Cagiva River 600
CZ 125
CZ 180
Daelim NS 125 € 2.722,68
Dnepr 11
Dnepr 16
Ducati monster 600
Enfield Bullet 500 € 3.925,20
Enfield Bullet 500 de Luxe € 4.079,48
Gilera Coguar 125 € 3.176,01
Gilera Runner VXR 180 € 3.448,27
Harley-Davidson XL 53 Custom € 8.753,42
Harley-Davidson XL 883 Hugger € 8.299,64
Harley-Davidson XL 883 Sportster € 8.299,64
Honda VTR 250
Honda FZR 400
Honda CB 250
Honda CB 500 € 5.896,88
Honda CB 600 F € 7.938,89
Honda CB 600 S € 8.392,67
Honda CB 750 F2 Seven Fifty € 8.619,56
Honda CBF 250
Honda CBR 125 R
Honda CBR 600 F € 10.888,46
Honda CBR 600 F Sport € 11.342,24
Honda FES 150 Pantheon € 4.081,75
Honda FX 650 Vigor € 5.896,88
Honda NES 150 @150 € 4.535,53
Honda NSS 250 Jazz € 6.804,44
Honda NSR 125
Honda NX 250
Honda NT 650 Deauville € 9.300,23
Honda VT 750 C2 Shadow Ace € 9.073,34
Honda VT 750 DC € 9.527,12
Honda XR250
Honda XL250S
Honda XL500S
Honda XL 650 R € 8.619,56
Honda XL 650 V TransAlp € 8.846,45
Horex Interceptor € 2.720,41
Horex Regent € 2.720,41
Husqvarna 125WR(k)
Husqvarna WR(e)125
Husqvarna 125sm
Husqvarna TE 410 E € 7.164,74
Hyosung Aquila 125 € 4.855,00
Hyosung Aquila 250 € 5.535,67
Hyosung EZ 100 € 2.155,46
Hyosung Grand Prix € 2.899,65
Hyosung RX € 3.743,23
Italjet Dragster 125 € 3.627,97
Italjet Dragster 180 € 4.036,37
Italjet Torpedo 125 € 3.446,46
Jawa 350 Tramp € 2.926,88
Jawa 360 Chopper € 2.926,88
Jawa 640 Style € 2.699,99
Jawa 641 Sport € 2.926,88
Kawasaki BN 125 € 3.583,95
Kawasaki EL 252 € 4.945,30
Kawasaki ER-5 € 5.671,35
Kawasaki KLE 500 € 6.352,02
Kawasaki KMX 125 € 3.629,33
Kawasaki VN 800 Classic € 8.938,56
Kawasaki VN 800 Drifter € 9.483,10
Kawasaki W 650 € 8.167,14
Kawasaki ZR-7 € 7.577,22
Kawasaki ZR-7S € 8.031,00
Kawasaki ZX-6R € 10.889,82
Kawasaki ZXR 400 € 8.575,54
Kawasaki ZZ-R 250 € 5.657,73
Kawasaki Z 305 CSR (22 kW)
Kawasaki Z 305 LTD (22 kW)
Malaguti F 18 Warrior € 3.516,34
Malaguti Madison 250 € 6.352,47
MZ Baghira € 6.350,66
MZ Black Panther € 6.350,66
MZ Mastiff € 6.804,44
MZ RT 125 € 3.627,97
MZ Kanuni 301 Classic € 2.336,97
MZ Kanuni 301 Sportstar € 2.582,01
Peugeot Elyseo 100 € 3.174,19
Peugeot Elyseo 125 € 3.809,48
Peugeot Speedfight 2 € 2.720,41
Peugeot Viva City € 2.266,63
Sachs Roadster 650 € 7.530,48
Sachs Roadster 800 € 10.343,92
Sachs V2 125 € 4.331,33
San Yang Husky
San Yang Super Duke
Suzuki Burgman 400 € 6.806,25
Suzuki GS500
Suzuki GSF 600 Bandit € 7.713,81
Suzuki GSF 600 Bandit (2000) € 7.033,14
Suzuki GSF 600 S Bandit (2000) € 7.486,92
Suzuki GSX 600 F (2000) € 7.486,92
Suzuki GZ 250 Marauder (2000) € 4.310,46
Suzuki RG 125
Suzuki RG 250
Suzuki RV125 Van Van
Suzuki SV 650 (2000) € 7.033,14
Suzuki SV 650 S € 7.713,81
Suzuki VL 250 Intruder LC (2000) € 5.444,91
Ural Solo € 5.218,47
Ural Toerist € 6.579,81
Vespa/Piaggio ET4 125 € 3.176,01
Vespa/Piaggio X9 250 € 5.444,91
Yamaha Aerox 100 € 2.718,14
Yamaha FZS 600 Fazer € 7.709,73
Yamaha FZS 600 S Fazer € 8.027,37
Yamaha Maxster 150 € 4.079,48
Yamaha TW 125 € 3.171,92
Yamaha XJ 600 S Diversion € 6.348,38
Yamaha XVS 650 Drag Star € 7.936,62
Yamaha XVS 650 Drag Star Classic € 8.617,29
Yamaha YP 150 Majesty € 3.625,70
Yamaha YP 250 Majesty € 6.348,39
Yamaha RD125
Yamaha DT125MX
Yamaha SR250SE




Kan je elke motoren "terugvoeren"?
Ja elke motor kan je terugvoeren. Alleen stom genoeg kan je het bij de meeste motoren niet officieel krijgen :( m.a.w, Er is voor bijna elke motor een 25kw kitje verkrijgbaar, maar om het allemaal legaal te maken moet er voor je motor een 2e type goedkeuring zijn. Als deze 2e type goedkeuring er is, kan je motordealer je motor terugvoeren en de papieren opsturen naar de RDW waar vervolgens je kentekenbewijs wordt aangepast en je een mooie 25kw vermelding erop krijgt, waarna je zo bij elke verzekeringsmaatschapij je motor kan verzekeren. LET OP: het kan per bouwjaar verschillen of jouw motor een 2e typegoedkeuring heeft. Wil je weten of jouw motor die typegoedkeuring heeft, moet je even met de importeur belllen. Zij zijn de enige die met zekerheid daar op kunnen antwoorden. Is er geen 2e typegoedkeuring voor jouw motor, maar wil je hem toch terugvoeren? Wees niet bang. Zie volgende vraag *D
Een ingevoerde motor kan je NOOIT 25kw op kenteken krijgen zonder hem uit en weer in te voeren. De kosten van het op 25kw zetten verschillen nogal van 250-600 euro!




Kan ik een motor die officieel niet op 25kw te krijgen is, toch op 25kw krijgen en verzekeren?
Jah, gelukkig wel. Je kan elke motor op 25kw kijgen. hier zijn 3 4 5! methoden voor. De testbank uitdraai, importeren, en een motor kopen die al op 25KW staat. Ik neem mijn ZXR400 hier even als voorbeeld. Voor de ZXR400 bestaat een 2e typegoedkeuring. Alleen omdat Kawasaki Nederland te lui was om deze direct voor alle ZXRtjes af te geven, is deze 2e typegoedkeuring er pas vanaf bouwjaar '99. Ik als arm studentje kon geen '99er betalen, dus dat moest ik anders oplossen. Hieronder de mogelijkheden:

[*] Mogelijkheid 1: Testbank uitdraai.
Je kan elke motor zo op 25kw krijgen, het probleem is alleen dat je hem ook nog moet verzekeren en tegen oom agent moet kunnen vertellen, dat hij idd 25kw is, en dus niet vol vermogen zoals nog steeds in je kentekenbewijs zal staan. Wat je kan doen is dus de 25kw kit er in schoppen en hem vervolgens op de testbank laten zetten. Dan krijg je een mooi grafiekje mee, waarmee je vervolgens naar verschillende verzekerings maatschapijen kan om aan te tonen dat jou motor idd 25kw is, en je motor te verzekeren.
NOTE: Dit is natuurlijk niet legaal. Ahoewel ik denk ruim 50% van alle 25KW gedupeerde op deze manier zijn motor heeft verzekerd, en er geen gevallen bekent zijn waarbij de verzekerings maatschapijen weigerde te betalen, blijft het illegaal. In theorie zou de verzekeringsmaatschapij kunnen weigeren uit te betalen. En je kan een boete van oom agent kunnen krijgen. Zorg dus altijd dat je de uitdraai bij je verzekerings papieren en kentekenbewijs hebt als je gaat rijden! Maar nogmaals: er zijn geen verhalen bekent van mensen die hun motor zo terug gevoerd hebben en gezeik met de verzekering gehad. Onder andere de KNMV gaat akkoord met deze methode.
Wél over een bekeuring:
Base, die zijn bandit 600 op deze manier teruggevoerd had, is hiermee gepakt. Zie het topic: En toen was ik dus de lul. Ondanks dit geval ben ik nog steeds van de mening dat dit een nuttige methode is. Het risco dat je gepakt wordt blijf je houden, maar het risco is naar mijn mening gering.


[*] Mogelijkheid 2: Invoeren.
Ik gebruik mijn ZXR weer als voorbeeld. In andere landen zoals Duitsland zijn ze niet zo moeilijk met typegoedkeuringen. In Duitsland kan je elke motor door de TUV op 25kw laten zetten. Dit wordt dan vermeld in de fahrzeuchbrief. Dat is een sort van Duits kentekenbewijs. Je kan dus gewoon een motor in Duitsland kopen, bijv. een ZXR400, die daar laten terugtunen en de fahrzeuchbrief laten aanpassen. Vervolgens importeer je hem dan naar Nederland, en de 25KW wordt dan automatisch overgenomen op het nederlandse kentekenbewijs. Je betaald hier natuurlijk allemaal flink voor. BPM en keuringskosten zijn al gauw 300 tot 500 euro, maar motoren zijn in Duitsland wel goedkoper. bijv een ZXR400 kost in nederland meestal rond de 4000, maar is in Duitsland al voor minder dan 3000 te vinden! Bedenk hierbij ook dat als je de motor weer op volvermogen wil hebben je de motor eerst moet exporteren dan in Duitsland importeren, opbouwen en keuren. En dan weer naar Nederland om hem ook weer opnieuw in te voeren. Véél gedoe dus.

[*] Mogelijkheid 3: Een motor kopen die al op 25KW staat
Dat heb ik met mijn ZXR400 dus ook gedaan. Mijn motor komt uit '92 en is officieel dus niet in NL op 25kw te krijgen. Die van mij stond dus wel op 25kw toen ik hem kocht, dus ik denk dat hij uit Duitsland geimporteerd is. Er rijden wel meer motoren rond waarbij dit is gebeurd, dus je kan ook even naar zo'n ding zoeken! Als het op het kenteken staat is het dus goed. Bedenk wel dat ook hier geldt, wil je hem weer op vol vermogen zetten zie mogelijkheid 2... Of een motor ingevoerd is kan je zien aan de datum eerste toelating en de datum eerste afgifte Nederland. Als die verschillen import. Zijn ze hetzelfde NL motor.

[*]Mogelijkheid 4: Frame uit buitenland halen en ombouwen
Deze tip kwam van joebar. Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar lijkt mij opzich wel een leuk plan. Hier is de quote:

Er is nog een mogelijkheid, ook in duitsland zijn sloperijen, en ook daar kun je frames met natuurlijk duitse 25kw fahrzeugbriefen kopen....
Voor rond de 100 euro heb je al een frame met kenteken, koop er een nederlandse motor bij, bouw het zooitje over, en importeer hem dan..
Is het RDW niet blij mee maar is wel legaal, en moeten ze accepteren..
houdt er wel rekening mee dat het RDW wachttijden heeft van 2tot 4 maanden
Er zijn nl zat goedkope bakkies te koop die 30-50 kw hebben en die niemand wil rijden... cb 550 , kawa gt 550, suzuki gs 550 , koop je al voor een paar honder euro, maar krijg je hier niet op 25 kw kenteken, via de dealers of importeurs tenminste

[*]Mogelijkheid 5: Uitdraai en papieren naar RDW sturen met verzoek om het om te zetten.
Ik kwam deze optie 2x tegen in dit topic dat ik het toch maar serieus ben gaan nemen.
eline078 in "25kW: de veelgestelde vragen"
Gh0stry in "25kW: de veelgestelde vragen"
Dit zou betekenen dat elke motor netjes op 25kw kan!
Je laat de motor netjes afvoeren en laat een vermogensuitdraai maken. Deze stuur je samen met alle kentekenpapieren naar het RDW met het verzoek het vermogen aan te passen naar 25kw. Deze zullen de papieren en alles terug sturen en klaar!
Hoe het gaat als dit weer terug gedraaid moet worden is nog niet bekend...

Het terugvoeren zelf houd trouwens over het algemeen niet veel in. Dit komt er meestal op neer dat ze een paar stalen plaatjes met een gat er in, in de rubberen "slangen" van je carburateurs naar je blok doen. Dit voorkomt als het ware dat de volle mep aan mengsel in je carbs komt. Sommige motoren worden ook op de CDI teruggevoerd. bijvoorbeeld de RS250. Het is trouwens niet aan te raden een 2t terug te voeren omdat je dan een verhoogde kans op problemen mogelijk zijn. :X




Is het handig om een hayabusa op 25kw te zetten?
Nee, al zijn er mongooltjes zat op het forum die dat wel een goed idee vinden. Over het algemeen kan je alles tot en met 600cc goed terug voeren. Motoren als de R1, ZX10R, ZX12R, Hayabusa, GSXR1000, GSXR1100, GSXR750, zijn dus niet aan te raden als een 25kw motor. Technisch gezien kan het wel, maar ik garandeer je dat het voor geen meter zal rijden. Het staat ook een beetje lullig als jij met je r1 voor het stoplicht staat te posen, en oma trekt je er met haar rollator uit. Houd het gewoon op maximaal een 600, en het zal nog heel redelijk rijden. De ideale 25KW fiets is naar mijn mening een teruggevoerde 400! Die wegen weinig, maar hebben wel het uiterlijk van een echte motor, rijden nog erg lekker met 25kw, en heb je zeker ook nog eens veel plezier van als je van de 25kw af mag! :)
(Ik persoonlijk heb het liefst een fiets die gewoon standaard 25kw is heb je nergens gedoe mee om hem wel of niet op 25kw te zetten en je slaat ook geen gek figuur als je GSX-R600 een snelle auto niet bij kan houden. Dan denken ze juist die is vlot voor zo'n lichte fiets ;) )




Hoe hard gaat 25KW?
Snelheid is relatief B| Maar om even een idee te geven zul je met een 25KW racer een top van tussen de 160 en de 190 hebben. Dit is natuurlijk afhankelijk van de stroomlijn van je motor en je eigen postuur. Nakeds zullen zo tussen de 140 en 160 als top hebben. Ohjah, en als je NC30kerel heet en een speciale HRC 25kw kit hebt, moet je makkelijk 210 kunnen halen B| (mits je wel zo'n gaaf retro pak hebt :P ) Qua optrekken zullen de meeste 25kw motoren iig de meest auto's ver achter zich laten. reken zo op rond de 5 seconden naar de 100 |(




Hoe kom ik er achter of mijn droommotor op 25KW kan?
Heb je een bepaalde motor op het oog en wil je weten of het mogenlijk is hem op 25KW te zetten? Als het om een nieuwe gaat kan elke dealer je dat zo vertellen, maar als het om een 2e hands gaat, moet je zowel particulier als bij de dealer het niet direct geloven als de verkoper roept dat hij zonder probleem officieel op 25kw te krijgen is. De meeste dealers weten dit namenlijk zelf niet eens. Opzich ook niet zo verwonderlijk omdat je de ene ZXR wel officieel op 25kw kan krijgen en de andere niet. De enige manier waarop je er achter kan komen is even bellen met de importeur van jouw merk motorfiets. De importeur kan die vraag zo voor je beantwoorden evt aan de hand van het framenummer. :z




Kan ik een 25kw setje zelf in en uitbouwen en op kenteken laten zetten?
Ja en nee...
Officieel moet de set door een erkende zaak ingebouwd worden en die sturen de papieren dan op en regelen het verder. Zij staan dan zeg maar garant voor de juiste inbouw.
Wat soms wel kan, is dat de dealer het oke vind dat je het zelf inbouwt en dat zij alleen even kijken of het er juist in zit of op de testbank controleren en dat ze dan alleen de papieren regelen. Dit kan je weer een paar centen sparen.




Ik heb een teruggevoerde fiets, maar die wil ik weer op vol vermogen omdat ik geen 25kw meer hoef. Het kenteken wil ik zo laten.
Om heel eerlijk te zijn weet ik niet heel precies hoe verzekeringsmaatschapijen enzo hier mee omgaan. Ik weet wel dat jij eigenlijk niet op een bijv. cbr600 die op 25kw staat niet als vol vermogen mag gaan rijden, ook niet als je al wel 50 bent. Ik raad je aan om als je dit van plan bent je kit er dan ook gewoon uit te (laten) halen en dit aan je verzekering te melden met als vraag of ze in de polis een notitie willen maken dat het ze bekend is dat het kenteken op 25kw staat maar de motor volvermogen is en dat ze hier mee akkoord gaan.




Ik moet 25kw rijden en doe/wil het niet, verstandig?
Nee. Ik vind het gelul dat je je niet ff 2 jaar aan 25 kw kan houden. Als je niet in de 2 jaar op een zware motor gaat rijden mis je het niet! Ik heb 2 jaar lang met veel plezier (en nog steeds) op 25kw gereden. Ja op rechte stukken kom je niet mee, maar in de bochten kan je prima meekomen en die zijn leuker dan rechtuit knallen!
En als je me wijs probeert te maken dat 25kw gevaarlijk is omdat je dan niet kan inhalen ofzo dan moet je eens leren rijden en vooral... leren inschatten.

Er zijn verschillende varianten op het "niet 25kw rijden":
[*]De motor is 25kw maar niet op kenteken.
Zie hierboven mogelijkheid 1 om hem terug te zetten.
[*]De motor is geen 25kw maar wel op kenteken.
Kans op boete voor niet kloppend kenteken, kans op boete rijden zonder geldig rbw en bij een ongeval kans dat je een misdrijf aan je broek hebt hangen en dus een strafblad én de kans dat je verzekering de betaalde schade op JOU verhaald!
[*]De motor is geen 25kw en ook niet op kenteken.
Kans op boete rijden zonder geldig rbw en bij een ongeval kans dat je een misdrijf aan je broek hebt hangen en dus een strafblad én de kans dat je verzekering de betaalde schade op JOU verhaald!

Denk nu niet dat dit toch nooit gecontroleerd word:
Voor de mensen die denken dat het nooit gecontroleerd wordt:
Alphen - Eenzijdig motor ongeval
Alphen aan den Rijn, 22-04-2009 • Een nog onbekende motorrijder werd woensdagochtend om omstreeks 05:15 op de rijweg aan de Gnephoek gevonden.

Hij ging met zijn motor onderuit, die vervolgens in het water belandde. Het slachttoffer is met letsel aan zijn rug, buik en nek naar het Leids Universitair Medisch Centrum gebracht. Er waren geen andere voertuigen of personen bij het ongeluk betrokken.

De motorrijder was niet in bezit van een juist rijbewijs. Hij had een AL (motor tot 25KW rijbewijs) terwijl de motor die hij bestuurde een vermogen had van 52KW.


http://www.politie.nl/hollands-midden/nieuws/090422motoralphen.asp




Heb je dit allemaal gelezen en heb je nog steeds geen antwoord op je 25KW vraag, maak dan gerust een nieuw topic aan *D Ohja, en we hebben het hier niet op vragen in de vorm van hoe kan ik mijn RS zo snel mogelijk opvoeren want ik moet de snelste scoot van de school hebben. Als je zo'n scootahhh mentaliteit hebt, ga je maar een scootaaaahhh forum vervuilen :Z

Veel plezier verder met je 25KW fiets :) en veel plezier op dit forum *D


Zitten er fouten in mijn uitleg, mis je nog iets, of heb je ook handige info? post het hier zodat ik deze pagina kan bijwerken :) Ik zal de boel hier regelmatig aanvullen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:


HELP


Kan ik mijn Aprilia RS50 omzetten naar 25 kilowatt.. wat moet ik dan veranderen. :+


/edit: fuck had je ook al voor ingedekt B|
 
HELP


Kan ik mijn Aprilia RS50 omzetten naar 25 kilowatt.. wat moet ik dan veranderen. :+

men nemen een ketting, bind het ene eind aan je nek vast, het andere eind maak je vast aan je RS, je rijd naar een diep kanaal toe. Je geeft flink gas en je rijd heb het diepste puntje van het kanaal in. Dan komt vanzelf het magische opvoer feetje naar je toe en geeft je scoot zoveel vermogen dat je makenlijk de 200 haalt B|



:+
 
Moet overigens wel zeggen dat het 25 KW forum een van de beste vernieuwingen is op het M-F, qua amusementswaarde dan :9

Dus ook weer een beetje jammer, dit topic '(
 
Thx @ het modje dat hem sticky heeft gemaakt *D

Wel een beetje jammer van de topic titel B|









;)
 
Misschien toevoegen:

"Kan ik inbouwen en laten keuren zelf doen?"

Verzin er zelf maar een leuk verhaaltje bij :+
 
[*] Mogenlijkheid 1: Testbank uitdraai.
Je kan elke motor zo op 25kw krijgen, het probleem is alleen dat je hem ook nog moet verzekeren, en tegen oom agent moet kunnen vertellen dat hij idd 25kw is, en dus niet vol verogen zoals nogsteeds op het kenteken zal staan. Wat je kan doen is dus de 25kw kit er in schoppen en hem vervolgens op de tesbank zetten. Dan krijg je een mooi grafiekje mee, waarmee je vervolgens naar verschillende verzekerings maatschapijen kan om aan te tonen dat jou motor idd 25kw is, en je motor te verzekeren.
NOTE: Dit is natuurlijk niet legaal. Ahoewel ik denk ruim 50% van alle 25KW gedupeerde op deze manier zijn motor heefd verzekerd, en er geen gevallen bekent zijn waarbij de verzekerings maatschapijen wijgerde te betalen, blijft het illegaal. In theorie zou je een boete van oom agent kunnen krijgen, en ook zou in therorie de verzekeringsmaatchapij kunnen weigeren uit te betalen. Zorg dus altijd dat je de uitdraai bij je verzekerings papieren en kentekenbewijs hebt als je gaat rijden! Maar nogmaals: er zijn geen negatiefe verhalen hierover bekent.

toekomstige 25kw rijders:

En toen was ik dus de lul.

lees dit en wees verstandig :)
 
Het was eens het "Kristiaans gefrustreerde 25kw lees dit eerst" topic *D
zo erg was het dus niet... Viccie is laf :+
 
Er is nog een mogelijkheid, ook in duitsland zijn sloperijen, en ook daar kun je frames met natuurlijk duitse 25kw fahrzeugbriefen kopen....
Voor rond de 100 euro heb je al een frame met kenteken, koop er een nederlandse motor bij, bouw het zooitje over, en importeer hem dan..
Is het RDW niet blij mee maar is wel legaal, en moeten ze accepteren..
houdt er wel rekening mee dat het RDW wachttijden heeft van 2tot 4 maanden
Er zijn nl zat goedkope bakkies te koop die 30-50 kw hebben en die niemand wil rijden... cb 550 , kawa gt 550, suzuki gs 550 , koop je al voor een paar honder euro, maar krijg je hier niet op 25 kw kenteken, via de dealers of importeurs tenminste
 
Er is nog een mogelijkheid, ook in duitsland zijn sloperijen, en ook daar kun je frames met natuurlijk duitse 25kw fahrzeugbriefen kopen....
Voor rond de 100 euro heb je al een frame met kenteken, koop er een nederlandse motor bij, bouw het zooitje over, en importeer hem dan..
Is het RDW niet blij mee maar is wel legaal, en moeten ze accepteren..
houdt er wel rekening mee dat het RDW wachttijden heeft van 2tot 4 maanden
Er zijn nl zat goedkope bakkies te koop die 30-50 kw hebben en die niemand wil rijden... cb 550 , kawa gt 550, suzuki gs 550 , koop je al voor een paar honder euro, maar krijg je hier niet op 25 kw kenteken, via de dealers of importeurs tenminste

En dan als je weer full-power mag alles weer overzetten en laten hetkeuren :)
 
Je hoort het, ik ben weer de snelste. B|
240 zonder die rotzooi easy! B|
Ik denk dat ie met Suzuki tellers en een appeltaart in mn tanktas de 241 wel aantipt. B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan