25kW: de veelgestelde vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een klein vraagje
als je vanaf je 18e 2 jaar op een 25KW fiets heb rond gereden
mag je dat zonder examen of wat dan ook op een zware fiets of moet je dan nog examen doen of je rijbewijs late veranderen ??

sorry als dit een stomme vraag is maar ik ben nu 17 en zit voor smart te wachte op een motor

en wil graag even meer info dr over vinden

MVG corné
 
ik heb een klein vraagje
als je vanaf je 18e 2 jaar op een 25KW fiets heb rond gereden
mag je dat zonder examen of wat dan ook op een zware fiets of moet je dan nog examen doen of je rijbewijs late veranderen ??

sorry als dit een stomme vraag is maar ik ben nu 17 en zit voor smart te wachte op een motor

en wil graag even meer info dr over vinden

MVG corné

Zelfde verhaal hier. Op m'n 18e het rijbewijs gehaald, dus 25kw. Pasje opgehaald, daar staat op vanaf welke datum m'n lichte rijbewijs geldig is, maar ook vanaf welke datum het zware rijbewijs geldig is (exact twee jaar later dus). Je hoeft niet eens naar het gemeentehuis voor een nieuw pasje, het staat er al op.
 
ik heb een klein vraagje
als je vanaf je 18e 2 jaar op een 25KW fiets heb rond gereden
mag je dat zonder examen of wat dan ook op een zware fiets of moet je dan nog examen doen of je rijbewijs late veranderen ??

sorry als dit een stomme vraag is maar ik ben nu 17 en zit voor smart te wachte op een motor

en wil graag even meer info dr over vinden

MVG corné

Kom op zeg... LEES DE OP EENS!
 
okeej die had i kgelezen maar kon ik het niet uit opmaken sorry
en PAUL_K bedankt voor de reactie !

nu heb ik nog een vraag ik ben 1,90 lang
wat voor sport motor op 25KWraden jullie mij aan CBR600 of RS125 ofzo ?

MVG corné
 
Ik ben 20 jaar (verjaar op 14 april) en doe in sept mijn rijlessen. Is het dan mogelijk dat ik op 15 april mijn rijbewijs haal met een meer dan 25KW moto?
 
Ik ben 20 jaar (verjaar op 14 april) en doe in sept mijn rijlessen. Is het dan mogelijk dat ik op 15 april mijn rijbewijs haal met een meer dan 25KW moto?

Ik weet niet hoe het in België werkt maar begrijp ik je goed?

Je gaat in september rijlessen en in april 2011 ga je afrijden? Dan zou ik zeggen ja dan kan je gelijk een zwaar RBW halen.

In NL mag je ook al op een zware fiets rijlessen ook al ga je licht afrijden.
 
een klein vraagje, een ktm duke II heeft 24 kw. Dit is dus zowiezo minder dan 25. De massa leeg is 154 kg. Klein rekensommetje komt op 0.156 kw/kg. Dit betekent dus dat je deze motor mag rijden met een licht motorrijbewijs?
 
Ik weet niet hoe het in België werkt maar begrijp ik je goed?

Je gaat in september rijlessen en in april 2011 ga je afrijden? Dan zou ik zeggen ja dan kan je gelijk een zwaar RBW halen.

In NL mag je ook al op een zware fiets rijlessen ook al ga je licht afrijden.

Is dat wel zo?

Het wordt gedaan, maar of het ook toegestaan is?
 
Is een Kawa ZX7R op 25kw te krijgen? En hoe?

bel ff een Kawa dealer in de buurt, en leg het verhaal eens voor, even de gegevens bij de hand houden van de motor, en hun kunnen je het zo vertellen of het kan, en hoe ze het kunnen doen, en wat de kosten zijn.

voor mijn honda cbr 600F van 1997, koste het mij 250euro, inclusief nieuwe kentekenbewijzen waar 25kw op vermeld staat, en begrenzing bouwden hun ook in. (orgineel)
 
ff een vraag... als een motor langere tijd op 25kw rijd gaat hij zich dan ook vormen naar die 25kw, dus stel je hebt 2 motoren

motor 1 is een cbr600 die altijd vol vermogen is geweest, hij wordt echter doorverkocht aan de koper die nog 25kw moet rijden, dus die bouwt dat setje in en klaar is kees

motor 2 is ook een cbr600 deze is echter al 4 jaar in het bezit van zijn 25kw setje, voor die tijd heeft de motor wel volvermogen gereden maar nu dus al 4 jaar van het vermogen afgebleven...

zit er dan veel verschil tussen deze 2 motoren, want ik heb dus zon situatie als motor 1 en als ik bepaald gegevens hoor van motor 2 dan krab ik me toch even achter mn oren (160top vs. 180 :X)
 
Ik kon er niet uitkomen in de op..

Stel je hebt een motor op 25kw, maar je mag vol gaan sjeezen. Wat moet er dan gedaan worden wil je het kenteken en alle papieren weer op orde hebben?

Scuzi als dit in de afgelopen 20 pagina's al is uitgelegd, maar ik had geen zin die allemaal door te lezen O-)
 
Ik kon er niet uitkomen in de op..

Stel je hebt een motor op 25kw, maar je mag vol gaan sjeezen. Wat moet er dan gedaan worden wil je het kenteken en alle papieren weer op orde hebben?

Scuzi als dit in de afgelopen 20 pagina's al is uitgelegd, maar ik had geen zin die allemaal door te lezen O-)


naar de dealer brengen, deze bouwt hem weer om tot vol vermogen, en deze sturen je 25kw kentekenpapieren op naar het rdw, en je krijgt ze in vol vermogen weer terug.

voor de kosten moet je even een dealer opbellen die kan het je zo vertellen..
 
naar de dealer brengen, deze bouwt hem weer om tot vol vermogen, en deze sturen je 25kw kentekenpapieren op naar het rdw, en je krijgt ze in vol vermogen weer terug.

voor de kosten moet je even een dealer opbellen die kan het je zo vertellen..

Hij is al volvermogen nu(motor, niet de papieren)... Kan ik niet zelf de papieren opsturen ofzo? Met een brief oid erbij? Of de papieren bij een dealer afgeven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan