25kw eencilinder

Ik had van de week deze leenmotor :

5724


Een Suzuki XF650 Freewind. Ook een 1 cilinder en 25kw (terwijl ik vol vermogen mocht rijden.. joepie leuk :j ).

Zit relaxt rechtop, maar ik ben 4 cilinder gewend en wat meer power, maar al met al een leuke 2e motor (vol vermogen dan), maar als 25kw'er goed om de 2 jaar mee door te komen....

Kosten ook niet zoveel trouwens. Komt wel een vies geluidje uit, mijn Honda XR250R klonk toch even heel wat geiler.
 
Op zaterdag 10 augustus 2002 11:20 schreef Sandman het volgende:
He casper... check die uitlaat... beetje blauw heel erg blauw. En mij hebben ze verteld dat als de uitlaat blauw wordt dat er dan mee geraced is als hij koud is.... kwee niet of het waar is hoor :?
lijkt mij redelijke onzin....

uitlaat wordt blauw omdat ie heet wordt, kan komen door (veel) te arme afstelling en/of dat er stevig mee gereden wordt.

Ik rij me KTM altijd netjes warm voor ik ermee bak, staat zeker niet te arm en toch zijn mijn bochten blauw. Bij de racers die ik dit weekeinde zag op valkenswaard waren de bochten vaak blauw tot aan de demper!
 
Zelf rij ik op een 25KW BMW F650 uit 1994.

Rijd voor een begin motor leuk. Het voordeel van deze machine is dat je er niet eens zoveel vermogen op achteruit gaat, dus het heeft geen grote gevolgen bij het rijden. Stuurt verder erg makkelijk en is makkelijk om mee te rijden.

Heb er zelfs nog eens een patserige 25KW CBR rijder ;) uitgereden bij het stoplicht, oke, op het rechte stuk kon ik het weer vergeten

Nog een jaartje en dan lekker vol vermogen.
Ben al aan het sparen voor een soes :9~
 
Hey

Ik ben op zoek naar eencilindermotoren met <25kw. Op internet kan ik geen eencilinders vinden. Weten jullie goede links?

Het hoeft geen nieuw model te zijn, mag ook best 25 jaar oud zijn ofzo. Het zal mijn eerste motor worden en geld is er nog niet in overvloed ofzo. Maar ik ben me een beetje aan het orienteren op welke modellen er zoal te krijgen zijn.

Eencilinders zijn zeldzaam \')

Alvast bedankt! :] :] :]

Hoi Casper,

Zelf rijd ik een Suzuki LS650 Savage. Deze rijdt, zoals de meeste 1 cilinders, fantastisch op 80 km wegen en in de stad (licht gewicht), maar op de snelweg moet ik me vastklampen en voorover gaan zitten om er niet af te waaien.
Een Yamaha Virago komt qua gewicht, rijden en prijs in de buurt, maar dit is een twee cilinder.
Het nadeel van een 1 cilinder t.o.v. een 2 cilinder is dat je niet heel langzaam kunt rijden zonder koppeling, omdat hij toeren moet blijven maken. (achtjes e.d. is voor een beginner niet te doen)
Onlangs heb ik een Suzuki GN400 van \'80 gekocht, maar deze moet nog flink opgeknapt worden. Voor mij een leuke beginklus.
Deze motors zijn destijd heel goedkoop voor enkele jaren gemaakt, maar zijn nu bijna niet meer in goede staat aan te komen.
Je zou voor een beginnersmotor ook kunnnen rondkijken voor een motor die teruggetuund is. B.v. Honda CB500.
Nog een laatste tip: kijk eens in motorbladen met 2dehands motors, je kunt je zo orienteren op de verschillende motors en de prijzen. Misschien overbodig, maar ga ook langs meerdere motorzaken en laat je goed informeren. Neem als het kan iemand mee die verstand heeft van motoren.

Groeten en succes,

KarateKid.
 
Soesoeki GN250 => een 250cc eenpitter, met 13 kw\'s aan boord... als je niet al te zwaar bent en je hebt geen wind tegen haal je er net 130 mee :P
Is overigens een chopper-modelletje, maat van me heeft laatst een 94-er gekocht voor 900 euro, dus zijn niet al te duur...
 
Op woensdag 15 januari 2003 12:16 schreef karatekid het volgende:Het nadeel van een 1 cilinder t.o.v. een 2 cilinder is dat je niet heel langzaam kunt rijden zonder koppeling, omdat hij toeren moet blijven maken. (achtjes e.d. is voor een beginner niet te doen)

euhm ik weet niet zeker maar volgens mij klopt er niks van wat hierboven staat, waarom zou je niet langzaam kunnen rijden?ik heb gelest op een NX250 en daar kun je perfect achtjes mee maken hoor....
 
ik heb een cagiva river 600, leuke naked 24 kw, olie en luchtkoeling, goede bremboremmen(met vierzuigerremklauw=>vandaag nog door die remklauw op m\'n bakkes gelegen, ochja \'t moest er van komen)
maar heel goede motor, soepel en genoeg koppel om ook uit lage toeren te trekken
 
Terug
Bovenaan Onderaan