[25KW] Elke motor is op de 25KW te krijgen..

Nairua

MF veteraan
5 sep 2002
2.740
11
Aldus een plaatselijke motorboer.

Dan krijg je een papiertje van de dealer mee dat je motortje 25KW heeft en sommige verzekeringen gaan daarmee akkoord. Das natuurlijk erg mooi als dat kan.

Dan toch maar een 750cc ertje?
Rijdt dat dan nog een beetje? Volgens de motorboer moet dat dan nog 160/170 kunnen lopen.


Mvmg
 
Vraag es of hij een Goldwing kan knijpen? Bovendien ligt de topsnelheid van een 25kw'er zo rond de 150, gaat ie een heel stuk harder, dan issie toch echt niet goed geknepen...
 
Vraag es of hij een Goldwing kan knijpen? Bovendien ligt de topsnelheid van een 25kw'er zo rond de 150, gaat ie een heel stuk harder, dan issie toch echt niet goed geknepen...


Als ik er weer eens langs rijd zal ik het vragen.
Topsnelheid ligt rond de 160/170.
 
Laatst bewerkt:
Als je met 25kW rijdt kun je toch beter een lichte motor nemen? Anders heb je alleen het nadeel (gewicht) van een 750 en niet de voordelen. En aangezien ie wel maar 25kW heeft ben je dus op het rechte stuk én in de bochten langzamer dan met eenzelfde type met minder cc's.
 
Als je met 25kW rijdt kun je toch beter een lichte motor nemen? Anders heb je alleen het nadeel (gewicht) van een 750 en niet de voordelen. En aangezien ie wel maar 25kW heeft ben je dus op het rechte stuk én in de bochten langzamer dan met eenzelfde type met minder cc's.


Lijkt me wel wat stabieler, dat gewicht. Ben nu 125kg gewend en met wind is dat niet prettig rijden.
Zo'n 750 bak voelt wat volwassener aan. Maar goed, zal wel weer dromen.
 
Op maandag 23 september 2002 21:04 schreef OlafOnline.nl het volgende:Topsnelheid ligt rond de 160/170.

Ja dat zegt hij. Normaal gesproken ligt dat dus echt wel lager. Mijn GS500e reed maar 150.
 
Gewicht=naar. Hoe meer kg's, hoe langzamer je 25kW gaat (goldwing krijg je niet meer de bergen in }) ) en hoe slechter het stuurt.
 
Maar die fullpower 125ccertjes halen ook de 170/180. Of komt dat dan weet door het gewicht?

Ligt aan het gewicht en die zijn natuurlijk NIET geknepen. Dus dat zegt weer niets over geknepen motoren. Trouwens, dacht dat een RS125 niet harder ging dan 160-170? 180 is volgens mij heel erg hard voor een 125cc'er.
 
Ligt aan het gewicht en die zijn natuurlijk NIET geknepen. Dus dat zegt weer niets over geknepen motoren. Trouwens, dacht dat een RS125 niet harder ging dan 160-170? 180 is volgens mij heel erg hard voor een 125cc'er.

Zit er een klein manneke van 50 kg op te sturen denk ik...
 
Maar met zo'n GSX R750? Is dat nog te doen?


Die is nooit 25kW geweest, dus dat weet ik niet precies. Ik zou alleen om nog een beetje lol te hebben met die 25kW een zo licht mogelijke motor willen hebben. Alleen moet ie om 25kW te mogen hebben wel minimaal 156kg wegen ;)
 
Ligt aan het gewicht en die zijn natuurlijk NIET geknepen. Dus dat zegt weer niets over geknepen motoren. Trouwens, dacht dat een RS125 niet harder ging dan 160-170? 180 is volgens mij heel erg hard voor een 125cc'er.


Cagiva Mito...
 
Dit is alweer een onderdeel van een ellenlange discussie.
Er zijn versekeringen die zeggen dat ze met alleen een testbankuitdraai akkoord gaan.

Maar wat als je brokken maakt? je moet iig geval zorgen dat je dat allemaal helemaal zwart op wit hebt en 100% bent gedekt.

Ik zou het niet gokken, er zijn niet voor niks speciale rdw gekeurde setjes voor bepaalde fietsen verkijgbaar, ik denk dat je echt problemen gaat krijgen als ie niet met een officiele set word teruggehaald.

Verder zou ik zeggen, neem geen te zware fiets om terug te voeren, buiten het extra onhandige gewicht, denk ik dat het ook nog eens schadelijk is om bv een 750 met zo'n 110pk terug te halen naar 35, kan ie nooit lekkerder van gaan lopen.

Maar je moet het zelf weten!
 
Dit is alweer een onderdeel van een ellenlange discussie.
Er zijn versekeringen die zeggen dat ze met alleen een testbankuitdraai akkoord gaan.

Maar wat als je brokken maakt? je moet iig geval zorgen dat je dat allemaal helemaal zwart op wit hebt en 100% bent gedekt.

Ik zou het niet gokken, er zijn niet voor niks speciale rdw gekeurde setjes voor bepaalde fietsen verkijgbaar, ik denk dat je echt problemen gaat krijgen als ie niet met een officiele set word teruggehaald.

Verder zou ik zeggen, neem geen te zware fiets om terug te voeren, buiten het extra onhandige gewicht, denk ik dat het ook nog eens schadelijk is om bv een 750 met zo'n 110pk terug te halen naar 35, kan ie nooit lekkerder van gaan lopen.

Maar je moet het zelf weten!


Good point. Heb je "stevige" alternatieven? ZXR400? Rijdt dat een beetje?
 
Je moet gewoon met de verzekering overleggen, als het van hun goed is dat je een uitdraai hebt is het geen probleem..

Mijn rf600r kon ook nog 160 halen met 25 kw..
 
Je moet gewoon met de verzekering overleggen, als het van hun goed is dat je een uitdraai hebt is het geen probleem..

Mijn rf600r kon ook nog 160 halen met 25 kw..


Wil eigenlijk geen 2takt 125cc'er vanwege het geluid :\
zxr400/zx6r leek me wel wat.
 
Toch was mijn afgeknepen div600 sneller dan een "origineel al 25kw" chopper met 300cc die ik ervoor had.

Dit heeft er natuurlijk mee temaken dat je een gedeelte van het koppel behoud.
(je hoeft maar 6000tpm te draaien voor 25kw ipv 10.000)
Dat een afgeknepen 750 cc supersport sneller is dan bijv. een 600cc lijkt me sterk.
 
Olaf,

Misschien moet je eens een keertje gaan praten met Edgar Stijner van Motorservice Edgar Stijner in Enschede. (Hij was vroeger chefmonteur bij Motorpaleis Piet van Dijk). Hij heeft veel ervaring met "knijpen" van motoren. Hij heeft zelfs R1's op 25 kW gezet.

Zijn telefoonnummer is 053 4312236
 
Terug
Bovenaan Onderaan