25kw gaat 35kw worden

wel leuk allemaal dat we 25kw moeten rijden voor ons 21ste, maar wat ik me afvraag waarom moet ik dan in godsnaam evengoed nog 100 euro extra betalen bij me verzekering omdat ik in de risico factor val dat ga je dan toch tegen met die 25kw regeling :r
Omdat er blijkbaar, zelfs met de 25kW regeling, nog steeds veel ongelukken gebeuren in die leeftijdscategorie.
 
zoek maar eens op internet naar die europese richtlijnen voor rijbewijzen... de rest van europa is dat van plan jah, maar nederland doet daar niet aan mee (net zoals men in NL niet wil dat B-rijbewijshouders op motoren tot 11 kw mogen rijden).

Gelukkig niet, als ik zie hoe sommige automobilisten rijden en dan op een 11kw gaan rijden vallen er veel dooien denk ik.Maar ach dat is alleen maar mijn gedachte.Tuurlijk zijn er ook mensen met hun a-en b rijbewijs ,maar die hebben geleerd welke positie ze op de weg aan moeten nemen en mensen met alleen een b rijbewijs niet echt geloof ik.
Dus ben blij dat nederland er niet aan mee doet.
Hoewel die 35kw me dat were wel bevalt.
 
WIE o WIE heeft er serieuze bewijzen, artikelen of andere dingen


en geen "een kennis" of "een maat" van je, die half lam bezopen de vork van de boom heeft horen vallen maar nie weet hoe het klokje in de klepel hangt...
 
Ik heb even gezocht of ik het artikel nog kon vinden, maar daar stond een stuk over in de zwolse krant (de stentor). Het was inderdaad een voorstel om de 25kw grens te verleggen naar 35 kw. Maar aan elke zonnige zijde zit ook een donkere. Je moet dan 4 jaar beperkt vermogen rijden ipv 2. Dus tot je 23'ste. Jammer dat ik het artikel niet meer kan vinden, daar stond nog wel meer informatie in.
 
Ik heb even gezocht of ik het artikel nog kon vinden, maar daar stond een stuk over in de zwolse krant (de stentor). Het was inderdaad een voorstel om de 25kw grens te verleggen naar 35 kw. Maar aan elke zonnige zijde zit ook een donkere. Je moet dan 4 jaar beperkt vermogen rijden ipv 2. Dus tot je 23'ste. Jammer dat ik het artikel niet meer kan vinden, daar stond nog wel meer informatie in.

Laten we nou eerlijk zijn jongens. Ook op een 25 Kw-je kan je ook als een mongool rijden en levensgevaarlijke capriolen uithalen. Zelfs op een 11 Kw-je. Het zit em niet in het vermogen van je motor, maar in het vermogen van je hersenen, om rationeel te blijven nadenken tijdens het motorrijden. En je wil allemaal wel is hard gaan, maar doe dat dan gewoon op een circuit. 8-)
 
ik moet het nog gaan zien....
ik denk eerder dat met het nieuwe eu rijbewijs het 1 en ander recht trokken gaat worden ,,,(verschillen tussen de eu landen)
 
14 jaar brommer
16 jaar mag je op 125 cc van 11 pk
18 jaar 35 kw
24 jaar vol vermogen

dus dat iedereen snel zn rijbewijs maar haalt

Als ik het niet goed begrepen heb, moet je maar even corrigeren.
Je bent dus best wel genaaid als je nog een stuk jonger bent. Zit je een lange tijd op 35 kw. te rijden.

Dan toch liever de regel zoals die nu is.
 
ach, zodra ze alle voorstellen die er nu zijn, of die nog gerucht zijn, uberhaupt besproken hebben, en er een beslissing over hebben genomen, zal elk huidig forum lid wel al aan de rollator zitten, al dan niet met rollatorrijbewijs :z
 
dat verrast mij :)

toch zie ik het niet gauw gebeuren, en als dat gebeurd zullen er nog flink wat jaartjes overheen gaan...

ik denk dat het sneller gebeurt dan jij denkt. Een hoop europese landen hebben deze regels al en in het kader van de europese eenwording is nederland verplicht om met de europese regels mee te doen B|
 
ik denk dat het sneller gebeurt dan jij denkt. Een hoop europese landen hebben deze regels al en in het kader van de europese eenwording is nederland verplicht om met de europese regels mee te doen B|

als het maar na 9 december 2005 is B|
daarna zal het me een worst wezen wat ze die jonge motorrijders aandoen :X

- hogere premies door nog jongere motor rijders
- nog minder keus qua 25kw motoren
- nog langer je gecastreerd voelen op je 25kw motor
- 35kw.... sjonge, dat schiet veel op.
- ...

typisch allemaal aanpassingen die worden verzonnen omdat men teveel naar grafiekjes kijkt.
 
Zo, inmiddels 5 jaar verder en nu is het dan toch dichtbij en redelijk waarschijnlijk geworden. Zojuist zitten lezen bij KNMV nieuws in de laatste MOTO73: In de 3e rijbewijsrichtlijn die waarschijnlijk in 2012 ingaat, wordt het huidige lichte rijbewijs verhoogd van 25kW naar 35 kW. Ook mogen motoren maar voor de helft in vermogen teruggebracht worden, Dus max van 70kW naar 35 kW.

Ik kan op de site van het KNMV nog niets vinden maar het zal wel ergens op staan, en anders zal het nog wel komen.
 
Meh.. begrensd rijden is opzich een redelijk idee maar doe het dan voor iedereen..alsof iemand van 25 wel genoeg ervaring heeft om op een R1 te beginnen.
En leg de grens dan op 45kw zodat je nog gewoon op de 500cc lesmotortjes kan rijden.
 
Een Corsa met een 2.0L blok gaat lang zo hard nog niet als een beetje supersport. Bovendien zit je in een auto een stuk veiliger dan op een motor.

Ik snap z'n punt wel, maar de vergelijking gaat gewoon echt niet op.

35kW zijn de lesmotoren waarop je mag lessen voor het lichte rijbewijs. Waarschijnlijk was degene die dit fabeltje de wereld in heeft geholpen hier mis mee :)

Nou..........250 zonder problemen met een goeie 2 L!Kvind het nogal wat!Beetje supersport loopt........ 280????(daar heb ik geen idee van)
 
25 kw is niks mis mee :)

Ik rij et al een jaar en heb er alleen maar voordelen van gehad..

Je wordt er af en toe uitgerede door andere bij vol gas... maar voor de rest hou ik iedereen altijd heel erg goed bij :)

Ik vind de 25kw regel prima! Alleen is het raar dat als je 21 bent je meteen vol vermogen mag.. Iedere beginnende bestuurder moet gewoon 25kw periode hebben misschien na 21ste maar 1 jaar ofzo..


Ow en trouwens maar max 70Kw terugvoeren? :P Dan had k dit r6je nooit mogen kopen dus :N wat is daar nou het nut van? als je een r1 wilt rijden met 25kw moet je dat toch lekker kunnen doen... -O-
 
Laatst bewerkt:
Was het niet zo dat 25kw gewoon blijft bestaan voor 2 jaar, echter moet je na die 2 jaar nog eens een jaar met wat meer KW's ?


Naja fuck 25kw gewoon, gewoon rijden op full power veel leuker en veel veiliger.
 
14 jaar brommer
16 jaar mag je op 125 cc van 11 pk
18 jaar 35 kw
24 jaar vol vermogen

dus dat iedereen snel zn rijbewijs maar haalt

Als ik het niet goed begrepen heb, moet je maar even corrigeren.
Je bent dus best wel genaaid als je nog een stuk jonger bent. Zit je een lange tijd op 35 kw. te rijden.

Dan toch liever de regel zoals die nu is.


Zo iets heeft mijn rij-instructeur ook gezegd. Alleen was het dan:
16 = 125CC
18 = 25 kw
21 = 35 kw
25 = vol vermogen.

Maar kan natuurlijk altijd een beetje anders zijn zoals hierboven al staat.

Maar zit in iedergeval een kern van waarheid in dus..

DAMN wat ben ik blij dat ik mijn rijbewijs al lekker heb :]
 
mmmzzz, een corsa tegen een motor, heb zelf veel ervaring in de opel scene, en als je aankomt met een c20let in een corsa maak je vanaf de 100km/h nog wel kans tegen een motor..

sprint naar 100 verliest elke auto van motor!

en 25kw is zat om te beginnen!

punt basta :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan