[25kW] Hoelang met achterband?

?

  • 0 - 5000 km

    Stemmen: 3 8,8%
  • 5000 - 7500

    Stemmen: 3 8,8%
  • 7500 - 10000

    Stemmen: 10 29,4%
  • 10000 - 12500

    Stemmen: 8 23,5%
  • 12500 - 15000

    Stemmen: 5 14,7%
  • 15000 - 17500

    Stemmen: 1 2,9%
  • 17500 - 20000

    Stemmen: 0 0,0%
  • meeeeeeeeerrrrrrrrr

    Stemmen: 4 11,8%

  • Totaal aantal stemmers
    34
Gaat wel een wazige poll worden denk ik.

Er is een enorm groot aantal type banden verkrijgbaar.
De vraag: Hoelang doe je met je BT014 (of ander merk/type) achterband zou beter tot zijn recht komen :)
Maarja, een poll maken van 200 optie's is ook niks ;)

Nu heb ik een BT014 en die gaat tussen de 5000 en 7000 Km's mee.
Ligt onder andere aan hoe ik rij, waar ik rij en hoe warm het is.

Succes iig met je poll *D
 
leuke smiley he :^ :+

Voor doe ik ongeveer 12k en achter 10k als ik dan al niet een spijker in de achterband heb zitten B|
 
voor: minder dan 10.000 km en dan waren de remblokken ook zo`n beetje op :+

Achter: ruim 20.000

Dit was beide met Pilot Sport. Echt met 34 pk aan het wiel slijt zo`n band echt niet *D Maar remmen kan je wel }) Oja ik slipte nooit met me achterband en dat zie ik wel heel veel mensen doen....
 
12-15K

hangt ook van m'n bui af trouwens, in de zomer vreet ie banden :X
(Lees; in de zomer posen bij het stoplicht)
 
Dat is natuurlijk niet helemaal waar... als je niet zo veel vermogen hebt zal je ook niet zo veel rubber neerleggen en kan je dus langer met je band doen ;)


Dan zullen er binnenkort nog veel topics hier over geopend worden...

hoelang doe jij met je banden met 35 pk?
70 pk, 90 pk etc...


ojah als je dan toch zo gaat mierenneuken kan je ook beter gaan vragen wat de bandmaat is en wat de profiel dikte was toen ze de band kochten.

|(
 
maakt niet uit! Een band is een band, zelfde rubber dus zelfde levensduur ;)

Moet je even naar de compound kijken.... BT020 gaat veel langer mee als een BT010. Hard rubber, harder op mekaar geperst zeg maar. Ook veel minder grip tijdens de regen. Veel onveiliger, maar wel veeeeel goedkoper om BT020's te hebben.

O-)
 
Dan zullen er binnenkort nog veel topics hier over geopend worden...

hoelang doe jij met je banden met 35 pk?
70 pk, 90 pk etc...


ojah als je dan toch zo gaat mierenneuken kan je ook beter gaan vragen wat de bandmaat is en wat de profiel dikte was toen ze de band kochten.

|(


Ben ik helemaal mee eens :} Ik doe met een voorband op me R6 toch ook even lang als met me ninja 25 kW *D
 
Dan zullen er binnenkort nog veel topics hier over geopend worden...

hoelang doe jij met je banden met 35 pk?
70 pk, 90 pk etc...


ojah als je dan toch zo gaat mierenneuken kan je ook beter gaan vragen wat de bandmaat is en wat de profiel dikte was toen ze de band kochten.

|(
ten eerste ik zeg niet dat je ongelijk hebt, MAAR :P
als ik het voor mezelf beredeneer... als je puur alleen kijkt naar de achterband, als je meer vermogen hebt, moet het rubber meer grip hebben om de band niet te laten spinnen, dus zal hij sneller slijten omdat hij meer rubber op de weg moet leggen om z'n grip te houden. Ik kan me dus goed voorstellen dat een 25kW fiets iets langer met z'n banden doet dan een 100kW fiets. Tuurlijk het hangt af van de compount/ rijstijl/ noem maar op, waardoor het verschil te verwaarlozen is of zelf helemaal niet merkbaar. Maar zou je al deze factoren gelijk trekken (op het vermogen na) lijkt het mij dat je langer met een band KAN doen.
Zo niet, misschien kan je me dan uitleggen waarom ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan