25kW, kan dat op (bijna) elke motor?

BogaddE

MF veteraan
28 mei 2001
1.772
0
Hengelo
Hoe kom ik te weten of een bepaald type motor te begrenzen is, hoe ze dat doen en hoeveel het kost?

Ik ben namelijk druk op zoek naar een motor, ik heb nu o.a. een Kawasaki Z400 J2 op het oog, weet iemand of die af te voeren is?
 
uitdraai op testbank aan verzekering laten zien en naar rdw sturen zodat je een nieuwe deel 1 krijgt met 25kw erop. Ben blij dat ik straks mooi van het 25kw gezeik af ben.

Gaat dat echt zo makkelijk?, ik las hier op het forum eens zo\'n verhaal van iemand die z\'n CB-1 maar niet met 25kW op kenteken kreeg.
 
Hmz, je kan ook gewoon een plaatje op je inlaat plakken met een kleiner gat erin. Komt ie zeker door de keuring, en je platen krijg je ook zeker. Alleen je hele blok komt onder de roet te zitten. Misschien als je je carbu\'s afsteld niet meer, maja, als je daar zin in hebt. Of je zou een andere onstekingsunit moeten monteren die bijvoorbeeld je blok niet meer toeren laat draaien dan 4000tpm, zolang hij maar onder de 33pk blijft enzow. Anyway, success met je kawa! :)
 
Gaat dat echt zo makkelijk?, ik las hier op het forum eens zo\'n verhaal van iemand die z\'n CB-1 maar niet met 25kW op kenteken kreeg.

Dat komt omdat er geen 25kw setjes voor beschikbaar zijn bij de honda dealer (lijkt me). Tenslotte is de CB1 nooit officieel ingevoerd in Europa. Alleen via de grijze kanalen. En ik heb wel degelijk bij dealers 25kw CB1\'s gezien. Die zijn dan op een eigen manier geknepen en op een testbank gezet. Een politie agent weet niets. Als jij met een R6 aan komt rijden en je zegt dat ie geknepen is, gelooft ie je meteen (moet ie je natuurlijk niet aanhouden nadat ie je 200 zag rijden). En een verzekering wil in het uiterste geval een uitdraai hebben. Is per verzekering verschillend. Met m\'n XR kon ik \'m zonder problemen verzekeren, ook al issie 2 pk teveel als je kijkt naar gewicht/vermogen (0,16kw/kg).
Heb het nog 2x nagevraagt, maar dat zat goed. Naja ok dan.
 
Succes jonge!
Over dat afvoeren...ik heb dus het zelfde probleem! Of had eerlijk gezegd, ik heb de gasschuiven van mn CB400 4 mm geknepen (niet verder open kunnen gaan) en dat werkte meer dan prima! (meer dan prima: had 25pk ipv kW...dus over een aantal weken maar weer, eerst ff sparen testbank kostte me €54,=!!) Na de run op de testbank naar de RDW gegaan met de vraag of ze even 20kW op mn kenteken bewijs wilde zetten...niet gelukt...moest daarvoor naar een keuringsstation...Ik ga eerst even een mooie brief opstellen voor de RDW, want de mensen die ik in Veendam heb gesproken hadden alleen maar verstand van administratieve onzin, ze keken heel glazig naar de vermogensuitdraai!
 
Succes jonge!
Over dat afvoeren...ik heb dus het zelfde probleem! Of had eerlijk gezegd, ik heb de gasschuiven van mn CB400 4 mm geknepen (niet verder open kunnen gaan) en dat werkte meer dan prima! (meer dan prima: had 25pk ipv kW...dus over een aantal weken maar weer, eerst ff sparen testbank kostte me €54,=!!) Na de run op de testbank naar de RDW gegaan met de vraag of ze even 20kW op mn kenteken bewijs wilde zetten...niet gelukt...moest daarvoor naar een keuringsstation...Ik ga eerst even een mooie brief opstellen voor de RDW, want de mensen die ik in Veendam heb gesproken hadden alleen maar verstand van administratieve onzin, ze keken heel glazig naar de vermogensuitdraai!

Aj, dat kan dus nog wel lastig worden.
En dat bij de RDW keuren kost natuurlijk ook weer veel te veel!
 
Aj, dat kan dus nog wel lastig worden.
En dat bij de RDW keuren kost natuurlijk ook weer veel te veel!

Daarom. Zoek gewoon een fiets die al 25kw is. Er zijn zat leuke fietsen op de markt voor weinig geld, 25kw zuigt toch, al rijd je een leuke/mooie motor, veel kan je er niet mee :( Naja laat ik het zo zeggen, waar het echte motorrijden begint, stopt het voor jou (en mij).

Misschien wil de RDW \'m zelf nog testen ook. Bij m\'n GS500e was het het voordeel dat er zo\'n kitje standaard voor was, dus dan waren kentekendelen en waarschijnlijk een certificaatje van het setje voldoende. Heb nooit een uitdraai gezien van het vermogen.
 
Het is wat administratief werk om het allemaal te regelen, heb het namelijk ook besproken met een keuringsmeester in leeuwarden/lelystad. Het kan dus wel.
(ben trouwens stom geweest: heb een nieuw kentekenbewijs gekocht, maar de motor is geschorst...dus als ik straks ga rijden en weer wegenbelasting moet betalen kan ik wéér een nieuw kentekenbewijs gaan halen $$$ :( wegen belasting moet wel, aangezien het kenteken uit 1980 is en motor ui 76)
 
Terug
Bovenaan Onderaan