25kw kawasaki er-5 twister meer power geven.

SlingerM

MF'er
13 mrt 2018
113
31
Voorschoten
Hallo allemaal!

ik zit nog heel treurig vast aan een 35kw limiet met een a2 rijbewijs, en heb een kawa met 25kw.
maar ik was benieuwd of je die op een manier nog meer power kan geven? want bij 130 iemand inhalen... moet ik eerst een spoed gebet slaan wil ik niet een zuchtje tegenwind hebben want dan verlies ik gelijk mn snelheid...

en het gaat mij nog niet zo zeer om de topsnelheid, maar meer dat ik gewoon wat meer kracht erin heb zodat hij gemakkelijker inhaalt of wegrijd uit vervelende situaties op de weg.

verder is de motor is goede staat en heb ik qua onderhoud er alles uit gehaald, nu de upgrades...

Graag hoor ik van jullie!
 
Sparen voor je volgende motor en vol rijbewijs is de beste optie. Het kost gewoon teveel om zo`n motor echt sneller te maken , maar het kan wel natuurlijk.
Als je bereid bent om daar voor duizenden euro`s voor te betalen , beter een andere motor te kopen als de tijd rijp is. :]
 
Het ligt er aan wat voor Kawa je hebt. Als het een ER5 is zal er waarschijnlijk een begrenzer in zitten. Als je die er uit haalt heb je 35kW. En dat is genoeg om lekker te kunnen rijden.

Edit, ER5 staat in de topictitel. Nu wachten tot iemand weet waar de begrenzer zit
 
Het ligt er aan wat voor Kawa je hebt. Als het een ER5 is zal er waarschijnlijk een begrenzer in zitten. Als je die er uit haalt heb je 35kW. En dat is genoeg om lekker te kunnen rijden.

Edit, ER5 staat in de topictitel. Nu wachten tot iemand weet waar de begrenzer zit
ja ik weet waar de begrenzer zit, in het luchtfilter. maar als ik deze vervang met het orgineel is het 37kw... net teveel
 
Dat is mooi klote. En als je die restrictie voor 80% verwijderd? Dan zal je niet aan de 35kW komen maar wel meer als 25.
ja dat kan ik proberen, ben zelf niet een hele handige sleutelaar dus weet niet precies hoe het er van binnen uitziet. en hoe dit blijft zitten als ik het ga manipuleren. Echter bied de verzekering zover ik zag geen optie aan voor ER-5 35kw.
 
Een lagere topsnelheid zou nog wel eens mee kunnen vallen om dat er waarschijnlijk nog
de standaard verhouding voor vol vermogen op zit,en met minder pk,s een lagere gearing
de motor het minder zwaar zal hebben om het geheel vooruit te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan