[25kW] Kenteken en verzekeringsvragen

Mephix

Die hard MF'er
25 dec 2001
344
0
Harderwijk
Ik heb dus die CBR gekocht die geknepen wordt naar 25kW. Hij wordt hierna vervolgens niet opnieuw op kenteken gezet want, zo zegt de dealer, de motor kan straks niet terug gezet worden naar vol vermogen op het kenteken.

Nu heb ik de verzekering opgebeld en deze zeggen dat ik gedekt ben, als ik een kopie opstuur van de uitdraai van een vermogens-testbank. Voor de verzekering is dus een 25kW kenteken niet nodig.

Verzekering dus geregeld. Maar op mijn kenteken staat dan NIET dat de fiets 25kW is. Als ik dan aangehouden wordt en mijn rijbewijs en kenteken worden gecontroleerd, ben ik in princiepe in overtreding. Ik zal dan met de uitdraai de agent moeten overtuigen dat ik wel degelijk op een 25kW fiets zit.

Wat wil die RDW nu eigenlijk ??? Ik wil die motor best opnieuw op kenteken laten zetten als 25kW. Maar dat doe ik niet als ik hem straks niet terug kan zetten.
 
Gewoon kopie van uitdraai mee nemen, een agent zal er alleen naar vragen als je een ongeluk hebt gemaakt, ze snappen toch niets van kilowatts.

Hoe het zit met dat je 'm niet meer op vol vermogen kan terugzetten op het zelfde kenteken snap ik niet helemaal. Dat is gewoon een kwestie van kentekendeel 1 vervangen.
 
Van wat ik begrijp is dat zodra je een motor
af laat knijpen de dealer de originele onderdelen
naar de importeur stuurt, deze de vervangende
onderdelen terugstuurt met bijbehorende 25kw
documentatie waarmee je je een nieuw kenteken
aan kan vragen met die 25kw erop.

Om het weer terug te krijgen naar vol vermogen
precies hetzelfde, de 25kw onderdelen worden
weer opgestuurd naar de dealer, deze stuurt de
originele weer terug met documentatie, en daar
kun je dan WEER een kentekenbewijs mee ophalen

Het kan overigens ook zijn dat je de onderdelen
naar de RDW moet opsturen ofzo.. maar dat weten
zij beter dan ik.. misschien is het wel handig
dat iemand even een email er heen stuurt en er
zo'n vastgepint topic van maakt met het antwoord?
 
Van wat ik begrijp is dat zodra je een motor
af laat knijpen de dealer de originele onderdelen
naar de importeur stuurt, deze de vervangende
onderdelen terugstuurt met bijbehorende 25kw
documentatie waarmee je je een nieuw kenteken
aan kan vragen met die 25kw erop.

BLAH BLAH

Wat dacht je ervan dat ze gewoon een kitje bestellen waar mogelijk een formulier/certificaat bij zit welke ze meezenden naar de RDW zodat ze aantonen dat er een 25kw kitje is besteld ?

Je denkt toch niet dat de importeur alle originele onderdelen gaat bewaren voor de mensen tot dat ze weer op vol vermogen mogen rijden?

De dealer geeft jou gewoon de originele onderdelen, zo is het bij mij gegaan en ik heb mijn eerste motor tot als 25kw verkocht en de originele onderdelen erbij gegeven. Kon ie 'm zelf snel maken als ie 'm na 2 jaar nog had.
 
.. misschien is het wel handig
dat iemand even een email er heen stuurt en er
zo'n vastgepint topic van maakt met het antwoord?

Sja, ik zou ook graag ofwel een sticky zien met een bult info over de gang van zaken rond 25kW of zelfs een apart forum voor alle 25kW rijders. Er bestaan toch een hoop vragen over, zowel bij dealers als bij rijders.
 
Wat dacht je ervan dat ze gewoon een kitje bestellen waar mogelijk een formulier/certificaat bij zit welke ze meezenden naar de RDW zodat ze aantonen dat er een 25kw kitje is besteld ?

Je denkt toch niet dat de importeur alle originele onderdelen gaat bewaren voor de mensen tot dat ze weer op vol vermogen mogen rijden?

De dealer geeft jou gewoon de originele onderdelen, zo is het bij mij gegaan en ik heb mijn eerste motor tot als 25kw verkocht en de originele onderdelen erbij gegeven. Kon ie 'm zelf snel maken als ie 'm na 2 jaar nog had.

Voor zover ik van de dealer begrepen heb is het wel mogelijk om een bestaande fiets met meer vermogen opnieuw op kenteken te zetten als 25kW, maar niet andersom, als straks de fiets weer in originele staat wordt teruggebracht. :?
 
Voor zover ik van de dealer begrepen heb is het wel mogelijk om een bestaande fiets met meer vermogen opnieuw op kenteken te zetten als 25kW, maar niet andersom, als straks de fiets weer in originele staat wordt teruggebracht. :?

Ik denk dat dat komt omdat je motor uit Duitsland komt... maar dan vind ik het nog krom hoor ;)

Met een Nederlandse fiets maakt het overigens niet uit, die kan omdat ie al op kenteken staat altijd naar 25kw en weer terug mits er een 25kw kitje voor bestaat (voor het bouwjaar van de motor).
Ben blij dat ik over een paar weken er vanaf ben, wordt schijtziek van die rare regels van wat wel en niet kan.
 
Op zaterdag 06 juli 2002 16:38 schreef JK het volgende:Ben blij dat ik over een paar weken er vanaf ben, wordt schijtziek van die rare regels van wat wel en niet kan.

Ik weet precies wat je bedoeld :( En dat de regeling raar is: daar zat die dealer ook al flink op te schelden. Hij gaf ook aan dat de regels weer eens lekker krom zijn wat dat betreft en dat ze bij de RDW ook niet precies weten hoe en wat.
 
Ik weet precies wat je bedoeld :( En dat de regeling raar is: daar zat die dealer ook al flink op te schelden. Hij gaf ook aan dat de regels weer eens lekker krom zijn wat dat betreft en dat ze bij de RDW ook niet precies weten hoe en wat.

Ja het is toch stom dat je een import motor niet terug kunt gooien naar origineel vermogen als ie uit het buitenland komt? Dan maar gewoon na 2 jaar begrenzing eruit, verzekering bellen dat je meer kw's hebt en gassen... dan klopt alleen je kentekendeel niet helemaal, maar je bent wel verzekerd dan voor de extra kw's... maar dat moet je gewoon even overleggen met de verzekering of gewoon de motor over 2 jaar verkopen als 25kw.

Tip : Als je 'm verkoopt als 25kw motor ben je 'm eerder kwijt, er zijn al zat gewone CBR600Fjes te koop en beginnende motorrijders willen een sportieve motor en zal de CBR600 ook op het verlanglijstje staan. Kan je er nog meer voor vragen ook :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan